Duke Nukem Forever -Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Personligen gillar jag spelet skarpt, men jag är inbiten Duke Nukem fan.

Det som retar mig till vansinne är alla patetiska reviews där de inte tar hänsyn till vilken målgrupp spelet har. De tror att det skall vara call of duty eller halo eller vad nu kidsen spelar idag.. Jag vet inte. Jag sitter fortfarande med Flatout ultimate Carnage och garvar läppen av mig. I och för sig har jag ju Civ IV, men det tycker ju inte heller folk är ett "riktigt" spel.

Om du gillade DN3D och har suttit och väntat så blir jag förvånad om du blir besviken.

Däremot skall du garanterat undvika det om du väntar dig battlefield.

Poängen är ju att det inte ens är troget DN3D utan det är samma sorts fps som tex MW, men det gör det sämre och skämten var knappast lika många och återkommande i föregångaren. Har spelat varken eller så borde egentligen uttala mig, men kan iaf länka till några saker. http://www.youtube.com/watch?v=y5Yngipvz6M Totalbiscuit gillade föregångaren och hade höga förhoppningar men i filmen blir han mer eller mindre gradvis mer besviken. http://www.youtube.com/watch?v=q86vWgaLuwE Lite mer av TB. RPS recensent hade mer eller mindre samma åsikt så det är trovärdigt nog för mig. http://www.rockpapershotgun.com/2011/06/10/the-duke-nukem-as-...

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Förvänta sig folk något annat än en flopp av detta spel?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Förvänta sig folk något annat än en flopp av detta spel?

tror jag inte...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

ign skrev en väldigt smickrande recension av spelet: http://xbox360.ign.com/articles/117/1175639p1.html (visserligen 360-versionen men jag tvivlar på att pc skiljer sig så mkt)

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Poängen är ju att det inte ens är troget DN3D utan det är samma sorts fps som tex MW, men det gör det sämre och skämten var knappast lika många och återkommande i föregångaren. Har spelat varken eller så borde egentligen uttala mig, men kan iaf länka till några saker. http://www.youtube.com/watch?v=y5Yngipvz6M Totalbiscuit gillade föregångaren och hade höga förhoppningar men i filmen blir han mer eller mindre gradvis mer besviken. http://www.youtube.com/watch?v=q86vWgaLuwE Lite mer av TB. RPS recensent hade mer eller mindre samma åsikt så det är trovärdigt nog för mig. http://www.rockpapershotgun.com/2011/06/10/the-duke-nukem-as-...

Det beror väl på vad man räknar som troget orginalet. Jag är inte heller överlycklig över auto regen eller att man bara kan ha två vapen samtidigt, men det vänjer man sig vid. Det viktiga för mig är att själva kännslan finns kvar och det tycker jag den gör. Sedan att det retar gallfeber på folk för att det rent spelmässigt är ett kass spel som skryter om hur bra det är är ju en sak, det var ju samma med Duke Nukem 3D

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

hahahahahahahahahahaha

Allså, hur kan man misslyckas såhär mycket? NOLL spelkänsla, för narrov fov. Sköna repliker osv men ingen känsla alls i varken vapen eller gameplay.

Ni som är retro gamers kommer att märka direkt vad jag pratar om , spelet känns "tunnt" och låg budget på något sätt :/ faaaaaan väntat sjukt länge. skit.

jag tycker du har "fel".
de har kvar den där goa "duke nukem-känslan" i styrningen och även grafiken har de lyckats bibehålla känslan i hur det var för 12 år sedan men med en modern touch.

jag tycker att spelet är en höjdare. visst jag skall inte ljuga, även jag hade otroliga förväntningar av att ha fått vänta så här länge, så visst blev jag besviken till en början..

men efter att ha spelat en stund så insåg jag att det här faktiskt var riktigt bra (även om det inte var värt att vänta 12 år på)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

jag tycker du har "fel".
de har kvar den där goa "duke nukem-känslan" i styrningen och även grafiken har de lyckats bibehålla känslan i hur det var för 12 år sedan men med en modern touch.

jag tycker att spelet är en höjdare. visst jag skall inte ljuga, även jag hade otroliga förväntningar av att ha fått vänta så här länge, så visst blev jag besviken till en början..

men efter att ha spelat en stund så insåg jag att det här faktiskt var riktigt bra (även om det inte var värt att vänta 12 år på)

Det är ungefär som att bada... Kallt som fan och inte alls lika mysigt som man minns det, men har man varit i en stund så kommer det goa tillbaka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Tyckte det var rätt bra endå. Men multi läget var inget roligt.

Permalänk
Medlem

mitt kommer troligen hem imorgon och vägrar lyssna på alla som säger att spelet är dåligt förrän jag spelat det och bildat min egen uppfattning!

Om jag förstått rätt så verkar detta mer eller mindre vara en korridor shooter vilket passar mig perfekt, älskar sånt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Sötast
Skrivet av anon170706:

jag tycker du har "fel".

Måste bara fråga?...

Du berättar att du var besviken till en början men du är i slutändan nöjd då det har samma känsla i styrning och grafik?

Styrningen är... upp.. upp.... ner ner? eller finns det olika former av styrning i ett fps?
För den delen så använde man till största del tangentbord i DN3D och numera mus i DNF.

Grafiken är samma känsla alltså?
Alltså du menar att de har gjort grafiken lågupplöst pga att de konsollportade det då, eller?
För jag menar...

http://cdn.steampowered.com/v/gfx/apps/57900/ss_a1115b6b3757b...

Hur menar du?

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Måste bara fråga?...

Du berättar att du var besviken till en början men du är i slutändan nöjd då det har samma känsla i styrning och grafik?

Styrningen är... upp.. upp.... ner ner? eller finns det olika former av styrning i ett fps?
För den delen så använde man till största del tangentbord i DN3D och numera mus i DNF.

Grafiken är samma känsla alltså?
Alltså du menar att de har gjort grafiken lågupplöst pga att de konsollportade det då, eller?
För jag menar...

http://cdn.steampowered.com/v/gfx/apps/57900/ss_a1115b6b3757b...

Hur menar du?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jäkla gott faktiskt..

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Inget fel på spelet, men visst jag förstår att en bunt med 12år pojkar blir besvikna... Inte jag, jag befann mig inte i någons pung när förra DN kom.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Proffsmoddare

Jag tycker detta spelet var ett av de sämsta FPS jag lirat på MÅNGA år jag kan inte se hur någon över 13 år kan finna detta spelet bra eller kul. Bandesignen är horribel, vapnen är usla och hela känslan i spelet är helt otroligt dålig. Humorn är så sanslöst barnslig och torr att man sitter och skäms framför datorn och allt detta inpackat i ett moln av brutalt usel grafik. Utvecklaren skulle gjort alla en stor tjänst om dom bara lät Duke dö.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

No shit.. vad jobbade dom, 2 dagar om året i 12 år eller? spelet får ju också verkligen skit betyg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11095610']Jag tycker detta spelet var ett av de sämsta FPS jag lirat på MÅNGA år jag kan inte se hur någon över 13 år kan finna detta spelet bra eller kul. Bandesignen är horribel, vapnen är usla och hela känslan i spelet är helt otroligt dålig. Humorn är så sanslöst barnslig och torr att man sitter och skäms framför datorn och allt detta inpackat i ett moln av brutalt usel grafik. Utvecklaren skulle gjort alla en stor tjänst om dom bara lät Duke dö.

Ok då sparar jag mina pengar.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11095610']Humorn är så sanslöst barnslig och torr att man sitter och skäms framför datorn...

Du också?

Permalänk
Sötast

Konstigt... en Moderator ogillar det och plötsligt så vänder attityden i tråden.

Permalänk
Medlem

Det dög, hade förväntat mig lite mer faktiskt, det var ju inte precis ett topspel men det är nog värt att spela igenom..
Humorn kan vara liite löjlig ibland. Det som gör spelet är att man får spela som duke vilket ger lite chuck norris känsla Tror dock spelet hade varit betydligt mycket sämre utan dukes personlighet för spelet i sig har inte mycket som andra spel inte redan har. Känns som vilket FPS spel som helst bortsett från alla bröst och det vulgära språket.

Permalänk
Medlem

Till er som har tänkt att köpa DNF actionfiguren och ställa upp i era samlar hyllor.
Så kan jag säga att för 200:- så får man en grymt detaljerad gubbe, fick precis mitt ex idag står så fint i hyllan nu
5/5 till den!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Xi:

Till er som har tänkt att köpa DNF actionfiguren och ställa upp i era samlar hyllor.
Så kan jag säga att för 200:- så får man en grymt detaljerad gubbe, fick precis mitt ex idag står så fint i hyllan nu
5/5 till den!

Pic or it didnt happen

Ska nog spela det lite till innan ja går och lägger mig, fantastiskt kul spel.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ett helt okej spel, får en del flashbacks till DN3D när jag spelar det, vilket enligt mig är en bra sak. Tycker dock det verkar saknas lite i form av hemliga vägar och liknande, men kanske bara är jag som missat alla hitills.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk

Har spelat en kort stund nu.
1: Inte impad av grafiken. Speciellt inte av duke' modellen (när man ser sig själv i spegeln)
2: Känslan på vapnen inge vidare.
3: Varför detta konsol, tönteri med "juffla på space så snabbt du kan för att utföra nån leet move" Tycker konsolsnubbarna ens om det?
4: Det laggar *nus. 20 fps tidvis på datorn i sign. Känns bekant när det gäller konsolportningar (känns så iaf)
5: För mycket effekter med fog/gas/vatten är ju som att han har sirap på hornhinnorna.
6: Kul att kasta avförning.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Pic or it didnt happen

Ska nog spela det lite till innan ja går och lägger mig, fantastiskt kul spel.

Hade gärna delat med mig av lite bilder, men min kamera är tyvärr sönder :(.
Men här har du många bilder och en review av figuren. Som sagt väldigt prisvärd!
http://www.infinitehollywood.com/2011/05/figure-review-neca-d...

Jag körde själv lite DNF innan jag ska gå och lägga mig, är jävla roligt asså.
Fick precis freezerayen, mmmm gött vapen!

Permalänk

Visst jag håller med att 12år för detta är ett skämt, står inte mot större titlar för fem öre.
Mycket skit mm. men fan, spelet kom ut, jag är/var en inbiten DN spelare, humorn är precis som jag gillar det... DÅLIGT, så dåligt att det är roligt.

DNF har något andra spel saknar... DUKE NUKEM

"power armor are for pussys"

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Jag har nu också testat nya Duke Nukem forever en liten stund och ansåg att spelet inte var så dåligt emot all annan skitspel som produceras idag. För vad för annat nytt i Fps-spel med intressant story finns det att lira som inte i princip är identisk med de andra?

Att grafiken inte var den bästa gjorde inget, bara att jag i vissa banor hade lite svårt att se vad jag skulle gå. Cavedelen i spelet, var ett avsnitt som jag bara ville förbi så snabbt som möjligt. Antagligen för mörkt eller för ljust med någon funktion (F-tangenten, nattkikare?), sedan hade jag ingen ammunition att skjuta det som jag ville skjuta, eldkastare hade dock inte varit fel.

Dessutom som flera nämnt tråkigt med bara två vapen åt gången. Bristerna var många och jag skulle vilja att de mer följde gamla stuket, med rejält uppdaterad grafik. (känslan i spelet var inte alls densamma)

Nå jag räknar spelet som "spelbart", vilket betyg jag inte tilldelar många av dagens spel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag älskade Duke Nukem 3D och Duke Nukem Land of the babes och time to kill, men Duke Nuken Forever är fan inte vad jag förväntade mig.

Är glad jag avbeställde mitt BOSE samma dag som jag skulle få det, lägger hellre pengarna på annat.

Långtråkigt som satan är spelet, orkade inte spela mer än 40-50min innan jag körde ALT+F4 och sket i att spara.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om jag kan spela detta på http://www.inet.se/artikel/1969609/acer-emachine-e642g utan lagg?

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragona:

Någon som vet om jag kan spela detta på http://www.inet.se/artikel/1969609/acer-emachine-e642g utan lagg?

Ja den klarar ju system kraven galant så då borde det ju gå!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Jag gillar spelet.
Jag förväntade mig ett spel med en stor mängd barnslig macho humor, tonnvis av B-ig sci-fi action och en massa babes inslängt i det hela.
Jag fick allt det.
Visst, regen ego bar känns lite... "meh", hade hellre havt 100% bar som inte tickar uppåt samt fler vapen samtidigt hade varit fint det med.

Jag garvade högt när jag såg vad för power armor dom erbjöd duke ^^,
Som inbitet DooM fan så uppskattades det friskt IAF

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |