beställt vara från nätbutik, fått fel vara, vem ska betala returfrakten?

Permalänk
Medlem

beställt vara från nätbutik, fått fel vara, vem ska betala returfrakten?

hej,

beställde nyligen tre stycken OnePiece-dräkter till mig, min flickvän och en kompis.
det står klart och tydligt i orderbekräftelsen vilka dräkter det är som gäller men nu när jag väl fått dem så visar det sig att två(!) st är inte dem vi beställde.

De vi har fått var alltså inte de vi hade beställt och vi vill ju ha det vi har beställt så vem ska stå för fraktkostnaden tillbaka till dem?

jag har ju som konsument inte gjort något fel och har ju klart och tydligt talat om vilka produkter jag vill ha, jag har betalat in rätt summa samtidigt som jag beställde varorna och dessutom är det fläckar på en av dressarna som vi fick...

givetvis känner man sig inte så sugen på att betala en massa frakter när dräkterna är dyra nog som dem är och framförallt inte när DEM har skickat fel vara.
kan någon hjälpa mig med det här?

Permalänk
Medlem

Ring dem du handlat ifrån och se vad de säger? Eftersom de ger gjort fel ska du givetvis inte betala något för det.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Skrivet av TofZ:

hej,

beställde nyligen tre stycken OnePiece-dräkter till mig, min flickvän och en kompis.
det står klart och tydligt i orderbekräftelsen vilka dräkter det är som gäller men nu när jag väl fått dem så visar det sig att två(!) st är inte dem vi beställde.

De vi har fått var alltså inte de vi hade beställt och vi vill ju ha det vi har beställt så vem ska stå för fraktkostnaden tillbaka till dem?

jag har ju som konsument inte gjort något fel och har ju klart och tydligt talat om vilka produkter jag vill ha, jag har betalat in rätt summa samtidigt som jag beställde varorna och dessutom är det fläckar på en av dressarna som vi fick...

givetvis känner man sig inte så sugen på att betala en massa frakter när dräkterna är dyra nog som dem är och framförallt inte när DEM har skickat fel vara.
kan någon hjälpa mig med det här?

Butiken ska ombesörja frakten, även om du borde få betala för att du ska få skämmas o köpa så fula kläder, men det är ju helt upp till egen smak Men frakten står butiken för.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Kontakta dem och be om en retursedel, det ska de kunna fixa.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Klart dem ska stå för frakten, dem har ju skickat fel kläder..

Permalänk
Medlem

Butiken borde betala frakten, dom levererade ju inte vad du betalat för

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Butiken SKA betala returfrakten, du ska inte ens behöva lägga ut pengar. Be dem skicka en fraktsedel helt enkelt!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”