Har ett litet men ack så irriterande problem med min dator.
Under alla mina Windowsinstallationer har detta hänt vill jag minnas. Med andra ord samma fel i XP, Vista och nu Windows 7, och jag har gjort totala ominstallationer med formatering och har även bytt hårddisk någon gång.
Problemet är att vid vissa uppstarter så kommer det bara till det läget där det står "Windows startar" och sen händer inget mer. Den lilla laddningsstapeln i XP/Vista eller flaggan nu i 7:an kommer inte upp.
Jag får då resetta datorn och det kommer upp att Windows inte startades korrekt senast och man får två alternativ: starta Windows startreparation eller starta Windows normalt.
Jag väljer att starta Windows normalt och allt fungerar. Har även kört någon startreparation för säkerhets skull.
Känns som jag kan utesluta installationen då det hänt med flera olika installationer, kan även utesluta fel på hårddisken. Det enda jag kan tänka mig är moderkortet och/eller dess BIOS, att det blir nått fel när den ska börja läsa in filerna till Windows. Någon som har något förslag? Kanske upplevt samma problem och hittat en lösning. Moderkortet är ett Gigabyte GA-965P-DS3 och BIOS är uppdaterad.
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.