Permalänk

Steam till Mac

Tja det står överallt att steam ska komma till mac idag men hittar det inte någon stans:/ någon som vet vart man kan ladda ner det?

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Eftersom steams huvudkontor ligger några timmar iväg så får man förmodligen vänta snällt. Ingen tid är satt heller.

Permalänk

Jag vet att det ligger i usa och tidsskillnaden:P

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Blir riktigt nice med Steam till mac någon som vet vilka spel som kommer funka???

Permalänk

Css tf2 portal Hl2 osv

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Äntligen tack för grymma länken

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimpBizkit:

Css tf2 portal Hl2 osv

Ok inte vanliga cs då synd men nice ändå

Tack för Länken

Permalänk
Medlem

Enda som verkar funka än sålänge är Torchlight, laddar det nu. Får se hur det funkar

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Scheisse, får upp att Steam för OS X är en stängd beta, de har med andra ord inte släppt på det än :/

(Till saken hör att jag har vänt upp och ner på hela fakkin källarförrådet i jakt på ett gammalt HL2-fodral med inloggningsuppgifter utan resultat, när jag kom upp till lägenheten kollade jag en gång till längst in i klädkammaren och hittade det, så klart.)

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bha*:

Scheisse, får upp att Steam för OS X är en stängd beta, de har med andra ord inte släppt på det än :/

(Till saken hör att jag har vänt upp och ner på hela fakkin källarförrådet i jakt på ett gammalt HL2-fodral med inloggningsuppgifter utan resultat, när jag kom upp till lägenheten kollade jag en gång till längst in i klädkammaren och hittade det, så klart.)

Jag är inloggad och laddar Torchlight. Så det låter knepigt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Jag är med inloggad !

Permalänk

Fungerar bra än:P har nyss kommit in ska installera något spel nu med:P

Fungerar ju inte att installera något

Visa signatur

Tjenixen (:

Permalänk
Medlem

Nu funkar det, måste ha blivit en global-fakk-up av nån sort.

edit: kommer in i programmet, går dock inte att ladda ner nåt, jaja kollar på Atletico Madrid mot Fulham istället.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Dom har inte släppt klienten ännu. Det finns en version på deras servrar men den verkar inte fungera fullt ut ännu.

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk
Medlem

Överbelastning är förnamnet

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

nu finns den på steampowered.com!

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk

Jäklar vad segt det går att ladda ner Torchlight :/

Permalänk
Skrivet av dosman:

Portal is FREE!

portal är gratis tills den 24 maj passa på att köpa det för 0 kronor

Tack för tipset, var inne på steam igår, men hade missat det

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Är det bara för mig eller är klienten väldigt buggig?
Exempel:
* Kan inte flyttas mellan spaces
* Om jag gömmer den (cmd+h) så kan jag inte få fram fönstret igen

Kan nog ha något att göra med att klienten använder sig av Carbon (det gamla GUI frameworket som håller på att fasas ut till förmån för Cocoa som alla nya applikationer använder sig av, förutom Steam då...):

otool -L /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/osx32/steam /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/osx32/steam: /usr/lib/libSystem.B.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 111.0.0) /System/Library/Frameworks/Foundation.framework/Versions/C/Foundation (compatibility version 300.0.0, current version 677.12.0) /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/CoreServices (compatibility version 1.0.0, current version 32.0.0) /System/Library/Frameworks/SystemConfiguration.framework/Versions/A/SystemConfiguration (compatibility version 1.0.0, current version 204.0.0) /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Carbon (compatibility version 2.0.0, current version 136.0.0) /usr/lib/libiconv.2.dylib (compatibility version 7.0.0, current version 7.0.0) /System/Library/Frameworks/Security.framework/Versions/A/Security (compatibility version 1.0.0, current version 31122.0.0) /usr/lib/libstdc++.6.dylib (compatibility version 7.0.0, current version 7.4.0) /usr/lib/libgcc_s.1.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 1.0.0) /usr/lib/libobjc.A.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 227.0.0) /System/Library/Frameworks/CoreFoundation.framework/Versions/A/CoreFoundation (compatibility version 150.0.0, current version 476.0.0) /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/ApplicationServices (compatibility version 1.0.0, current version 34.0.0)

Valve failed...!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Är det bara för mig eller är klienten väldigt buggig?
Exempel:
* Kan inte flyttas mellan spaces
* Om jag gömmer den (cmd+h) så kan jag inte få fram fönstret igen

Kan nog ha något att göra med att klienten använder sig av Carbon (det gamla GUI frameworket som håller på att fasas ut till förmån för Cocoa som alla nya applikationer använder sig av, förutom Steam då...):

otool -L /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/osx32/steam /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/osx32/steam: /usr/lib/libSystem.B.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 111.0.0) /System/Library/Frameworks/Foundation.framework/Versions/C/Foundation (compatibility version 300.0.0, current version 677.12.0) /System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Versions/A/CoreServices (compatibility version 1.0.0, current version 32.0.0) /System/Library/Frameworks/SystemConfiguration.framework/Versions/A/SystemConfiguration (compatibility version 1.0.0, current version 204.0.0) /System/Library/Frameworks/Carbon.framework/Versions/A/Carbon (compatibility version 2.0.0, current version 136.0.0) /usr/lib/libiconv.2.dylib (compatibility version 7.0.0, current version 7.0.0) /System/Library/Frameworks/Security.framework/Versions/A/Security (compatibility version 1.0.0, current version 31122.0.0) /usr/lib/libstdc++.6.dylib (compatibility version 7.0.0, current version 7.4.0) /usr/lib/libgcc_s.1.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 1.0.0) /usr/lib/libobjc.A.dylib (compatibility version 1.0.0, current version 227.0.0) /System/Library/Frameworks/CoreFoundation.framework/Versions/A/CoreFoundation (compatibility version 150.0.0, current version 476.0.0) /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/ApplicationServices (compatibility version 1.0.0, current version 34.0.0)

Valve failed...!

Carbon?! Va fan, de måste ha någon "bra" orsak till detta.

Edit: Testade de båda scenariona du beskrev, jag kunde både flytta klienten mellan olika spaces samt gömma den och få fram den igen. Har du fortfarande samma problem?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Carbon?! Va fan, de måste ha någon "bra" orsak till detta.

Valve kanske helt enkelt hatar Objective-C ?
Cocoa är ett Objective-C API , medan Steam är skrivet i C++. Carbon är ett C API som enkelt kan användas av en C++ applikation.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Avstängd

Bara jag som inte får L4d2, CSS osv spelen att fungera, bara Portal som fungerar här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Valve kanske helt enkelt hatar Objective-C ?
Cocoa är ett Objective-C API , medan Steam är skrivet i C++. Carbon är ett C API som enkelt kan användas av en C++ applikation.

Bah, det vet jag väl. Inte riktigt så jag menade. Bara det att Carbon ska ju fasas ut. De kunde väl gjort "rätt" från början.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Bara jag som inte får L4d2, CSS osv spelen att fungera, bara Portal som fungerar här...

Kanske för att det inte är "konverterat" än

Permalänk
Skrivet av MagnusL:

Valve kanske helt enkelt hatar Objective-C ?
Cocoa är ett Objective-C API , medan Steam är skrivet i C++. Carbon är ett C API som enkelt kan användas av en C++ applikation.

Mig veterligen så är rekommendationen ifrån Apple att inte använda Carbon om du verkligen inte måste. Om då Valve ska porta över Steam till Mac OS X och börja använda ett helt nytt GUI framework kan de lika väl använda Cocoa och språket Objective-C. De kan fortfarande använda sina C++ klasser (via Objective-C++) samtidigt som de kan använda det moderna GUI frameworket under Mac OS X.
För att summera, att använda Carbon till en (för plattformen) ny applikation känns rent ut sagt korkat. Men de kanske har en väldigt bra förklaring vem vet, jag kan inte komma på någon dock.

Skrivet av Jilted82:

Carbon?! Va fan, de måste ha någon "bra" orsak till detta.

Edit: Testade de båda scenariona du beskrev, jag kunde både flytta klienten mellan olika spaces samt gömma den och få fram den igen. Har du fortfarande samma problem?

Gömma och få fram det har funkat för mig nu sedan senaste uppdateringen (jag har fått tre stycken efter att jag laddade ner klienten igår). Kan dock fortfarande inte flytta mellan Spaces och fasten jag sagt att Steam ska starta i Space 1 så kan den starta i det aktiva space:et.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nån som vet när vanliga cs kommer till mac steam?

/ lAlAz0r

Permalänk
Skrivet av lAlAz0r:

Nån som vet när vanliga cs kommer till mac steam?

/ lAlAz0r

Ska det mig veterligen inte göra. Som det är nu är det endast Source varianten som ska komma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är något liknande det som voddler hade med services som startar i bakgrunden och sånt eller är det valbart i så fall ?

Permalänk
Medlem

Half-Life 2 funkar väl inte? eller har jag missat detta? har inte spelat det sen ja hade pc för två år sedan

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation