Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonian:

Du menar att jag skall kontakta Meta eller gå tillbaka till Elgiganten? Fick aldrig fysiskt kvitto när jag beställde men finns ju lagrat på deras hemsida.

Ja du kontaktar bara Meta direkt det är snabbast och enklast, nog det rådet du kommer få från elgiganten också. Du har väll ett elektroniskt kvitto? elgiganten skickar sådana om du inte fått det på papper.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja du kontaktar bara Meta direkt det är snabbast och enklast, nog det rådet du kommer få från elgiganten också. Du har väll ett elektroniskt kvitto? elgiganten skickar sådana om du inte fått det på papper.

Ah. Ja jag skickade in en support ticket med felbeskrivning så får se vad Meta svarar.

Permalänk

har någon testat att köra meta quest med sitt PS4/PS5? har sett att det det går att spela upp och använda qest som skärm med lite pill. Men menar om någon har testat att spela VR spel på ps5 med meta quest? Typ, spiderman, Batman och ironman VR spelen som går att köpa på ps store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Millhouse1:

har någon testat att köra meta quest med sitt PS4/PS5? har sett att det det går att spela upp och använda qest som skärm med lite pill. Men menar om någon har testat att spela VR spel på ps5 med meta quest? Typ, spiderman, Batman och ironman VR spelen som går att köpa på ps store.

Att streama skärmen till Quest headset går ja omndet finns app för det.
Vet/tror inte det finns officiellt för Quest men du kan sideloada om det finns android-app för ändamålet
Nej det går inte att köra playstation VR spel på det sättet, din konsol kommer aldrig känna av att ett vr headset är kopplat utan questen skulle bara vara en enhet som streamar vad som visas på TVn.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Tänk om Xbox skulle få VR stöd för PC headsets och ge ut vr spel på gamepass.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett svar från Meta att Elit strap with battery skall man plugga ur när man stänger av enheten. Den är designad för att ge ström hela tiden den är i och därav anledningen till varför jag upplevt att all ström är borta om jag glömt att dra ut den.
Men det tycker jag låter konstigt ändå. De borde ju angett detta i klartext från första början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ursprungligen 27:e januari men det förlängdes till 30 mars. Ska dock inte behöva använda nån kod, bara aktivera headsetet och claima spelet i Quest store.

AW2-bundle förlängt återigen, nu till slutet av juni.

Permalänk
Medlem

Asgards Wrath 2 får snart högupplösta texturer för Quest 3:

Citat:

The Quest 3 high rez texture pack is very close - we expect it to be released in May or June, but are trying very hard for May.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom då också optimerar spelet mer

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc