Head tracker opentrack

Permalänk

Head tracker opentrack

Hittade opentrack igår å satt och testade lite
https://github.com/opentrack/opentrack
har en tobii tracker men den passar inge bra i min bilsim eftersom den måste monteras under skärmen för att fungera. Aka ratten/händerna blir ivägen.

Blev possitivt pveraskad hur bra det fungerade med min 20år gamla halvt om halvt fungerande c270 webcam och den gick att ha monerad över skärmen.

Men var lite ryckigt jämfört med tobii och visst ingen eye tracking men inget jag använde på tibiin heller.

Tror ni en nyare webcam med högre bildfrekvens skulle råda bot på den ryckiga rörelsen eller handlar det bara om att jag måste tunea bättre i opentrack

fick bort typ allt twitchande så deninte hade massa fantomrörelser för sig men kändes som att den typ bara uppdaterade typ varje halvsekund eller nått den typ rörde sig i små ryck och inte en mjuk rörelse när man vred på huvet.

Om kamera kommer hjälpa isf vad rekomenderas är totalt oinsatt i webcameror.

Upplösning verkar inte spela roll enligt alla videos om det jag tittade på men ingen tog upp om frekvensen hade någon betydelse.

Tånkte om någon annan experimenterat med detta och slänger ut en fråga här innan jag slänger ut typ 1000+ spänn på en 60+hz webcam och kanske inte funkar bättre än min sketna relik till kamera.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows