Ta bort teman och skärmsläckare i Vista

Permalänk
Medlem

Ta bort teman och skärmsläckare i Vista

Hej. Kör "Vista Home Basic" då jag har en sådan nyckel men mjukvaran är nedladdad från annat håll.

Det ligger massa konstiga teman och skärmsläckare i OS direkt efter installation så någon har pillat i det, suck =(

Aero Diamond
LONGHORN 4074
VistaGlass

Precis så heter dom och jag vill ha bort skiten ur datorn...

Undrar hur man gör helt enkelt. Dom finns inte med i "lägg till / ta bort program"...

Om jag går in på "fönsterfärg och utséende" ligger det samma "namn" i listan flera gånger, undrar om det också går att åtgärda?

Windows Vista Standard
Windows Vista Basic
Windows Vista Standard
Windows Vista Basic
Windows Vista Standard
Windows Vista Basic

Så står det, vill ha bort "flummet" där också...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja, lite skyll dig själv om du inte har en genuin version..

Leta rätt på en icke modifierad och jämför sha-1 sifforna med ms egna.. eller allra bäst, låna eller sköp skivan.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju så att det oftast inte följer med en Windows-skiva med datorn man köper. Jag har en egen "äkta" nyckel men jag har ingen egen skiva...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Nej men man ska skapa skivorna själv:)

Du kan ringa MS och be dem skicka en skiva eller se om du kan låna..

Permalänk
Medlem

Köper man märkes dator så står det tydligt på skärmen första gången man startar datorn att man ska stopp in tomma skivor för att bränna Windows Recovery DVD du inte fick. Många missar det och trycker nästa hela tiden utan att läsa. Står både på tillverkarens hemsida och i manualen var i Windows man hittar tillverkarens program som skapar DVD skivorna.