Permalänk
Medlem

Är Zalman ZM80-HP något att ha tro?

Såg denna:
ZM80-HP hos GTEK
Någon som vet något om den? kan den ge någon bra prestanda på ett GF3ti200 tro?

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk

ser ju skön ut..
men ja tycker gamla socket A kylare funkar bra för mej...man behöver ju inte direkt några högljudda fläktar för att få det att kyla tillräckligt...

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Avstängd

Var uppe en tråd om denna mojängen innan...

Och btw din sign är för stor

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

Jag har den på mitt GF3Ti200 och jag är mycket nöjd för att det var fläkten på grafikkortet som förde mest oväsen i min dator, nu hörs det knappt att datorn är på. Flänsen blir ljummen efter ett tags användande och jag har inte stött på några problem med den.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

jag har ochså en sådan här köpte den i fredags.. satte den på meitt gf2 hadde en blue orb innan.. får samma temps som blue orben så jag e nöjd...inget vinande åbäke i burken nu

Visa signatur

Asus P5B Dlx, C2D E6600,4x1028MB Kingston PC5300, Gigabyte Radeon x1950PRO, Antec P150 Miditower, Corsair 620W, Scytche Infinity
[img]http://www.speedtest.net/result/1074462145.png[/img]

Permalänk
Avstängd

Det kommer en ersättare till den nuvarande mitten av nästa månad: Zalman ZM80A-HP.
Den ska till skillnad från ZM80 passa fler moderkorts + grafikkorts kombinationer.
Själv så väntar jag på den.
För övrigt så borde det vara ganska enkelt att modda till dessa, limma på lite fler kylfänsar och/eller köra med tyst fläkt till.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Zalman fläktar är ju byggda för att kyla så mycket som möjligt utan att föra mycket väsen om sig

Permalänk
Medlem

Men aktiv kylning så fungerar den där flänsen kanon bra

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Avstängd

tror ni den klarar att kyla gf4 ti4600? eller radeon 9700?

Visa signatur

Problem som har en lösning behöver man inte oroa sig över, problem som inte har någon lösning är det ingen idé att man oroar sig över. ^_^

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
Var uppe en tråd om denna mojängen innan...

Och btw din sign är för stor

finns det än ända tråd du säger något vettigt i ???

Permalänk
Avstängd

Haha bra att du snappar upp detta när klockan är 02:04

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk

Nån som vet om denna passar till ASUS V8420/TD GeForce4 Ti4200 128Mb?

Permalänk
Medlem

läs så kanske du ser ,

infon om kylaren

Passar bland annat på följande kort:

NVIDIA GeForce2 MX/GTS/Ultra/Ti, GeForce3 Ti-XXX, GeForce4 MX/Ti-XXXX eller äldre
ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9700/Pro eller äldre
Tänk på:
Matrox Parhelia och Voodoo 5 är inte kompatibla med någon av produkterna
Grafikkort utan skruvhål eller där det finns komponenter ivägen är inkompatibla med kylaren.
Kylare är så stor att den tar upp en PCI-plats under grafikkortet

kolla då på ditt grafikkort om det finss eller inte finns nått som är ivägen för att kunna montera den , är det inte det så passar den , jag tror dock att det är klart att den passar

Visa signatur

Gigabyte X670E Aorus Master| Ryzen 7700x| Custom vattenkylning| 32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c30| Asus Radeon RX Vega 64 ROG Strix OC 8GB| 20.5TB HDD|