Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Spelmaskin ~12k

Skulle vilja ha lite tips på en speldator, har inte spelat på åratal så jag har helt efter när det gäller gamingprylar. Tänkte lägga 12k men är väl inte helt omöjlig att lägga ut mer om det ger betydande bättre prestanda.

Det jag ska spela är lite diverse bilspel, starcraft 2 och samt Diablo 3 när det kommer, är gammalt D2 och SC1 fan så dessa måste jag prova. Även nya Call of duty och Battlefield verkar rätt skojj, har faktiskt inte testat

Detta har jag kommit fram till efter en del letande, som sagt jag är väldigt efter på denna front.

Vad tror ni? Diskutrymme behövs inte då jag har en filserver så det räcker med en SSD. Skulle en AMD processor och grafikkort göra sig bättre? Kanske en riktig n00b fråga, men duger en dator för 12k i dagens läge för att lira med full grafik på dagens spel och ev några framtida som kommer snart?

Permalänk

Den där datorn räcker långt, men tycker du borde lägga till en extra billig hårddisk som du kan ha dina skräp filer på.

Annars tycker jag du borde vänta på den nya Intel processorn, lär vara riktigt bra.
Den släpps nu i början utav Januari.

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk

skulle personligen lagt lite mer på grafikkort, tex 6870 CF skulle funka på 650w, eller vänta på 69xx.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Den där datorn räcker långt, men tycker du borde lägga till en extra billig hårddisk som du kan ha dina skräp filer på.

Annars tycker jag du borde vänta på den nya Intel processorn, lär vara riktigt bra.
Den släpps nu i början utav Januari.

Har ju en filserver i nätet som jag lastar med data, dessutom har jag en bärbar som jag surfar etc på, utan denna dator blir enbart till spel.

Trist o vänta till efter januari, är ju ledig ganska mycket från jobbet under mellandagarna och allt Men är det 1366 sockeln på de nya I7an? Eventuellt så skulle man kunna göra en liten uppdatering med CPU och grafikkort efter sommaren nästa år?

Skrivet av johanlool:

skulle personligen lagt lite mer på grafikkort, tex 6870 CF skulle funka på 650w, eller vänta på 69xx.

Hur mycket vänta är det på 69XX? Är ju inte som sagt så sugen att vänta tills nästa år :/

Permalänk

Läste att de AMDs 6900 kort skulle komma vecka 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddykane:

Läste att de AMDs 6900 kort skulle komma vecka 50.

Okej, hur mycket snabbare ryktas dessa 69xx kort vara? Känns ju som att det kommer vara asvårt att få tag på ett innan nyår med jul och all handel det innebär.

Ett 6870 tror jag kommer duga ett tag och så försöker jag satsa på radeon 7xxx istället om ett år Kan ju hitta ett begagnat 6870 och hiva i o köra CF vilket skulle kunna konkurrera exempelvis 6950 rätt bra?

Permalänk
Medlem

Är det ingen som har några invändningar så får det bli detta:

Permalänk
Medlem

Billigare och bättre nätagg: https://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w

Annars ser det väl bra ut.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Inga fläktar utöver de medföljande? Har för mig jag hört de är svaga de som följer med R3. Vet inte själv dock. Köpa dator är alltid ett vänta o se helvete:)

Saxat från Första testexemplaren av Radeon HD 6900 börjar närma sig - www.nordichardware.com

"Uppgifterna från AMD är annars relativt få till antalet, men det verkar stå klart att den försening som blivit inte kommer från att AMD försökt se över sina specifikationer för att möta GeForce GTX 580. Enligt grafikkortstillverkaren PowerColor ska Radeon HD 6970 erbjuda 30-50% bättre prestanda än den nuvarande generationens grafikkort. Om detta stämmer lär det räcka till att möta GeForce GTX 580 i flera tester och då har AMD även sitt Radeno HD 6990-kort med dubbla grafikkretsar runt hörnet.

Inom en ganska snar framtid bör vi besitta mer information om AMD:s nya grafikkort, huruvida vi har möjlighet att dela med oss av den innan vecka 50 när Radeon HD 6900-serien lanseras återstår att se."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Billigare och bättre nätagg: https://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w

Annars ser det väl bra ut.

Okej jag litar på dig.

Daddykane: Ja det är fan frågan det, men annars kan man ju alltid kränga 6870 och köpa ett 6970 eller nvidias motsvarighet om några månader om inte 6870 duger längre. Övriga datorn lär ju vara duglig i något år tycker man.

Finns det något bättre än powercolor 6870 om man ser till överklockning? Vill ju gärna kunna skrämma upp det lite. Även CPU vill jag kunna klocka lite, men det ska nog finnas marginal då jag förhoppningsvis tog en bra CPU kylare.

Permalänk

Sorry för att svara sent, du kanske redan har sätt det men ändå.
Den nya processorn kommer att vara en helt ny sockel, tror den kommer att heta 1155. :-/

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam