Permalänk

Det känns som om det är dags att börja vända tillbaka dygnsrytmen till skolstarten, annars lär det bli riktigt jobbigt... frågan är väl vilket håll man ska vända det åt ^^

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Kollat igenom Hardball: The Rise of the New Right med Chris Matthews på Youtube. Mycket intressant!

Den här tråden har mycket MSN-känsla, och då tänker jag på hur man använde MSN på högstadiet. Konversationerna såg ut så här:

Tja!
Hej.
Allt bra?
Funkar sj?
Samma här, görs då?
Inget sj?
Samma, gjort idag då?
Inget, sj?
Samma, görs imorrn då?
Vet inte, sj?
Vet inte.

Hehe

hahah ja vi får bli lite mer djupa då ^^ haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rymdvanilj:

Kollat igenom Hardball: The Rise of the New Right med Chris Matthews på Youtube. Mycket intressant!

Den här tråden har mycket MSN-känsla, och då tänker jag på hur man använde MSN på högstadiet. Konversationerna såg ut så här:

Tja!
Hej.
Allt bra?
Funkar sj?
Samma här, görs då?
Inget sj?
Samma, gjort idag då?
Inget, sj?
Samma, görs imorrn då?
Vet inte, sj?
Vet inte.

Hehe

Fast med den skillnaden att de flesta har en innehållsrik berättelse om vad de har gjort eller inte gjort tycker jag.^^ Dock får man intrycket av att många hellre sitter framför datorn än att gå ut och göra nåt kul. Så lite stämmer det du säger.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Nu börjar söndagsångesten komma krypande igen. Uppstigning 04.30 imorgon, vilket inte är allt för trevligt.

Permalänk

Gick upp 11.00, käka frukost. Ringde en polare, drog till honom. Kom hem vid 16.30, kolla lite på datorn om det fanns något intressant. Men icke då. Skruva med datorn istället. Käka kräftor. Satt mig vid datorn igen.

Permalänk

firat dotterns födelsedag och bara slappat framför datorn.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Dagen har spenderats med att serva en sjuk sambo genom att fixa mat/dryck och vara sällskapligt mysig. Kan jag väl göra när jag smittar henne

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Idag har jag renast ut garderoben på allt möjligt skit. Jag hittade skolpapper som var sex år gamla där. Vi har flyttat två gånger sedan jag fick de papprena. Nu undrar jag hur de kom dit. Sedan var jag iväg och kollade på min kusin när hon deltog i ett framförande av Råttfångaren i Hameln på Sergels torg. Det var något sammarbete mellan flera olika länder vad ajg förstod. Var rätt abstrakt och jag fattade inte så mycket. Sedan blev det film och lite BF2: Project Reality.

Permalänk
Medlem

Idag har jag käkat frukost som vanligt och därefter spelat nån timme Team fortress 2 som vanligt.
Sedan ringde jag till ett företag för en tid till en andra jobbintervju.
Nu planerar jag lite vad jag ska köpa i bröllopspresent till min syster som gifter sig på lördag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Snackat med farsan idag, var ett tag sen:)

Spelat mer ETS och nu glor jag film i många timmar till.

Permalänk

Har just kört mitt första teoriprov inför körkortet på datorn.
Gick skitdåligt Tur att det är hemma och mina lärare inte kan se det
Det blir till att plugga lite till alltså.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johanna_l:

hahah ja vi får bli lite mer djupa då ^^ haha

Jag kom på idag att vi kan skippa det vanliga man brukar göra, som att:

* säga att man spelat datorspel/suttit vid datorn om det inte hänt något extraordinärt
* gått upp om det inte var vid en viss speciell tid eller om man förklarar varför
* käka något i så fall käkade och vad man tyckte om det, färdiglaget eller självtillagat eller något annat?

Lägg gärna till det i första inlägget Och om du kommer på något mer undantag.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Vaknade för en kvart sedan.. Jag hade satt klockan på 10 fast jag stängde av den och somnade om utan att märka det. Någon som har tips på att somna tidigare

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Tvättat bilen! (många lackskador på huven förstör tyvärr bilden )

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Känner en som gjorde det, hur var det?

Det var olidligt varmt och fuktigt, mycket folk och väldigt roligt!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Skrivet av Rymdvanilj:

Kollat igenom Hardball: The Rise of the New Right med Chris Matthews på Youtube. Mycket intressant!

Den här tråden har mycket MSN-känsla, och då tänker jag på hur man använde MSN på högstadiet. Konversationerna såg ut så här:

Tja!
Hej.
Allt bra?
Funkar sj?
Samma här, görs då?
Inget sj?
Samma, gjort idag då?
Inget, sj?
Samma, görs imorrn då?
Vet inte, sj?
Vet inte.

Hehe

Det gäller att spinna vidare på saker och återkomma med gamla ämmnen. tex tjejer gillar att prata om sig själva.. bara fråga vad de har fjort och sen några följdfrågor på det så är det svårt att få de att sluta

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Jag kom på idag att vi kan skippa det vanliga man brukar göra, som att:

* säga att man spelat datorspel/suttit vid datorn om det inte hänt något extraordinärt
* gått upp om det inte var vid en viss speciell tid eller om man förklarar varför
* käka något i så fall käkade och vad man tyckte om det, färdiglaget eller självtillagat eller något annat?

Lägg gärna till det i första inlägget Och om du kommer på något mer undantag.

fixat

kan väll börja med att säga vad jag gjort idag fast lite djupare då ^^ hahah

det mest händelserika vara att jag har packat min väska för imorgon reser jag till Mallorca och palma i en vecka med min kompis för att umgås med henne innan jag flyttar till Holland den 28 augusti. Dock gick det fort för jag flyger med Ryanair.
Ska bli jätteroligt och jag ser fram emot värme, shoppa och festa =D

Min lillebror kom oxå hem med en ny xbox till sig och det betyder jag får den gamla för mig själv som jag tar med mig till holland:D

nu e jag ny duschad och de är så jävla skönt med nyrakade ben.

Permalänk

Idag har det inte hänt speciellt mycket, varit i skolan 4 timmar, sedan dragit till en polare och försökt skruva ihop en tv-dator med honom vilket såklart inte blev till något. Så vi sket i det och så köpte han nytt moderkort, ny processor och minne till sin maindator och flyttade över de gamla delarna till tv-datorn.

Sedan kommit hem, käkat och sitter nu här och ska snart dra ut igen.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Min första dag som arbetslös:D så har vart på förnedringsförmedlingen och skrivit in mig, (dom reagerade på att jag inte har varit arbetsökande på några år? iof hade ingen annan i kön jobbat mer än 3 månader vad jag kunde höra så..)
Senare blev det restaurang med sambon, Hängmörad oxfile från småland med cognac spetsad pappersås mm.
Ah o sen inget specielt

*EDIT*

Skrivet av johanna_l:

* käka något i så fall käkade och vad man tyckte om det, färdiglaget eller självtillagat eller något annat?
[/B]

Konsistens: Riktigt mört & saftigt dock lite för tillagad (Medium-well när jag skulle ha medium)
Smak: Len men fick bra balans med pepparsåsen.
Utseende: riktigt fint upplägg byggd på höjd, med tillbehör a part.
Restaurang Butler´s Hörna Butlers Hörna
(Jag som är Webmaster för deras hemsida...Ja just de, helt arbetslös är jag ju inte riktigt:/)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zachry:

Min första dag som arbetslös:D så har vart på förnedringsförmedlingen och skrivit in mig, (dom reagerade på att jag inte har varit arbetsökande på några år? iof hade ingen annan i kön jobbat mer än 3 månader vad jag kunde höra så..)
Senare blev det restaurang med sambon, Hängmörad oxfile från småland med cognac spetsad pappersås mm.
Ah o sen inget specielt

*EDIT*

Konsistens: Riktigt mört & saftigt dock lite för tillagad (Medium-well när jag skulle ha medium)
Smak: Len men fick bra balans med pepparsåsen.
Utseende: riktigt fint upplägg byggd på höjd, med tillbehör a part.
Restaurang Butler´s Hörna Butlers Hörna
(Jag som är Webmaster för deras hemsida...Ja just helt arbetslös är jag ju inte riktigt:/)

Vet inte hur smakfullt pappersås är, möjligen fiberrikt men jag vet om jag skulle välja det iaf hehe:p

Cognac spettsas sås och oxfilé låter underbart..

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Hur menar du då?:) Jag tycker att ägaren var gentil som gav kredit.:) Det var ju kunden som pissade på ägaren genom sitt beteende.:P Så jag tycker att det är den svenske kunden som är sorglig och inte ägaren.:)

Syftade på killen som stack iväg. hehe : )

Alakai: Förlåt men vem är du nu igen?

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vet inte hur smakfullt pappersås är, möjligen fiberrikt men jag vet om jag skulle välja det iaf hehe:p

Cognac spettsas sås och oxfilé låter underbart..

Ja nu när du säger de så låter de ju inte så smakfullt, (undra hur jag lyckades Svänga om "A" och "E". en bokstavsmiss kan jag förstå men att svänga om dom helt i samma ord

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Trött så inåt helvete efter att inte sovit under natten.. Tyckte jag skulle stanna uppe då jag iaf skulle åka hemifrån runt kl 5.30 för att möta tjejens syrra på flygplatsen runt 7.. Två timmar senare dök tjejen upp så vi har "hängt" så att säga..

Åkte hem för inte alls längesen, då hon inte kan bo här hos mig.

Permalänk
Medlem

Steg upp, gjorde frukost bestående av 2 ägg, lite grädde, aromat och en par skivor bacon
Sen i jobbet i vanlig ordning var vi gjorde efterreparationer på en stolptransformator som small senaste hårda åskvädret, satte den bara i snabbt driftskick den dagen och tog tag i det mindre akuta idag. Sen blev det att åka hem och grilla lite mat åt sig och sen igen bege sig ut i jobbet pga felande huvudsäkringar hos en kund, är nämligen dejour på elområdet här denna vecka.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Andra veckan har passerat i skolan, kan tillägga att det är andra året på gymnasiet (el/data linjen på Rönnegymnasiet i Ängelholm) slutade i och för sig kl 14:10 idag men stannade kvar nån kvart extra eftersom jag diskuterade routrar och skolans hårdvarubeställningar med ansvarige datorläraren på skolan.
Känns rätt gött att man inte vill hem direkt. Skolan har nu vänt till sitt intresse

Riktigt trevligt att ha någon att diskutera hårdvara med också, jag går ju en datorlinje men finns bara en till som kan i närheten lika mkt som mig. Men han är lite väl insnöad på Intel och Nvidia. Men datorläraren är mer öppen. De flesta andra går bara linjen för att de vill spela spel.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Andra veckan har passerat i skolan, kan tillägga att det är andra året på gymnasiet (el/data linjen på Rönnegymnasiet i Ängelholm) slutade i och för sig kl 14:10 idag men stannade kvar nån kvart extra eftersom jag diskuterade routrar och skolans hårdvarubeställningar med ansvarige datorläraren på skolan.
Känns rätt gött att man inte vill hem direkt. Skolan har nu vänt till sitt intresse

Riktigt trevligt att ha någon att diskutera hårdvara med också, jag går ju en datorlinje men finns bara en till som kan i närheten lika mkt som mig. Men han är lite väl insnöad på Intel och Nvidia. Men datorläraren är med öppen. De flesta andra går bara linjen för att de vill spela spel.

STOP! HAMMERTIME! Get out and get laid!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har vaknat... Ska besöka pappa på sjukhuset senare. Efter det blir det nog o träffa lite polare och ta någon öl. Igår blev det öl och fotboll med grabbarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kommit aningens längre i meckandet med KEW 5003, den pumpar och bygger upp tryck i pumphuset och det kommer ända tills brännaren men längre kommer det inte. Jag vet inte om det är precis innan eller i slutet av brännaren som det tar stopp.
Får väl fortsätta imorgon med meckandet
Förövrigt har jag varit på loppis (loppmarknad) och inhandlat möbler till lanet. Bl.a. en dux soffa som inte var mkt använd.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Kollat på bil, Volvo 850 here we come!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Skrivet av SpammerN^:

Kollat på bil, Volvo 850 here we come!

Hoppas du ta en med turbo och sen årsmodell De första 850na är ren skit

Förbannat skönt ljud i de där 5orna Synd på framhjulsdriften bara.

Visa signatur

I am Extrazz.