Permalänk
Medlem

Skövde har visning utav skolan samt de berättar om alla utbildningar och sådant den 29e maj. Vilka har bestämt att åka dit? Ska själv dit börjar kl 11:00

För att kunna ge dig lite mer information och vägledning inför ditt beslut att studera öppnar vi upp dörrarna till Högskolan i Skövde lördagen den 29:e maj kl. 11-14. Då kommer vi att berätta mer om våra utbildningar och du får titta runt i våra fina lokaler.

Vi kommer att samlas kl. 11.00 i sal Insikten som finns på bottenvåningen i vårt nybyggda hus Portalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Skövde har visning utav skolan samt de berättar om alla utbildningar och sådant den 29e maj. Vilka har bestämt att åka dit? Ska själv dit börjar kl 11:00

För att kunna ge dig lite mer information och vägledning inför ditt beslut att studera öppnar vi upp dörrarna till Högskolan i Skövde lördagen den 29:e maj kl. 11-14. Då kommer vi att berätta mer om våra utbildningar och du får titta runt i våra fina lokaler.

Vi kommer att samlas kl. 11.00 i sal Insikten som finns på bottenvåningen i vårt nybyggda hus Portalen.

Verkar vara något jag kanske skulle kunna gå på. Om jag nu kommer in så är det aldrig fel med mer information om skolan och deras lokaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

Verkar vara något jag kanske skulle kunna gå på. Om jag nu kommer in så är det aldrig fel med mer information om skolan och deras lokaler.

Kan alltid vara trevligt ska också dit mejlade hon som har hand om linjen så skulle hon skicka biljett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby:

Har sökt mastersprogrammet i IT-säkerhet på BTH.

Coolt, jag läste kandidatprogrammet i IT-säkerhet på BTH och tog examen förra hösten. Sedan HT2009 så läser jag Master-programmet i Software Quality (COOP). Det finns många intressanta kurser på Masternivå på BTH, men för mej var masterprogrammet i Itsäkerhet inget alternativ, eftersom några av kurserna har jag redan läst.

Nu är jag på Ericsson 20h i veckan samtidigt som jag läser en kurs enligt programmet. Från och med kommande höst så är allt lagt i näringslivet.

Enligt mej så är det super att få komma ut i näringslivet under studierna och samtidigt få chansen att göra forskning som är relevant för industrin.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Coolt, jag läste kandidatprogrammet i IT-säkerhet på BTH och tog examen förra hösten. Sedan HT2009 så läser jag Master-programmet i Software Quality (COOP). Det finns många intressanta kurser på Masternivå på BTH, men för mej var masterprogrammet i Itsäkerhet inget alternativ, eftersom några av kurserna har jag redan läst.

Nu är jag på Ericsson 20h i veckan samtidigt som jag läser en kurs enligt programmet. Från och med kommande höst så är allt lagt i näringslivet.

Enligt mej så är det super att få komma ut i näringslivet under studierna och samtidigt få chansen att göra forskning som är relevant för industrin.

Tyvärr verkar det som att master-programmet är borttaget nu. :/

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM

Permalänk
Medlem

Tänkte skriva lite om Skövde högskolan som jag var på den 29e. Skolan var ganska fin mycket större och modernare än vad jag trodde att det skulle vara. Staden var också ganska trevlig inte allt för liten (jag som trodde det skulle vara en skithåla). Lärarna och studenter väldigt trevliga, lärarna var väldigt tydliga och bra på förklara om utbildningarna och bra på motivera varför vi just skulle välja skövde (ska man kanske ta med måtta)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Tänkte skriva lite om Skövde högskolan som jag var på den 29e. Skolan var ganska fin mycket större och modernare än vad jag trodde att det skulle vara. Staden var också ganska trevlig inte allt för liten (jag som trodde det skulle vara en skithåla). Lärarna och studenter väldigt trevliga, lärarna var väldigt tydliga och bra på förklara om utbildningarna och bra på motivera varför vi just skulle välja skövde (ska man kanske ta med måtta)?

Angående om själva staden så tycker jag att det är ett trevligt litet ställe. Jag har en flickvän som bor i Hjo (ca 3mil utanför skövde, ut mot vättern) så jag har spenderat en hel del tid i staden. Kan inte finna några större nackdelar. Det finns bra kommunikationer för både buss och tåg, alla affärer man kan tänka sig, samtidigt som det är lite billigare än vad det är i dem större städerna. (Vad jag har märkt av iaf när det gäller skor,kläder osv). Det finns billiga hyreslägenheter både i skövde men framför allt utanför i dem lite mindre städerna runt om. Ett exempel är så kan man få tag i en 3a på två våningar för 4k/mån i Tibro och då har du ca 30min med buss in till skövde. Den enda nackdelen jag har hittat är att det inte finns några billiga barer/pubar :<

Hoppas att detta gav en liten inblick i hur det ser ut.

fan jag missade när dem hade öppet hus, jaja de blir säkrt skit bra ändå btw är infon korrekt angående statistiken på denna sidan? VHS – Verket fr hgskoleservice Är det alla som har sökt till HT2010 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noodeem:

Angående om själva staden så tycker jag att det är ett trevligt litet ställe. Jag har en flickvän som bor i Hjo (ca 3mil utanför skövde, ut mot vättern) så jag har spenderat en hel del tid i staden. Kan inte finna några större nackdelar. Det finns bra kommunikationer för både buss och tåg, alla affärer man kan tänka sig, samtidigt som det är lite billigare än vad det är i dem större städerna. (Vad jag har märkt av iaf när det gäller skor,kläder osv). Det finns billiga hyreslägenheter både i skövde men framför allt utanför i dem lite mindre städerna runt om. Ett exempel är så kan man få tag i en 3a på två våningar för 4k/mån i Tibro och då har du ca 30min med buss in till skövde. Den enda nackdelen jag har hittat är att det inte finns några billiga barer/pubar :<

Hoppas att detta gav en liten inblick i hur det ser ut.

fan jag missade när dem hade öppet hus, jaja de blir säkrt skit bra ändå btw är infon korrekt angående statistiken på denna sidan? VHS – Verket fr hgskoleservice Är det alla som har sökt till HT2010 ?

http://www.vhs.se/PageFiles/3643/HT2010%20s%C3%B6k/HT2010_s%C... skulle jag tro tanke på att de har hand om statistiken.

Permalänk
Medlem

Jag har nu fyra år efter studenten, sökt in till några fristående kurser på högskolan med målet att bli fastighetsmäklare.
Jag har idag ett "fint" och välbetalt kontorsjobb bland ingenjörer trots bristen på högskoleutbildning. Så många tycker att jag är knäpp för att jag eventuellt lämnar ett såpass välbetalt jobb.
Kommer även att läsa upp gymnasiebetyg nu under sommaren för att öka chanserna att komma in på resterande kurser. Samtidigt som jag jobbar.

Blir några tuffa år. Men har man en dröm så har man

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Ska gå maskinteknik på LTH nu i höst efter ett friår som spenderades genom att arbeta så mycket som möjligt och en 3 månaders resa i Asien.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Kanske off topic men jag flyttade till Miami och borjade college har i januari 2010 med major i electronics engineering technology. Angrar det inte en sekund
Tog studenten 2007 och jobbade ett halvar som automationselektriker sen blev det till att flytta

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av kennyg:

Kanske off topic men jag flyttade till Miami och borjade college har i januari 2010 med major i electronics engineering technology. Angrar det inte en sekund
Tog studenten 2007 och jobbade ett halvar som automationselektriker sen blev det till att flytta

Låter riktigt soft! Lycka till!

En fråga hur många hur mycket programmering är det i systemvetenskap? Är det riktigt hög nivå vet grunderna är i 1an inte så mycket samt databashantering sen i 2an lite mer men hur mycket är det egentligen? Någon som har läste systemvetenskap?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

Låter riktigt soft! Lycka till!

En fråga hur många hur mycket programmering är det i systemvetenskap? Är det riktigt hög nivå vet grunderna är i 1an inte så mycket samt databashantering sen i 2an lite mer men hur mycket är det egentligen? Någon som har läste systemvetenskap?

Jag läser Systemutveckling på Högskolan Väst i Trollhättan. Under första året så hade vi en kurs i grundläggande objektorienterad programmering (7,5hp), sen så har du också 2st andra kurser där du använder dig av programmering i olika case där du tex skulle programmering ett köhanteringssystem. Under den sista studieperioden har du en kurs i databasteknik.

Andra året så börjar du med en kurs som heter E-tjänster och XML och Hälsoinformatik. Sen kommer jag inte riktigt ihåg i vilken ordning kurserna kommer, men jag vet att du läser Tjänsteorienterad systemarkitektur och Tillämpad systemintegration under andra året.

Permalänk
Medlem

Studerar redan på BTH, Samhäll men sökte till Systemvetenskap i göteborg. Problemet är jag är hemsk i matte

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonyboj:

Studerar redan på BTH, Samhäll men sökte till Systemvetenskap i göteborg. Problemet är jag är hemsk i matte

Själv har jag funderat på att läsa till psykolog men jag tål inte människor och gnäll.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Själv har jag funderat på att läsa till psykolog men jag tål inte människor och gnäll.

<.<

Enda kraven är Samhäll A och MaB, plus att det verkar inte vara supermycket programmering...

Eller går jag klart Samhäll på BTH, fungerar det med

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Fanns inget svarsalternativ som riktigt passade för mig, pluggar till civilekonom i Stockholm, vilket jag nu pausar för att läsa statistik och dataanalys i Linköping

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av treffin:

Fanns inget svarsalternativ som riktigt passade för mig, pluggar till civilekonom i Stockholm, vilket jag nu pausar för att läsa statistik och dataanalys i Linköping

"Nej, studerar redan" eller "Nej, andra orsaker"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

"Nej, studerar redan" eller "Nej, andra orsaker"?

Tog nej, studerar redan, men jag har ju faktiskt sökt till högskolan

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha kanske ska tänka lite innan jag skriver Då tycker jag det borde varit ett ja eftersom du sökt och det var allt som stod i frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jaha kanske ska tänka lite innan jag skriver Då tycker jag det borde varit ett ja eftersom du sökt och det var allt som stod i frågan.

Jo, men det fanns ju tolkningsutrymme
Det är ju sånt man vill undvika annars när man gör en statistisk undersökning ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby:

Tyvärr verkar det som att master-programmet är borttaget nu. :/

Det du skulle kunna göra är att istället välja Master i Datavetenskap (computer science). Master i itsäkerhet är bara ett speciellt paket av de kurser och du kommer åt alla de kurserna om du går MSc Computer Science, men då utan att få den mer specifika stämpeln Itsäkerhet i titeln på din examen.

Men som sagt, du skulle kunna välja samma kurser och kanske snacka lite med BTH om de kunde ordna titeln ändå, eftersom de haft den tidigare. Det är nog så att de inte ser någon anledning att ha ett speciellt program för det om det kanske bara är 1-2 sökande (som antas) per år.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Jag ska ev. söka till högskolan nästa år, och står egentligen i valet mellan teknisk fysik och elektroteknik på LiTH eller elektroteknik på KTH. DÅ jag själv bor i Nyköping är det ungefär 10 mil åt varsitt håll. Inte helt säker på vad jag vill jobba med dock, vill inte riktigt sitta inne på ett kontor.

Permalänk
Medlem

När jag tittar så är jag i urvalsgruppen SA (Sena anmälningar) på två av kurserna jag har sökt. Det jag funderar över är meritvärdet dom har angett vilket är 953.

Är det någon vänlig själ här som kan berätta om 953 är ett dåligt, mellan eller bra värde?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Jag har sökt till tekniskt basår vid LIU. Efter avslutat basår så blir det att söka till teknisk fysik & elektronik

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som jag har förstått så är det den 12e juli man får svaret! Dvs på måndag!
edit hittat alla Besked runt kl 13:00 Till 16:00 får hoppas det stämmer!

Permalänk
Medlem

Antagen till Civ. Datateknik på KTH fick jag nyss reda på
Har gått basåret innan

Permalänk
Medlem

antagen skövde systemvetenskap

Permalänk
Medlem

3 stycken måste tacka nej så kommer jag in Stor chans att jag kommer in men skulle vara bra mycket skönare att bli direkt intagen istället

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Antagen till Teknisk fysik i lund, blir nog bra.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.