Permalänk

"Anti dubbelklick"?

Min mus har börjat dubbelklicka av sig själv och vad jag har hört så finns det inget botemedel för detta. Dock så undrar jag om det inte finns ett bakgrunds program som förhindrar att dubbla impulser sänds iväg om dom skickas inom loppet av ett par millisekunder.

Tack på förhand, Tåls kanske att nämnas att det är en Razer Deathadder

// En Galen Lök

Permalänk
Moderator
Moderator

Hade lite sådana problem med min Deathadder också, har dock bytt till en Explorer 3.0 nu och problemet kvarstår. Har ett lite halvt trasigt tangentbord så jag chansade på att det var det som störde på något vis. Dock inget jag stör mig så fasligt på så har inte orkat bry mig leta efter en lösning.

Det den gör är att den dubbeklickar när du bara klickar en gång eller?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det låter som att du har "Enkelklick för att öppna". Öppna ett explorerfönster, Verktyg > Mappalternativ, fliken allmänt och se hur den är inställd. Har inte hört om problemet tidigare, kan det vara drivrutiner som spökar till musen annars?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av save:

Det låter som att du har "Enkelklick för att öppna". Öppna ett explorerfönster, Verktyg > Mappalternativ, fliken allmänt och se hur den är inställd. Har inte hört om problemet tidigare, kan det vara drivrutiner som spökar till musen annars?

Tror inte det är vad han snackar om, har som sagt samma eller liknande problem och det är verkligen att den klickar 2 gånger istället för 1.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Ska tydligen finnas en firmware uppdatering som lösser problemet, ska pilla lite med det och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madonion735:

Min mus har börjat dubbelklicka av sig själv

Skrivet av Madonion735:

Ska tydligen finnas en firmware uppdatering som lösser problemet

Someone is doing it wrong. Vad fan har firmware i en mus att göra?

Permalänk

Ska inte säga att jag vet vad jag snackar om men jag hoppas att Razer som ger ut firmware till deras möss gör det
Razer Support

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av You:

Tja det får du nog fråga Razer

Verkar dock som att de fipplade med det problemet.

Citat:

Razer DeathAdder 3500DPI Firmware Updater v2.41 Download
Description: Razer DeathAdder 3500DPI v2.41 Supported Operating System Version Supported Languages Windows XP 32-bit & 64-bit Windows Vista 32-bit & 64-bit Windows 7 32-bit & 64-bit v2.41 English Release Log: - Minor improvement to firmware algorithm. - Fixed double click issue.
Modified: 22 Jul 2010 11:58 AM Total Downloads: 53212

Jag hade dock problemet även med senaste firmware och det kvarstår som sagt även nu med Explorer 3.0. Funkar förhoppningsvis för TS

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av You:

Varför skulle en mus inte ha firmware?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem med min Razer deathadder >.>

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rekoon:

Har exakt samma problem med min Razer deathadder >.>

Senaste firmware också eller?

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte logga press/release på knappen samt tid och lägga upp?
Vilket OS sitter ni på?
Det här borde ju gå att ordna med ett litet program...

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

de går ju att ändra dubbelklick hastigheten i windows, iaf litegrann...

Control Panel-->Hardware and Sound --> (under devices and printers) mouse, i fliken buttons.

fast det kanske inte har me detta o göra alls?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Yes har senaste firmware ;<

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av pjuppi:

Control Panel-->Hardware and Sound --> (under devices and printers) mouse, i fliken buttons.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wishie:

Varför skulle en mus inte ha firmware?

Ser ingen anledning till att göra en mus så komplicerad att den behöver nämnvärt komplicerad mjukvara för att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Har redan den på lägsta, även i programmet som medföljer med Razer musarna, allt på lägsta för klickningen, men inget funkar

Permalänk

Min kusin hade samma problem med en trådlös logitech, sa åt honom att slänga åbäket.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av You:

Ser ingen anledning till att göra en mus så komplicerad att den behöver nämnvärt komplicerad mjukvara för att fungera.

Dessa möss har ju i många fall macro-knappar och även lite intelligens så att man tex ska kunna dra raka linjer även om man har Parkinsons. Så det är väl de grejerna framförallt som kräver en firmware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogga:

Dessa möss har ju i många fall macro-knappar och även lite intelligens så att man tex ska kunna dra raka linjer även om man har Parkinsons. Så det är väl de grejerna framförallt som kräver en firmware.

Lite lagom offtopic men parkinsonskompatibilitet skulle min Mionix Naos må bra av med tanke på hur den läser underlagen.

Till TS, det är inte så att knappen blitt slapp?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av You:

I princip all hårdvara har firmware, möss, mikrovågsugnar, fjärrkontroller och mobiltelefoner, jag tror du får väldigt svårt att hitta något som inte har en form av mjukvara i sig. Om den sen går att uppdatera är en annan fråga.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

I princip all hårdvara har firmware, möss, mikrovågsugnar, fjärrkontroller och mobiltelefoner, jag tror du får väldigt svårt att hitta något som inte har en form av mjukvara i sig. Om den sen går att uppdatera är en annan fråga.

Uttryckte mig kanske lite fel
Vad jag tyckte var konstigt var att behöva uppdatera firmwaren i en mus. Känns onödigt komplicerat.

Permalänk

Har samma problem med min dator. Musen är en standard dellmus som fungerade problemfritt tills senaste ominstallationen av windows. Musen dubbelklickar ungefär 70% av gångerna jag klickar, och dubbelklick blir då tripple eller quadklick... Väldigt irriterande! Kör windows vista pro 32bit. Hittar någon problemet så säg till! Gissar på något ifrån windows sida...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."