Permalänk
Medlem

Archaelogy epics

Jag har nu skillat upp till ~470 och har hitils fått 4 Rare 2 pets en raptor mount och nå dansande Dvärgar..
Det jag hoppas få framöver är epic svärdet man får från troll sidan..
Är det någon här som fått det svärdet än? Och vid vilken skill finns det chans att man får det?
Archaelogy erfarenheter mottages tacksamt...

Permalänk
Medlem

Hur länge tog det dig?

Jag har levlat till 66 nu, och nu helt plötsligt så levlar jag inte om jag hittar prylar.

vad gör jag fel?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Hur länge tog det dig?

Jag har levlat till 66 nu, och nu helt plötsligt så levlar jag inte om jag hittar prylar.

vad gör jag fel?

När man levlat till ca 60 får man inte längre XP av digs. Utan endast av att kombinera artifacts. Det är nu det börjar gå långsamt

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

VA????

så du menar att man ska flyga omkring som värsta idioten och samla saker, för att sedan få +1 när man samlat 32?? och sammanställer?!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

VA????

så du menar att man ska flyga omkring som värsta idioten och samla saker, för att sedan få +1 när man samlat 32?? och sammanställer?!

Nej du får ett par levels per artifact. (3-6 kanske?) nått sånt.

Och ja. Det tar väldigt lång tid. Sen om du gör det eller inte är upp till dig men så är det

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

vet inte vilket svärd du menar,men eftersom archaelogy är char baserat,så antar jag att staffen jag hittade till min druid vid lvl 510 nått, är det svärdet och ja,den staffen är jäkligt grym,så jag antar att svärdet är det med:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Skrivet av mangemani:

vet inte vilket svärd du menar,men eftersom archaelogy är char baserat,så antar jag att staffen jag hittade till min druid vid lvl 510 nått, är det svärdet och ja,den staffen är jäkligt grym,så jag antar att svärdet är det med:)

Zin'rokh, Destroyer of Worlds - Item - World of Warcraft Detta är svärdet han syftar på,och du måste minst vara 450 för att kunna få detta svärdet som Solve uppgift.

Visa signatur

"Suicide is man's way of telling God, 'You can't fire me - I quit.'" Bill Maher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vet inte vilket svärd du menar,men eftersom archaelogy är char baserat,så antar jag att staffen jag hittade till min druid vid lvl 510 nått, är det svärdet och ja,den staffen är jäkligt grym,så jag antar att svärdet är det med:)

Nja det finns en massa olika..kolla här --> MMO-Champion - Archaeology Rewards and Previews, Blue Posts

Själv så blev jag 525 i natt..
Ett tipps till er som är ute efter Zin´rokh
använd inte era troll artifacts före max skill samla dom på hög. Epic svärdet kommer inte att droppa förns ni har max skill ändå..
Sen när ni har max så kan ni "solva" en jäkla massa på en gång å då är chansen större att ni får det ni vill ha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

VA????

så du menar att man ska flyga omkring som värsta idioten och samla saker, för att sedan få +1 när man samlat 32?? och sammanställer?!

Man får 5 skillpoints för varje solve.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Nja det finns en massa olika..kolla här --> MMO-Champion - Archaeology Rewards and Previews, Blue Posts

Själv så blev jag 525 i natt..
Ett tipps till er som är ute efter Zin´rokh
använd inte era troll artifacts före max skill samla dom på hög. Epic svärdet kommer inte att droppa förns ni har max skill ändå..
Sen när ni har max så kan ni "solva" en jäkla massa på en gång å då är chansen större att ni får det ni vill ha..

Faktum är att det inte spelar någon roll, tiden du vinner på att spara dem förlorar du i när du inte använder dem för skillup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Faktum är att det inte spelar någon roll, tiden du vinner på att spara dem förlorar du i när du inte använder dem för skillup.

Fast det argumentet håller ju inte alls, över 450 i skill spelar det ingen roll om man blir högre eller ej utan chansen är lika stor att få svärdet för varje solve. Att då ha flera hundra artifacts lagrade med en möjlighet att få svärdet är givetvis bättre än att ha solvat en massa skräp i onödan från 1-450 på troll då man inte ens kan få svärdet, bättre att levla på night elf och de andra vanliga isf.

Så att det inte undgick någon så kan man alltså spara artifacts även om mätaren för solve är full.

Har själv fått raptor mount + pet, epic robe och tre blåa vanity items (spegel, vindspel och nån ljusstråle som lyser på mig)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Avstängd

kom till 350+ sen har ja inte orkat mera, fick fossil mountet iaf.

Men dedär sakerna kan man även köpa på ah om man vill skilla snabbare och har mkt guld.

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Fast det argumentet håller ju inte alls, över 450 i skill spelar det ingen roll om man blir högre eller ej utan chansen är lika stor att få svärdet för varje solve. Att då ha flera hundra artifacts lagrade med en möjlighet att få svärdet är givetvis bättre än att ha solvat en massa skräp i onödan från 1-450 på troll då man inte ens kan få svärdet, bättre att levla på night elf och de andra vanliga isf.

Så att det inte undgick någon så kan man alltså spara artifacts även om mätaren för solve är full.

Har själv fått raptor mount + pet, epic robe och tre blåa vanity items (spegel, vindspel och nån ljusstråle som lyser på mig)

Om man antar för enkelheten att det tar 10 digs för att nå 450, och du hittat 10 icke troll och 2 troll sparade, jämfört med att du inte sparar trollen så tar det 10 digs, vilken egentligen gör att om du har tur så går det fortare utan att spara. Om du inte har tur så har du gjort lika många digs som du gjort om du sparade, alltså 12.

edit: men, antog det går att välja vilken man ska digga vilken det inte gör och då blir det en annan femma.. tidsmässigt borde man då tjäna på att spara dem då

Permalänk
Medlem

Ger archeology så bra gear att man kan roa sig lite med det vid 85 och få likvärdig gear som om man farmar dungeons?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Ger archeology så bra gear att man kan roa sig lite med det vid 85 och få likvärdig gear som om man farmar dungeons?

Nu har jag inte dragit upp archaeology till max men jag gissar att det är bättre att farma dungeons då drops i arch är random och det är inte alls säkert att man får det man vill ha (om man nu ens får något bra överhuvud taget).

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Om man antar för enkelheten att det tar 10 digs för att nå 450, och du hittat 10 icke troll och 2 troll sparade, jämfört med att du inte sparar trollen så tar det 10 digs, vilken egentligen gör att om du har tur så går det fortare utan att spara. Om du inte har tur så har du gjort lika många digs som du gjort om du sparade, alltså 12.

edit: men, antog det går att välja vilken man ska digga vilken det inte gör och då blir det en annan femma.. tidsmässigt borde man då tjäna på att spara dem då

kan ju meddela/tipsa om att troll digsites blir sjukt ovanliga (eller bara ovanligare) efter 450 i skill, vilket gör att om man inte fått svärdet av de som man sparat så kan ja säga att de inte blir roligt att farma vidare. Jag är själv inne på skill 320 på en DK alt (525 på main) med 1000+ sparade marks. Får hoppas på mer tur nu.

Visa signatur

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Permalänk
Medlem

Snabbt förenklat ..

Du kan få skill av en "dig", upp till skill level 100 (sista biten dit är riktigt seg dock)
För varje solve, får du 5 skill points, oavsett kvaliteten på ditt projekt.

Dwarf har racial, som ger chans till fler fragment / per "dig", samt aningen snabbare Survey.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Skrivet av valiant:

Ger archeology så bra gear att man kan roa sig lite med det vid 85 och få likvärdig gear som om man farmar dungeons?

Bättre gå för arena vapen, samma itemlevel och du behöver inte lita på tur. Mina vänner capade grymt fort arena poängen bara efter några matcher. Du torskar lite stats pga reslience men du kan ju reforga ändå om du vill max mina för pve.
Jag kör det enbart för bug mounten, får man några items på köpet så är ju det nice också

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Bättre gå för arena vapen, samma itemlevel och du behöver inte lita på tur. Mina vänner capade grymt fort arena poängen bara efter några matcher. Du torskar lite stats pga reslience men du kan ju reforga ändå om du vill max mina för pve.
Jag kör det enbart för bug mounten, får man några items på köpet så är ju det nice också

Resilience ska man ju inte kunna reforga bort?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Om jag förstår det rätt skall man alltså skilla till ca 100 och sen skilla på de racials som inte ger något roligt men spara de racials som ger något kul (troll osv) tills man är 450+ och då solva som fan och hoppas att man får det man vill ha ?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Japp..
å vill man tjäna guld kan man sälja sina "märken" på ah.. jag sålde nyss 12 st olika dwarf å troll mfl. för 350g styck...

Permalänk
Medlem

Guildmastern i mitt gille fick precis zinrokh.

Själv har jag bara orkat med att levla till 225, fast jag har fått lilla fossil petet och mirror spegeln.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Haha rätt kul , levlade 81-82 enbart på att glida runt och levla min Archeology.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Skrivet av Hygglo:

Japp..
å vill man tjäna guld kan man sälja sina "märken" på ah.. jag sålde nyss 12 st olika dwarf å troll mfl. för 350g styck...

haha sjukt nice! att folk köper för det priset ju lite galet alltså.

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Resilience ska man ju inte kunna reforga bort?

Det är möjligt det är så, har inte ful kolll, antog bara det gick Då tappar man lite mer stats då.

Permalänk
Medlem

Gör jag fel eller är klantig bara? Hur sjutton funkar detta med archeology?
Testade första ggn nu idag. Har hittat en spot på kartan och gör survey där. En "kikare" med en lampa kommer fram, lampan blinkar rött, gult eller grönt. Men sen då? Grön lampa visar jag är nåra nåt gissar jag, men var gör jag sen?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Gör jag fel eller är klantig bara? Hur sjutton funkar detta med archeology?
Testade första ggn nu idag. Har hittat en spot på kartan och gör survey där. En "kikare" med en lampa kommer fram, lampan blinkar rött, gult eller grönt. Men sen då? Grön lampa visar jag är nåra nåt gissar jag, men var gör jag sen?

Rör dig dit kikaren pekar när den lyser grönt, några steg åt gången.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Gör jag fel eller är klantig bara? Hur sjutton funkar detta med archeology?
Testade första ggn nu idag. Har hittat en spot på kartan och gör survey där. En "kikare" med en lampa kommer fram, lampan blinkar rött, gult eller grönt. Men sen då? Grön lampa visar jag är nåra nåt gissar jag, men var gör jag sen?

Färgen på lampan visar hur nära nur är, rött så är den långt bort, gult lite närmare och grönt endast några meter ifrån.

Riktningen på kikaren visar åt vilket håll du ska. Är lampan röd så är riktningen bara åt ungefär vilket håll du ska men är lampan grön så är riktningen mer exakt.

Vet man detta så är det sedan bara att triangulera sig fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moffe89:

kan ju meddela/tipsa om att troll digsites blir sjukt ovanliga (eller bara ovanligare) efter 450 i skill, vilket gör att om man inte fått svärdet av de som man sparat så kan ja säga att de inte blir roligt att farma vidare. Jag är själv inne på skill 320 på en DK alt (525 på main) med 1000+ sparade marks. Får hoppas på mer tur nu.

Nu har jag 525 i arch och nog tycker jag att det är precis lika många troll digsites som det var tidigare.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Japp..
å vill man tjäna guld kan man sälja sina "märken" på ah.. jag sålde nyss 12 st olika dwarf å troll mfl. för 350g styck...

Ursäkta om jag är lite dum i skallen men vad är det för "märken" du snackar om?

Menar du dom meningslösa prylarna man "solvar" fram?? får man så mycket guld för dom låter ju otroligt för dom är ju i låg level i alla fall helt värdelösa. Eller har jag missat något alldeles åt hxxxte?

Jag är level 225 nu och det går sååå jäkla sakta men så spar jag ju alla troll-artifacts också