Problem med att ansluta min Xtreamer Sidewinder till datorn

Permalänk

Problem med att ansluta min Xtreamer Sidewinder till datorn

Hej.

För några veckor sen så köpte jag en Xtreamer Sidewinder från Dustin. Och när jag skulle ansluta den till datorn så lyckades det inte med varken usb eller trånlös antenn. Jag uppdaterade mediaspelaren och installerade drivrutinen den trådlösa antennen, men det gjorde ingen skillnad. Så jag skickade tillbaks mediaspelaren och fick en ny som det var samma problem med.

Det går att ansluta usb minnen och hårddiskar till mediaspelaren utan problem. Men när jag ansluter den mediaspelaren till datorn så känner inte datorn igen den och kan inte hitta några drivrutiner. Jag har letat lite efter drivrutiner o liknande, men har inte hittat nån annan drivrutin är för trådlöst nätverk och annars olika uppdateringar.

Jag har Windows XP Pro som operativ men har inte skaffat nån hårddisk till mediaspelaren. Men det tycker ja inte borde va nåt måste med tanke på att man inte får med någon hårddisk oavsett storlek med på köpet.

Nån annan som har varit med om samma sak?.

Permalänk
Skrivet av Patrik_83:

Hej.

För några veckor sen så köpte jag en Xtreamer Sidewinder från Dustin. Och när jag skulle ansluta den till datorn så lyckades det inte med varken usb eller trånlös antenn. Jag uppdaterade mediaspelaren och installerade drivrutinen den trådlösa antennen, men det gjorde ingen skillnad. Så jag skickade tillbaks mediaspelaren och fick en ny som det var samma problem med.

Det går att ansluta usb minnen och hårddiskar till mediaspelaren utan problem. Men när jag ansluter den mediaspelaren till datorn så känner inte datorn igen den och kan inte hitta några drivrutiner. Jag har letat lite efter drivrutiner o liknande, men har inte hittat nån annan drivrutin är för trådlöst nätverk och annars olika uppdateringar.

Jag har Windows XP Pro som operativ men har inte skaffat nån hårddisk till mediaspelaren. Men det tycker ja inte borde va nåt måste med tanke på att man inte får med någon hårddisk oavsett storlek med på köpet.

Nån annan som har varit med om samma sak?.

Hej,

Jag har exakt samma problem som du beskriver. Har testat men min Linux (Ubuntu) maskin och med Wista och Windows 7. Kommer inte åt den med någon av dessa ? Vad gör vi för fel?
Kan uppgradera via USB har vers 2.6.0
OBS. min usb antenn funkar och jag är ute på nätet både lokalt och internet.
MVH.
TS

Permalänk
Medlem

Vad förväntar du dig att uppnå med USB-kabel utan att ha en hårddisk i den? Om den fungerar som andra liknande enheter så växlar den över till att bli en USB lagringsenhet när USB-kabel ansluts til dator. Utan att ha hårddisk i den så blir det det som att ansluta ett usb-kabinett utan hårddisk, dvs ingen mening att göra så.

Använder du Xtreamers egna antenn till den?

En bra början att leta efter varför den inte hittar filer är att stänga av brandväggen i windows samt se till att everyone har tillgång till mediafilerna

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Vad förväntar du dig att uppnå med USB-kabel utan att ha en hårddisk i den? Om den fungerar som andra liknande enheter så växlar den över till att bli en USB lagringsenhet när USB-kabel ansluts til dator. Utan att ha hårddisk i den så blir det det som att ansluta ett usb-kabinett utan hårddisk, dvs ingen mening att göra så.

Använder du Xtreamers egna antenn till den?

En bra början att leta efter varför den inte hittar filer är att stänga av brandväggen i windows samt se till att everyone har tillgång till mediafilerna

Hej,

Tack för svaret.

Jag använder Xtreamers egna antenn funkar bra.

Måste jag använda en SATA disk i Xtreamern för att det ska fungera ? Har försökt använda en extern USB HDD och USB minne, viket jag trodde skulle fungera ??
(Det första jag vill åt är att kunna få in SVT Play appen)

MVH
TS

Permalänk
Medlem

Syftade på att ansluta den med USB-kabel till datorn utan att ha en hårddisk i den.

Spela upp filer över nätverket ska fungera om utdelningarna är korrekta på datorn.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Syftade på att ansluta den med USB-kabel till datorn utan att ha en hårddisk i den.

Tack! för svaren.

Spela upp filer över nätverket ska fungera om utdelningarna är korrekta på datorn.

Ja jag tänkte det skulle gå att ha USB HDD och ansluta datorn till Xtreamern vi USB portarna på den.
Det verkar som man måste ha inbyggd HDD ??? Men så står det inte i beskrivningen av den?
Det funkar att att spela upp filer från mina andra datorer som har utdelade mappar, via det trådlösa nätet .

Har fått retur nr av leverantören (Dustin) då jag mailade samma frågeställning som jag gav här.
Personligen tror jag inte det är fel på mediaspelaren, utan snarare på min kunskap eller den kassa manualen ?

Enligt en annan leverantör av mediaspelaren (Xtreamer Sverige) säger de att det går att fixa utan att skicka den . Men de vill inte säga hur då jag inte köpt den av dem.

Som jag nämt tidigare så är det bara två saker jag är ute efter. Det ena är att kunna spara filer centralt. Det anndra är att kunna få in APP,ar som SVT Play. I övriga funkar den bra..

MVH
TS

Permalänk
Medlem

Jag vet att det kanske inte är fildelning du är ute efter men ganska många tycks ha problem med det mellan Xtreamer och Windows 7. Delar du filerna på din dator kan du istället streama dom direkt till din Xtreamer.

Följ länkarna nedan!

http://shop.xtreamer.net/Support/questions/757/Windowns+7+Sha...
http://www.xtreamer.net/downloads/community-projects/windows-...

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Medlem

Och nej du behöver inte ha någon hårddisk i den... Helt meningslös funktion för mig iaf som kör allt delat, tidigare på eTrayz men nu istället via server.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

#1: 5700X3D, 4070, B550-I, 64GB 3600MHz, SF600, 34”
#2: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”
#3: 5700X3D, 3070, B550-I, 32GB 3600MHz, SF750, 34”

Permalänk
Skrivet av cheddar_bob5:

Och nej du behöver inte ha någon hårddisk i den... Helt meningslös funktion för mig iaf som kör allt delat, tidigare på eTrayz men nu istället via server.

Oki. Jag kan dela ut filer med Windows 7, Ubuntu och Win Wista. Inget problem.
Problemet är när jag stoppar i USB kabeln mellan Xreamer och dator oavset dator.
Säger att det är fel drivrutiner?
Hittar inte USB disk eller USB sticka.
I dag fick jag återsändings papper från Dustin. Får väll skicka in den, men anntar att det inte blir bättre när jag får till baka den ?

Som jag nämt tidigare är det viktigaste att få in SVT play app,n mm.
I Övrigt funkar streaming och delning av mappar mm.

MVH.
TS

Permalänk
Medlem

Det du behöver för att kunna lagra filer på den är en s-ata disk att stoppa i den. Du borde du kunna föra över filer till den via både usb och nätverk.
Hur man installerar "appar" vet jag inte. Kolla här http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=258247&st=... annars är google din vän.