Permalänk
Medlem

Datorn bara stängs av!

Tjena!

Det är så att jag har ett dator problem som jag inte har en jävla aning om va det kan vara.
misstänker att det kan vara nätaggregatet.

Den funkar helt klockrent innan man börjar spela den ligger i snitt på 48 grader när man surfar msn lyssnar på musik mm.

Men när man går in och börjar spela tex wow så funkar det skit bra datorn tempratur ligger på absolute max 65 grader.

Det funkar att spela i 20-30 min sen bara den stängs av :S
kan vara lite trög att starta direkt efter men väntar man bara en halv minut så funkar det?
när den stängs av det är då jag max har sett 65 grader.
Programmet jag änvänder mig av är speedfan. och det är remoten som blir varmast gpu ligger nån grad under alla andra ligger under 60. så den kyler ju okej:S

Behöver ni mer info bara skriva?
hade varit kanon om någon visste va problemet var:D

MVH// MacKL

Permalänk
Medlem

komponenter?

Permalänk
Medlem

Ja det behövs mer info.
Hur gammal är datorn?
Vem har byggt den?
Vad är det för delar?
Speciellt om delarna du misstänker orsakar felet.

Är det processorns temp du snackar om? Det är skillnad på processor, grafikkort och lådans temp.

Permalänk
Medlem

Hallå, låter som ett liknande problem jag hade, komponenterna verkade inte bli varma för att nätagget höll på att ge upp. Kör OCCT´s nätaggstest.. då startade min burk om sig hela tiden varje gång, testa med en kamrats nätagg.

Permalänk
Medlem

Mer info, vad är det som blir varmt också 65c på processorn medans det kanske går upp åt 100c på grafikkortet, kan helt enkelt vara värme problem. Var säkert på att monitera med bra program också typ hwmonitor och inte usla program tex speedfan som alltid visar fel.

Du kan också testa nya grafik och ljud drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att det är nätagget som slutar..

processorerna går inte över 55 grader
grafikkortet inte över 63

Det är en Hp från 2006
2 gb ram kan inte vilket märke inte byggt sj
amd athlon x2 6000+

Permalänk
Medlem

Amd athlon 64 X2 Dual Core processon 5000+
nått skit nätagg ingen anning
geforce 7900gtx
2x250 vet ej märke kan kolla upp.. sata btw

Permalänk
Medlem

driv rutiner är dom nyaste..

Permalänk
Medlem

Skruva loss nätagget och kolla de andra sidorna efter namnet.

Och hur gammal är delarna?

Permalänk

Kan vara mjukvarufel också.
Finns en inställning i Windows (på XP iallafall) som default är inställd på att starta om datorn vid fel utan att visa blåskärmen med felmeddelandet!
Bocka av det så kanske det visar sig att det är ett mjukvarufel.

Var en dator vid konstiga tillfällen och jag misstänkte först hårdvarufel men när den visade felmeddelandet så var det en taskig drivrutin.
Testa om så är fallet innan du börjar meka med datorn.

Kontrollpanelen / System / Startup Återställningar bocka av Automatisk återställning

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF

Permalänk
Medlem

Ska skruva av det runt kl 6 täntke jag..

kollade nu det som du sa Nozzredna den va redan urbockad det är det som är grejen det kommer inga meddelande den bara dör när jag spelar.. inget blir för varmt..

tror att det är nätaggregatet