Dell U2410 - kommande 24'' med IPS-panel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Stör inte du dig på tinting i gamemode?

Visst lägger man märke till det, speciellt när man precis byter över, men det är ju inte extremt så efter ett tags spelande tänker man ju inte mer på det.
Om man väger det man får emot tintingen så värderar jag den reducerade input lagen högre när jag väl spelar de spelen som kräver det.

Skummade igenom ett par sidor på hardforum där de skriver om att de nyare firmwaren skulle gett bra resultat.
Speciellt för de med föregångarna till rev a01.
Får fortsätta läsa lite i veckan.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dnne
Visst lägger man märke till det, speciellt när man precis byter över, men det är ju inte extremt så efter ett tags spelande tänker man ju inte mer på det.
Om man väger det man får emot tintingen så värderar jag den reducerade input lagen högre när jag väl spelar de spelen som kräver det.

Skummade igenom ett par sidor på hardforum där de skriver om att de nyare firmwaren skulle gett bra resultat.
Speciellt för de med föregångarna till rev a01.
Får fortsätta läsa lite i veckan.

Har du samma problem som IceDread hade? Att skärmen är mörkare på sidorna jämfört med mitten?

Permalänk
Medlem

Finns det någon med u2410 som inte har tinting i gamemode?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Har Dell löst alla problemen som varit med skärmen iom rev 01 varianten? Vågar man köpa en?
Jag tänkte använda skärmen till fotoredigering samt spela lite. Bör jag se mig om efter en annan skärm? Vilken isf?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hermelinen:

Har Dell löst alla problemen som varit med skärmen iom rev 01 varianten? Vågar man köpa en?
Jag tänkte använda skärmen till fotoredigering samt spela lite. Bör jag se mig om efter en annan skärm? Vilken isf?

Jag fick skräp när jag beställde från dustin för inte allt för länge sedan... så jag gjorde ett sk ångra köp.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa denna skärm men undrar, är det stor skillnad på att spela FPS spel med gamemode vs standard? liksom, ställer man 2st U2410 bredvid varandra med game och standard och spelar samma spel, på samma sett, märker man då någon skillnad överhuvud taget eller är det bara för det mesta på pappret?

Permalänk
Medlem

Gamemode kontra vanlig inställning handlar enbart om mindre inputlagg i gamemode, det är allt.
Muspekaren, eller siktet på bössan i FPS spel, svarar snabbare vid rörelse över skärmen. = mindre inputlagg. I de vanliga inställningarna är muspekaren, aka siktet, trögare = högre inputlagg.
Mycket små skillnader på några tusendelar eller någon enstaka hundradel av en sekund.

I allt övrigt är det samma skärm!

Permalänk
Skrivet av MomoSWE:

Funderar på att köpa denna skärm men undrar, är det stor skillnad på att spela FPS spel med gamemode vs standard? liksom, ställer man 2st U2410 bredvid varandra med game och standard och spelar samma spel, på samma sett, märker man då någon skillnad överhuvud taget eller är det bara för det mesta på pappret?

Vissa märker så klart skillnad, men knappast det stora flertalet.
Det är inte direkt så att den har högt inputlag standardläget.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Okey låter lovande, jag menar händer det att jag pga 1 tusendels sekunds inputlagg missar ett headshot och på så sätt blir dödad i t.ex CS så kommer jag ju inte precis gå berserk, slänga skärmen genom fönstret, ringa dell och skälla ut dem... Tror jag kommer bli en nöjd U2410 ägare som förhoppnings vis även får ett REV01 exemplar (:

Tack!

Permalänk
Medlem

Jag tycker skillnaden mellan game mode och vanligt läge är relativt stor. Man får ungefär 15ms mindre input lag med game mode vilket för mig känns rätt tydligt. Skärmen känns mycket rappare med läget aktiverat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hämtade precis min och jag fick en REV A05 tillverkad i december 2010. Jag köpte den på Dustin.
Har precis kopplat in den så inte hunnit testa nåt förutom att kolla så det inte är några döda pixlar.

Visa signatur

Core i7 920@3,36GHz || ASUS P6X58D Premium || TR3X6G1600C9 || Intel X25-M G2 80GB || XFX Radeon HD 5850 1GB || Corsair CMPSU-750HX || Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Grymt! Ska också köpa en i dagarna från Dustin. Berätta hur det går för dig!