Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

Såg även True Romance för ett tag sen, den har en av de bästa scenerna någonsin med Hopper och Christopher Walken.

Utan tvekan! Vi kan väl göra våra medmänniskor en tjänst och länka in denna scen då det är en av filmhistoriens classics.

High Fidelity - 7.5/10

Skönt drama med John Cuasck vars flickvän precis gjort slut, han försöker komma på vad som alltid går snett i sina förhållanden medans han driver sin musikaffär med hjälp av sina två socialt missanpassade vänner.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Youth in revolt

""Youth in Revolt" är en guldgruva av udda humor som levereras klockrent av Michael Cera i huvudrollen. Mästerligt manus, regi och skådespeleri gör detta till en ovanligt lyckad indiekomedi." Youth in Revolt (2010) - MovieZine.se

Jag kan varmt rekommendera denna komedi. Michael Cera gör som sagt ett klockrent jobb i denna komedi

EDIT:
Kollade lite mer film idag...

Dark City (1998)

Efter att ha sett Kiefer Sutherland hos Inside The Actors Studio så blev jag nyfiken på denna film. Det är en dystopisk science fiction-film av Alex Proyas, som också gjort I,Robot och Knowing. "John Murdoch vaknar upp utan minne på ett hotell, efterlyst för en rad bisarra mord på prostituerade och blir snart jagad av polisen såväl som av en grupp märkliga män..."

From Dusk Till Dawn (1996)

Oj vilken film...jag gillar musiken och Clooney/Tarantino-duon men det är ungefär allt. Det är snyggt ihopsatt med musik och klippningar men det är en ganska tråkig och seg berättelse.

Artificial Intelligence: AI (2001)

Mycket intressant film som jag undrar varför jag inte sett tidigare. Jag fastnade direkt och det är en riktigt snygg science fiction-film. Det är snygga miljöer, "verklig" framtids-teknik, bra skådespelare och framför allt en historia som berättas på ett mycket bra sätt. Man verkligen fastnar för lilla Martin som söker efter den blå fén. Mycket intressant slut också som jag inte förutsett alls

Permalänk
Medlem

Nya Robinhood

5/10

Välgjord och bra genom hela. Filmen var rätt bra faktis genom 80% av filmen. Men slutstriden var inge vidare och filmen slutade desto mindre bra

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk

Going postal (2 delad serie) part 1 and 2.

Redigt skoj!
Handlar om en bedragare som får en andra chans att undvika döden genom att arbete på 'posten' och konkurrera ut ett 'mobil' företag.

Redigt skoj och lite oförutsägbar film/serie Golum's finns och mja 1500 talet kanske man kan säga
8/10 Lite lågdragen hade nog sett 3 delar istället. verkar vara rätt dyr filmad förutom ett par scener som man såg billiga effekter i.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

The 51st State

Samuel Jackson i sitt esse. Han är arg, han är slug, han får som han vill och till sist så är han nöjd...typiskt Jackson
Det ska bli mycket intressant att se hur Jackson spelar Nick Fury (mer än det vi såg i Iron Man 2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Going postal (2 delad serie) part 1 and 2.

Redigt skoj!
Handlar om en bedragare som får en andra chans att undvika döden genom att arbete på 'posten' och konkurrera ut ett 'mobil' företag.

Redigt skoj och lite oförutsägbar film/serie Golum's finns och mja 1500 talet kanske man kan säga
8/10 Lite lågdragen hade nog sett 3 delar istället. verkar vara rätt dyr filmad förutom ett par scener som man såg billiga effekter i.

Detta är ju en filmatisering av en Terry pratchett bok. Den måste jag se.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _simis_:

Youth in revolt
http://www.filmofilia.com/wp-content/uploads/2009/12/Youth-In...

""Youth in Revolt" är en guldgruva av udda humor som levereras klockrent av Michael Cera i huvudrollen. Mästerligt manus, regi och skådespeleri gör detta till en ovanligt lyckad indiekomedi." Youth in Revolt (2010) - MovieZine.se

Jag kan varmt rekommendera denna komedi. Michael Cera gör som sagt ett klockrent jobb i denna komedi

Jag har också sett denna film. Den är säkert bra för dom som uppskattar den för vad den är. Jag hade tyvärr väntat mig något annat och därför blev denna film helt värdelös. Ska jag vara ärlig förstår jag inte vad som var bra med den heller Men alla har inte samma smak som tur är.

1/10

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Pan's Labyrinth - 7.5/10

Hade nog hoppats på lite mer om jag ska vara helt ärlig. Filmen är väl utförd och mycket snygg, men lämnar en del att önska. Jag tycker b la att man fokuserar för lite på själva "äventyret" vilket jag fann mest intressant, dvs flickan och Faun.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Kick-Ass

Betyg 7,5/10

Välgjord, twistad och grym!

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Dolores Claiborne - 7/10

Dramathriller delvis baserat på bok av Stephen King, Kathy Bates är riktigt bra (även om hennes roll i Misery är snäppet bättre)

The Firm - 6/10

Den första filmen baserad på John Grishams böcker, mycket underhållande suspense-thriller.

Skådespelet är helt Ok (rollistan behöver knappast skämmas) och man rycks med allteftersom filmen rullar. I slutet får jag nog säga att man kunde kapat lite i filmen utan att tappa speciellt mycket av handlingen, 154 min är lite väl tilltaget. Sämst i filmen får jag nog säga att soundtracket är, kändes på sina ställen extremt opassande t om (sällan man reagerar på det)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Iron Man 2 - 7/10

Helt sevärd film, mycket snygga specialeffekter men stundtals blev det för mycket effekter.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Entusiast

Såg den hemma hos polarn (blu-ray) mitt i natten på hans projektor med hyffsat hög volym, var länge sen jag var såpass rädd av en film. Den blev riktigt obehaglig närmare slutet.

Glad att jag inte såg den hemma hos mig själv på min 32"are vet inte om jag hade blivit lika påverkad då. Filmen rekommenderas starkt iaf.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Cargo - Tysk Sci-fi. Rymden har väl aldrig varit så deprimerande förut? Men filmen var välgjord ovh storyn väl förklarad, om än i tunnaste laget. 6/10

Lol, måste se.

Tagline: 'Space is cold.'

"DA DRAUSSEN BIST DU ALLEIN". Låter bara för bra : )

Men deprimerande... efter Nordwand vet jag inte om jag klarar en till tysk film med sådan lutning.

Såg Wolfman. Håriga humanoider tenderar att vagt likna gorillor, speciellt när de inte har utskjutet käkparti ala vargar. En del spläff, en klockren tyskbrittisk asylumdoktor, ett passande slut.

Och Benicio i första scenen där, kände knappt igen honom utan påsarna under ögonen. Undrade vart tusan han kom ifrån när sminket var borta.

Edit. Är det verkligen ingen annan som sett Wolf Creek?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

The Blind Side – 7/10

Bra film, kanske lite väl fjollig på vissa ställen. Visserligen är filmen baserad på en verklig historia men det känns som om man vridit och vänt på storyn för att pumpa in så många naaaaaawww-moments som möjligt. Men storyn är ändå bra och fångar en. Sandra Bullock är hetare än någonsin, en riktig MILF. Sist jag såg henne så här het var kanske i Demolition Man. Hennes skådespel var bra men inget speciellt, vetifan om hon egentligen förtjänade Oscarn, förmodligen vann hon den för att hon varit med ett tag i show-biz.

The Tournament – 6.5/10

Film i Battle Royale-style. Samla de bästa mördare som finns och låt de döda varandra tills bara en är kvar. Underhållande rulle som funkar som bra tidsfördriv.

Antichrist - ?/10

Konstig film. Kan inte säga att jag förstod mycket. Jag låter nog bli att betygsätta här…

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

http://1vuxen2barn.files.wordpress.com/2010/01/paranormal.jpg

Såg den hemma hos polarn (blu-ray) mitt i natten på hans projektor med hyffsat hög volym, var länge sen jag var såpass rädd av en film. Den blev riktigt obehaglig närmare slutet.

Glad att jag inte såg den hemma hos mig själv på min 32"are vet inte om jag hade blivit lika påverkad då. Filmen rekommenderas starkt iaf.

Tyckte inte att den var så skrämmande, men var väl det "värsta" på ett tag iaf. Men långt ifrån The Descent.

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Brick (2005)

Skön stämning genom filmen samt ett par goda skratt fick man. Var/är tyvärr så jävla bakis att jag tappade tråden ett par gånger under filmen. Men overall gillade jag den iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daVani:

The Blind Side – 7/10

Bra film, kanske lite väl fjollig på vissa ställen. Visserligen är filmen baserad på en verklig historia men det känns som om man vridit och vänt på storyn för att pumpa in så många naaaaaawww-moments som möjligt. Men storyn är ändå bra och fångar en. Sandra Bullock är hetare än någonsin, en riktig MILF. Sist jag såg henne så här het var kanske i Demolition Man. Hennes skådespel var bra men inget speciellt, vetifan om hon egentligen förtjänade Oscarn, förmodligen vann hon den för att hon varit med ett tag i show-biz.

Måste ses. Får väl motvilligt erkänna att jag är lite utav ett Sandra Bullock fan. Har sett det mesta med henne. Såg också en intervju där hon sa att hennes roll i filmen var svår som tusan att göra, vilket kanske har att göra med hennes Oscarvinnst? Det jag undrar nu spontant är när fan The Blind Side kommer att visas på svenska biografer...

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Unthinkable - 6/10

Above average, lätt klyschig men ändå lite "what if it would happen?"-känsla, perfekt kvällsunderhållning helt enkelt.

Bifogar några bilder då jag tyckte filmen var ovanligt snygg/skarp (100" duk)

Edge of Darkness - 6/10

Spänning, politik & mord varvat med Gibson på hämdturné, sevärd!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Nyckeln till frihet, 10/10.. Känns inte som jag behöver säga något mer än så

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Bifogar några bilder då jag tyckte filmen var ovanligt snygg/skarp (100" duk)

Vilken timing att du precis efter inköp av hemmabioutrustning råkar se en film så snygg och skarp att det kändes värt att lägga upp screencaps..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av s.c.s.i.:

Vilken timing att du precis efter inköp av hemmabioutrustning råkar se en film så snygg och skarp att det kändes värt att lägga upp screencaps..

Det är klart man måste! Tänkte nog inte på det när jag kikade på den fyra år gamla samsungen heller. Sen är det ju tyvärr en extrem skillnad från film till film, vissa är ju inspelade på ett sådant vis att det är snyggt, men inte skarpt. Allt klagomål på noise aside så ger det enligt mig en 'skarpare' bild.

För er som är intresserade av det jag babblar om så kan ni kika här : The New PQ Tier Thread for Blu-Ray - Rankings - AVS Forum

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Vill verkligen inte "skada" tråden med OFT men ser ett par av er som tycker Paranormal Activity är bland det läskigaste ni sätt :S?
Inte ens min flickvän fann denna rulle läskig? Klart man hoppa till av ljudet men själva filmen var ju värdelös?

Verkligen ingen annan som håller med mig? Jag menar inget händer ju absolut inget den ända skräcken är just att dom slänger in något på skärmen lite snabbt med max volym klart man hoppar till men det är ju knappast skräck det är ju ren instinkt att hoppa till.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nästan inga rullar idag är läskiga tyvär, bara kass handling, story, skådespeleri osv..

Nästan samma sak i varje film också..

Ser just nu "Fire of conscience"

Permalänk
Medlem

Un prophète (2009) (the prophet) - 9/10

En av de bättre filmerna man sett på ett tag, grymt bra "amatörskådespelare". Enda man kan klaga på är att den är fransk ;).

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

The Book of Eli (2010) 0/10

Hade jag vetat vad den handla om innan hade jag inte sett skiten. Det var en perfekt värld, sen skulle de förstöra den, jävla religiös propaganda.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Skrivet av maniak:

The Book of Eli (2010) 0/10

Hade jag vetat vad den handla om innan hade jag inte sett skiten. Det var en perfekt värld, sen skulle de förstöra den, jävla religiös propaganda.

Ja slutet är ju helt sjukt.

Ser man vad kristendomen hade ställt till med så kunde de likaväl ha varit Mein Kampf av Adolf Hitler som var den heliga skriften, kanske lite överdrivet, men inte så mycket enligt mig. I.a.f. inte när de tror att den boken ska rädda mänsligheten

Dold text

Men som sagt bortser man från all den religiösa propagandan så tyckte jag inte filmen var dåligt gjord.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniak:

The Book of Eli (2010) 0/10

Hade jag vetat vad den handla om innan hade jag inte sett skiten. Det var en perfekt värld, sen skulle de förstöra den, jävla religiös propaganda.

"Tur" jag inte såg mer än halva, förstog att det var något religöst _skit_ så jag stängde av det.

Permalänk
Medlem

The Exorcist (1973) 5/10

Jag var for feg for att se den nar jag var under 10 ar, men min kompis ville se den far nagra dagar sedan. Jag var mest chockad av spraket de anvande sig av pa den tiden! Blev att jag skrattade mig igenom hela filmen. Den var val sadar men nu nar man har satt nyare och battre filmer sa kan jag nog inte ge den mer an en femma.

EDIT:
Kom pa att jag ocksa sag Sherlock Holmes (2009) 8/10. Tycker den var valdigt rolig och intressant

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvo_Jonas:

Måste ses. Får väl motvilligt erkänna att jag är lite utav ett Sandra Bullock fan. Har sett det mesta med henne. Såg också en intervju där hon sa att hennes roll i filmen var svår som tusan att göra, vilket kanske har att göra med hennes Oscarvinnst? Det jag undrar nu spontant är när fan The Blind Side kommer att visas på svenska biografer...

Enligt den här listan kommer den inte alls visas i Sveriges biografer.

The Blind Side (2009) - Release dates

Skumt.

Skrivet av Devil May Cry:

Vill verkligen inte "skada" tråden med OFT men ser ett par av er som tycker Paranormal Activity är bland det läskigaste ni sätt :S?
Inte ens min flickvän fann denna rulle läskig? Klart man hoppa till av ljudet men själva filmen var ju värdelös?

Verkligen ingen annan som håller med mig? Jag menar inget händer ju absolut inget den ända skräcken är just att dom slänger in något på skärmen lite snabbt med max volym klart man hoppar till men det är ju knappast skräck det är ju ren instinkt att hoppa till.

Håller med dig. Skrev längre bak i tråden vad jag tyckte.

Paranormal Activity - 6.5/10

Godkänd film, inget mer. Förväntade mig inte heller något skräck-mästerverk (som trailer och reklamer vill få det till, "scariest movie ever"... puh-lease...). Såg den på bio så det kanske höjde känslan lite. Visst hoppade man till lite men det var allt. Den som är normal och har reaktioner i sig hoppar till till sånt här, jävla plötsliga ljud från ingenstans... BUH!

Alltså ungefär vad du tycker.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Hot Rod 10/10.. Min humor rakt igenom

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.