Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Fast det är ju knappast UE3 det använder, det hade sätt 10 gånger bättre ut då. DNF använder UE2/2.5 eller något i den stilen.

Det använder UE2.5.

Har också FPS lagg och flimmer i skuggorna som dock försvinner när man står stilla. CFX problem månntro?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

fans kommer nog gilla det men inte folk som aldrig spelat duke3d eller vet vad det var kommer nog tycka det är undermåligt. sen är detta spel även sönder hypat beyond recognition. kommer aldrig bli vad fok vill att det ska vara.

nåja blir nog kull att lira igenom och se lite octabrains och annat skoj, en nostalgitripp kommer det bli!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

CFX users som upplever lagg i fullscreen och som kör med Vsync bör göra följande (funkade för mig)
¤ Stäng av V-sync i spelet
¤ I CCC kör Vsync "On - Unless app spec..."
¤ Fixa RadeonPro och gör en profil som tvingar på Triple Buffering och Vsync
= 60fps överallt och inget lagg Kör även FXAA för bättre Anti-Aliasing.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Blir det reggat på steam eller är det någon helt fristående tjänst?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Blir det reggat på steam eller är det någon helt fristående tjänst?

Steam

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk

Har spelat nu i ca 2h och jag gillar faktiskts det hittills, grafikmässigt ingen direkt hit men sköna kommentarer och helt ok singelplayer! dock störande med endast 2 vapen värt 199kr iaf!

Permalänk
Medlem

Uppfriskande politiskt inkorrekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Finns på CDON digital download bland annat

Permalänk

fan va skön diss dom gjorde till Halo då. Powerarmor is for pussies

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Spelat ca 2h och tycker det är sådär. Jämför jag med Bulletstorm så var det spelet mycket roligare och man kunde inte sluta spela, men detta känns lite halvkasst tyvärr Borde köpt download istället för på DVD (200kr mot 333kr)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

fans kommer nog gilla det men inte folk som aldrig spelat duke3d eller vet vad det var kommer nog tycka det är undermåligt. sen är detta spel även sönder hypat beyond recognition. kommer aldrig bli vad fok vill att det ska vara.

nåja blir nog kull att lira igenom och se lite octabrains och annat skoj, en nostalgitripp kommer det bli!

Det blir nog tvärt om, att det är fansen som blir besvikna eftersom det inte är som det gamla
Vad jag har sett på när andra har spelat så är det väldigt linjärt, och man har inte alls lika mycket val som i första.
Multiplayer har jag dock inte sett än, och vad jag vet så har väll inte de servrarna kommit upp än?
Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Spelat ca 2h och tycker det är sådär. Jämför jag med Bulletstorm så var det spelet mycket roligare och man kunde inte sluta spela, men detta känns lite halvkasst tyvärr Borde köpt download istället för på DVD (200kr mot 333kr)

Skulle tro det, tycker synd om de som köpte Balls of steel edition för 1000spänn eller va det va...eller nä förresten de för skylla sig själva

Permalänk
Medlem

Det är inte synd om dom som köpte bose för 1k (jag köpte det för 700kr till X360 )
Dom köpte det av ren Duke kärlek och DNF förstör inte kärleken till Duke, även om man gilla det lr ej.

Måste säga att nu efter ha spelat i ca 6h, så kmr detta hamna bland mina favvo spel iaf :D!!!!

Permalänk

köpte BOSE till PC för 549:-
Lätt värt pengarna.. även om spelet var kasst så hade det varit värt det. Är man 30+ så har man många minnen med the Duke sen man var yngre..
Spelat det i ett par timmar och det är absolut inte kasst. Ingen revolution i spelvärlden men fortfarande tillräckligt för att få en att sitta kvar o lira

Visa signatur

Asus Rampage III Gene | i7 950 | 3x2Gb Dominator | Gigabyte HD5870 | 5040x1050 | AX750 | Silverstone FT02BW

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt BOSE i sista sekund då pengarna ska gå till annat

Så någon annan får njuta av mitt BOSE

Permalänk
Medlem

Oj ja detta spel föll mig inte i smaken alls och vad fult det är :S

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Inaktiv

måste säga att jag gilla dom 4tim jag har spela än så länge, gilla "christian bale" utbrottet som dom gör lite roligt åt och "only pussys were power armor" halo. sen tycker jag att vissa ställen inte känns färdiga i texturerna, känns tomt på nåt sätt medans andra ställen ser bra ut. men det e inget problem tycker dom har lyckats med en uppföljare. sen att många verkar tycka det är fult fattar jag inte, duke är inte ett spel som ska vara snyggt som tex crysis och farcry och som bara går ut på att det är det o. själv har jag vänta på det här sen dom starta att göra det och jag tror att dom som är över 30 har en annan syn på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Det blir nog tvärt om, att det är fansen som blir besvikna eftersom det inte är som det gamla
Vad jag har sett på när andra har spelat så är det väldigt linjärt, och man har inte alls lika mycket val som i första.
Multiplayer har jag dock inte sett än, och vad jag vet så har väll inte de servrarna kommit upp än?
Eller har jag fel?

tror man att det kommer bli lika bra som första kanske man inte är allt för smart eftersom det var ett av de första spelen med den typ av humopr och stämmning när det kom, idag finns MASSOR av spel med humor och sin egen unika stämmning.
kom att tänka på Giants: Citizen Kabuto av någon anledning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var såklart tvungen o köpa spelet då jag väntat i 12år på spelet!
Som jag förvänta mig är inte det minsta imponerad av spelet!
mycket linjärt och ser inte ut som ett Nytt hypat 2011 spel bör göra

Permalänk

Då var det varvat! För lite naket dock :/

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Lätt värt pengarna det här Sjukt skönt att få återuppleva lite oldschool-stil på ett spel. Man känner av det på allt, karaktärerna, repetiva fiende-horder, replikerna, ban-designen, bossarna, grov humor och gore, minipussel, mängder av påskägg, massor av interaktiva grejer, etc. Precis vad jag hade förväntat mig faktiskt. Grafiken tycker jag inte heller var så hemsk som många beskriver det som. Visst är det inte nå Crysis, men det är tillräckligt bra för ett spel där det egentligen inte spelar någon roll. Bortsett från några mindre grafiska buggar så känns det bra optimerat och feta pluspoäng för att Eyefinity funkar så pass bra som det gör! Mängden kontroller överraskade också då jag trodde att det skulle vara så löjligt basic som det bara kunde (Iom konsoll-port).

De enda grejerna jag har att klaga på så här långt är regenererande hälsa och vapen-gränsen. Melee attacken borde dessutom ha varit en klassisk spark istället för att man slåss med vapnet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

dual mighty foot, är ju klassisk det missade dom tyvärr. kör lite nu och det är riktigt oldschool. kul men jag stör mig lite på döda xx antal fiender innan man kan gå vidare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker det var skräp faktist!

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Spelade spelet i 2½ timme igår. Rätt skoj faktiskt. Dock hade jag förväntat mig lite mer. Grafiken var ju inte super precis. Kör på ultra med datorn i spec och utan lagg. Men visst detta spelet skall man spela bara för man kan spela de inte för de skall vara uber grafik.

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skulle tro det, tycker synd om de som köpte Balls of steel edition för 1000spänn eller va det va...eller nä förresten de för skylla sig själva

Jag tycker mina 333kr är kastade i sjön

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker Duke Nukem Forever är riktigt underhållande ^^ Det är liksom inte grafiken som gör spelet, utan hur spelet underhåller spelaren

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

finns det MP i detta spel ? om inte så ska ja nog inte ens ladda hem det..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

finns det MP i detta spel ? om inte så ska ja nog inte ens ladda hem det..

Ja, det finns multiplayer-stöd Köp det istället Väl värt varenda krona!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag spelet skarpt, men jag är inbiten Duke Nukem fan.

Det som retar mig till vansinne är alla patetiska reviews där de inte tar hänsyn till vilken målgrupp spelet har. De tror att det skall vara call of duty eller halo eller vad nu kidsen spelar idag.. Jag vet inte. Jag sitter fortfarande med Flatout ultimate Carnage och garvar läppen av mig. I och för sig har jag ju Civ IV, men det tycker ju inte heller folk är ett "riktigt" spel.

Om du gillade DN3D och har suttit och väntat så blir jag förvånad om du blir besviken.

Däremot skall du garanterat undvika det om du väntar dig battlefield.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om du gillade DN3D och har suttit och väntat så blir jag förvånad om du blir besviken.

Själv är jag stor DN3D fantast men jag iaf är väldigt besviken på 2 weapon carry limit. Såpass att jag beslutat att vänta på en mod förrän jag spelar igenom det eftersom det är ju alltid roligast första gången man spelar och vill inte därför spela igenom med 2 weapon carry limit. Resten är väl ok så länge de avaktiverat autoregen från demot.

Tycker man borde ha gått längre än så att håna andra spel som Halo, att skämta om dagens typiska element i FPS spel som t.ex:

"What the hell, 2 weapons? I'm Duke, I carry my own fuckin' arsenal"

och

"I got balls of steel, I need no bloody autoregen"

Istället för ego-metern kunde man ha använt "öl" som medkits, typ 12-pack istället för atomic health och 6-pack och en öl burk för mindre "medkits"

osv Det hade varit smartare att stå upp emot dagens typiska FPS och göra DNF en ren och skär old-school fps enligt mig, att gå ut med denna strategin till fullo, nu känns det bara som att man slipat litegrann på ytan på den idén.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional