Permalänk

Roxio BackOn är bara skräp så glöm det Alla har problem med det Använd nått bättre program tex Acronis True Image

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag köpte tydligen 16GB usb minne ovetande om att över 4GB inte klarar FAT, utan endast FAT32 eller NTFS. Så nu kan jag inte "göra om" till ION utan att köpa ett till usb minne. Ah så less man blir.

EDIT: Justja den har ju minneskortsläsare
EDIT2: Gick inte att boota från SD tydligen.

Finns det något tredje alternativ eller måste jag iväg och köpa ett till usb minne?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Jag köpte tydligen 16GB usb minne ovetande om att över 4GB inte klarar FAT, utan endast FAT32 eller NTFS. Så nu kan jag inte "göra om" till ION utan att köpa ett till usb minne. Ah så less man blir.

EDIT: Justja den har ju minneskortsläsare
EDIT2: Gick inte att boota från SD tydligen.

Finns det något tredje alternativ eller måste jag iväg och köpa ett till usb minne?

Öööh, vad är problemet? Formatera stickan med FAT32 då.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Öööh, vad är problemet? Formatera stickan med FAT32 då.

Måste vara FAT för göra filerna bootbara, det är tydligen gamla dos filer. Fungerar endast i FAT icke 32. Står till och med.

"Vad Du behöver:
- USB-sticka MAX 2GB, viktigt för denna metod, finns andra metoder där man kan anv FAT32 stickor men denna metod kräver FAT och det går bara att formatera i FAT om stickan är max 2GB."

Lite dåligt att den inte kan boota från SD dock.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Måste vara FAT för göra filerna bootbara, det är tydligen gamla dos filer. Fungerar endast i FAT icke 32. Står till och med.

"Vad Du behöver:
- USB-sticka MAX 2GB, viktigt för denna metod, finns andra metoder där man kan anv FAT32 stickor men denna metod kräver FAT och det går bara att formatera i FAT om stickan är max 2GB."

Lite dåligt att den inte kan boota från SD dock.

Vad har du hittat för skräpguide? Läs den här istället då http://myhpmini.com/forum/viewtopic.php?f=62&t=2989. Jag konverterade min ion le med en vanlig fat32 disk iaf.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lungre
Vad har du hittat för skräpguide? Läs den här istället då http://myhpmini.com/forum/viewtopic.php?f=62&t=2989. Jag konverterade min ion le med en vanlig fat32 disk iaf.

Problemet är väl att den guiden du länkar till inte har filerna uppe längre.

EDIT: Fixade det nu.
Alla med 16GB eller stickor över 2GB och vill ha ION.
Använd dessa bootfiler istället för dom som är på forumet som alla länkar till.

http://www.bay-wolf.com/usbmemstick.htm
här finns win98 mappen som alltså motsvarar minidos mappen från det andra stället. Samma procedur i övrigt. Fungerar kanon.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

hp 311 batteri procent till batteritid

tja har en compaq mini 311 och den visar som mina andra hp datorer batteritiden i procent finns de nån applikation lr nått som gör att man kan få den i tid istället?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas_0889
tja har en compaq mini 311 och den visar som mina andra hp datorer batteritiden i procent finns de nån applikation lr nått som gör att man kan få den i tid istället?

Batterybar använder jag mig utav och det funkar bra hittils, tar ett tags användande för den att räkna ut medel-batteritiden men den ger ett bra riktmärke, sök på Google så hittar du det lätt, jag använder mig utav version 3.3.3

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Då var allt hackat och monterat. Riktigt nöjd, kändes lite på gränsen som standard, nu är den rapp och snabb för detta pris!

Då jag aldrig överklockat med mjukvara skulle det uppskattas om någon kunde tipsa om något program?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Sitter på denna underbara laptop just nu och kan säga att XP används i princip inte alls längre då Ubuntu 10.04 Beta är himmelriket jämfört med XP installationen. Den bootar mycket(märk mycket) snabbare än XP. Är snabbare i princip allt vid användande. HÄNGER sig inte längre som den kunde göra under XP.

Kan helt klart rekommendera att installera senaste Ubuntu på den. Du får aktivera drivrutinen för WLAN och sedan uppdatera till senaste grafikdrivaren så flyter det som en oljad bäver.

Fixa riktiga ION är nästan ett måste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Sitter på denna underbara laptop just nu och kan säga att XP används i princip inte alls längre då Ubuntu 10.04 Beta är himmelriket jämfört med XP installationen. Den bootar mycket(märk mycket) snabbare än XP. Är snabbare i princip allt vid användande. HÄNGER sig inte längre som den kunde göra under XP.

Kan helt klart rekommendera att installera senaste Ubuntu på den. Du får aktivera drivrutinen för WLAN och sedan uppdatera till senaste grafikdrivaren så flyter det som en oljad bäver.

Fixa riktiga ION är nästan ett måste.

Det är väl ingen prestanda skillnad på ION LE och ION? Det är vad jag hört iallafall!

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Hejsan! Funderade på att uppgradera min mini med 2GB minne, men vill kunna överklocka den. Vilket minne rekommenderas (länk) och lyckades ni överklocka med den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice347
Hejsan! Funderade på att uppgradera min mini med 2GB minne, men vill kunna överklocka den. Vilket minne rekommenderas (länk) och lyckades ni överklocka med den?

ska du överklocka så är ett 1333Mhz minne nog att rekommendera då iaf mitt 1066 begränsar min överklockning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Det är väl ingen prestanda skillnad på ION LE och ION? Det är vad jag hört iallafall!

/ lAlAz0r

Du får dx10 och prestandan blir liiite bättre men inte så att du märker av det, men när man ändå kan låsa upp den varför inte göra det då? finns inga nackdelar med att låsa upp till ION.

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
ska du överklocka så är ett 1333Mhz minne nog att rekommendera då iaf mitt 1066 begränsar min överklockning.

Det är många som inte har fått minnet att fungera. Finns det något minne som fungerar 100%? Märke och pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice347
Det är många som inte har fått minnet att fungera. Finns det något minne som fungerar 100%? Märke och pris?

Corsair 2GB 1333MHz kör jag med i min 311.

De flesta som jag sett haft problem med att få minnesstickor att fungera, har helt enkelt inte monterat det rätt. När man stoppar stickan i slotten i 45 graders vinkel måste man trycka rätt hårt. Hade själv problem med det då jag inte trodde att man var tvungen att trycka så pass hårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerro
Du råkar inte vara den som postat på MyHPmini?

Där är det två som beställt från Inet i veckan som båda har exakt samma problem.

Nej det är inte jag som postat där, men läste samma sak där.. Märkligt att så få verkar ha detta problem.

EDIT: Läst igenom alla nyaste svar nu och ska prova att trycka in minnet väldigt mycket hårdare, låter ju som att det är det felet man gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apandrak
Nej det är inte jag som postat där, men läste samma sak där.. Märkligt att så få verkar ha detta problem.

EDIT: Läst igenom alla nyaste svar nu och ska prova att trycka in minnet väldigt mycket hårdare, låter ju som att det är det felet man gör.

Jag gav bara upp efter många försök o lät min polare göra det, han klarade det på första försöket. Jag var nog för feg helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
ska du överklocka så är ett 1333Mhz minne nog att rekommendera då iaf mitt 1066 begränsar min överklockning.

Hur mycket begränsar den OC om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
aj vad tråkigt! Då min kunskap inom bioshack e mycket begränsad så får jag väl avstå från d! Fick föresten mitt 2gb minne idag. har installerat det nu! Wow funkar bra med lägsta grafik!

Vilket minne och vartifrån köpte du det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice347
Hur mycket begränsar den OC om man får fråga?

Jag har fått ställa ner minneshastigheten till ca 900mhz för att minnet ska funka, hade först tänkt köra på en överklockning i 2.0 ghz men lyckades bara komma upp i ca 1.8Ghz med det valda fsb/minne förhållandet jag hade valt (3:2). Bytte till (5:4) och körde då upp den i 2.13Ghz ungefär för att minnet skulle hålla 900mhz vilket det klarade av (ligger lite under 900 nu).

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Mitt Kingston 1333MHz-minne påp 2GB tar stopp vid strax över 1066MHz, medan med endast det fabriksmonterade minnet kommer jag upp i 1360, iallafall semi-stabilt. Ska testa med ett Hynix 1GB nu i veckan och se om det är samma med det.

För övrigt får jag alltid crash om jag går över 180 i Asrock OC Tuner, oavsett minnesratio.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
Mitt Kingston 1333MHz-minne påp 2GB tar stopp vid strax över 1066MHz, medan med endast det fabriksmonterade minnet kommer jag upp i 1360, iallafall semi-stabilt. Ska testa med ett Hynix 1GB nu i veckan och se om det är samma med det.

För övrigt får jag alltid crash om jag går över 180 i Asrock OC Tuner, oavsett minnesratio.

Vartifrån köpte du ditt kingston minne?

För någon anledning har jag för mig att kingston-minnet är stabilare och fungerar bättre än corsair som folk har köpt ex från inet.
Någon som kan bekräfta detta?

Permalänk
Medlem

Jag undrar också om man bör sattsa på kingston eller corsair?

Permalänk
Medlem

För mig fungerar Kingston kanon.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice347
Vartifrån köpte du ditt kingston minne?

För någon anledning har jag för mig att kingston-minnet är stabilare och fungerar bättre än corsair som folk har köpt ex från inet.
Någon som kan bekräfta detta?

Jag köpte det från Komplett.

Permalänk
Medlem

Kan man installera typ ubuntu netbook remix o köra HD filmer? finns det drivisar för linux ION?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Kan man installera typ ubuntu netbook remix o köra HD filmer? finns det drivisar för linux ION?

Ja det kan man. Jag kör med vanliga Ubuntu 9.10 på min 311, 720p/1080p filmer spelar jag upp med XBMC.
Blir antagligen att testa 10.04 nu när det kommer ut.

Permalänk

Jag har problem med att köra SVT play i fullskärm.
Kör man i litet fönster flyter det på bra men drar man på fullskärm så hackar det lite lätt (ej ljudet dock).
Provade att OC tuna den till 1.86Ghz men det hackade ändå.
Man märker att när man precis går in på svtplay.se och animeringen med programmen som åker emot spelas upp hackar det också. (är inte det en vanlig flash sida?)

Funkar det i fullskärm på svt play för er andra?

Min spec;
Flash 10.1 RC
Nvidia 197.16
XP home (ej ominstallerad)
Ej LE fixad
I övrigt precis som den kom i förpackningen (ej klockad)

Kan nämna att köra Youtube fullskärm är inga problem, hackar inte i 720p fullskärm heller.. märkligt.

Permalänk
Medlem

Hjälp med detta problem
Hejsan kära 311c användare. Har haft denna netbook i ca 1månad nu och inte märkt av några problem förutom på sistonde när jag börjat kolla lite längre filmer/serier/flash filmer. Problemet är att mitt i uppspelningen kan datorn "freeza" ljudet blir robotaktigt och repeterar sig detta pågår i ca 30sek sedan funkar allt som vanligt igen. Detta händer helt plötsligt och med olika videotyper nån som vet vart problemet kan vara?
Tacksam som f** för svar!

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk

Jag har exakt samma problem också..