Call Of Duty: Black Ops

Permalänk

Går det inte att köpa saker och skapa nya klasser mellan matcherna på PC? Eller är det bara jag som inte hittar hur man gör.
Såsom det är nu så måste jag disconnecta från servern, och gå via huvudmenyn.

Är det på riktigt att det inte går att fixa mellan matcher? Snackade med en polare som körde Xboxversionen och där verkade det vara precis som i MW2.

Permalänk
Medlem

Ja lite surt att man verkar vara tvungen att lämna servern för att kunna köpa nya grejer.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av enG:

Visst är det så, men har inte ekonomi just nu till att uppgradera.
Vad kan det vara som behövs uppgraderas först?

Beror givetvis på hur mycket pengar du kan lägga ut. Finns det utrymme så är det kanske dags att byta hela systemet.

Kör du din Q6600 i stock (2.4) eller är den klockad något?

Helt ute ur leken är ditt system inte, om det nu inte är aktuellt att göra större nyköp så:
1) Grafikkort
2) Klocka CPU till 3.2+ om den inte redan är det, har du stock-kylare idag så kan du byta till en Hyper 212 Plus t.ex utan att lägga ut så mycket, kostar runt 200-250 kr.
3) +2 GB Ram

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av erdraug:

Hjälper inte honom att skriva 27, folk har olika många träffar per sida.
Denna tråden för mig är t.ex. enbart 17 sidor

hmm det kan man kanske ändra xD Aja, får hoppas att han hittade inställningarna endån

Skrivet av BlueBlood:

Går det inte att köpa saker och skapa nya klasser mellan matcherna på PC? Eller är det bara jag som inte hittar hur man gör.
Såsom det är nu så måste jag disconnecta från servern, och gå via huvudmenyn.

Är det på riktigt att det inte går att fixa mellan matcher? Snackade med en polare som körde Xboxversionen och där verkade det vara precis som i MW2.

Nej man kan tyvärr inte det :/ måste lämna servern för att köpa nya saker. förhoppningsvis så ändras detta i en senare patch.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Någon som kan bjuda på Screenshots?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av snoogiloo:

hmm det kan man kanske ändra xD Aja, får hoppas att han hittade inställningarna endån

Nej man kan tyvärr inte det :/ måste lämna servern för att köpa nya saker. förhoppningsvis så ändras detta i en senare patch.

Du verkar aktiv på serversidan inom Black Ops, har det blivit något bättre sedan igår?

Skrivet av adriankarlsson:

Någon som kan bjuda på Screenshots?

Kolla bakåt 1/2 sidor i tråden så bör du finna några

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Du verkar aktiv på serversidan inom Black Ops, har det blivit något bättre sedan igår?

Igårkväll så funkade det fint iaf, ping etc blev märkbart bättre och så även stabiliteten på servrarna (inga fler reboots vid mapchange). Ser även i Rcon här att dom flesta ligger runt 60~ ping för tillfället på servrarna

Har dock inte varit inne och kollat idag då jag sitter i skolan för tillfället.

Måste dock påpeka att jag endast är admin så har inte direkt kontakt med Gameservers.com eller liknande så all information jag får får jag genom huvudadmin för våra servrar.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Förstår inte vad du menar med att dom inte kan erkänna att nått inte står rätt till. dom har ju gått ut med att det kommer en patch i slutet av veckan för att fixa problemet?

Du kan testa dessa inställningarna i consolen och se om det blir bättre för dig:
/r_multithreaded_device 1 - Detta är för att göra så spelet använder flera CPU cores.
/r_multiGpu 1/0 - sätt 0 om du har ett gfx kort och 1 och du kör SLI/CF
du kan även testa /cl_maxpackets 100 och se om det blir bättre då.

Jag har testat alla dessa "tweaks". Inget hjälper.
Har du nån källa på att fixen kommer i slutet av veckan? Kan inte se nått sånt..

Permalänk
Skrivet av fredlovebot:

Jag har testat alla dessa "tweaks". Inget hjälper.
Har du nån källa på att fixen kommer i slutet av veckan? Kan inte se nått sånt..

Har inte själv läst det men enligt några av dom andra adminsen från Lokalen så har dom gått ut med att det kommer en patch i slutet av denna veckan eller början på nästa vecka.

Ska se om jag kan få tag på länk till det senare idag.

Det verkar också som att en del av lagget är pga en inställning i server configen. Problemet är att sv_maxrate är satt på 5000 vilket är alldeles för lågt, borde stå på ca 25000 istället. Detta är dock inget vi kan ändra på för tillfället men förhoppningsvis så kommer detta att ändras inom någon dag
Källa: BASHandSlash.com - CoD:BO sv_maxrate 25000?

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpi:

Hur ligger ni FPS mässigt? Spelar i 1280*720 med absolut sämsta inställningarna och har pillat runt i configen med diverse FPS kommandon. Landar ändå runt 30-40 FPS. Nog för att jag inte har bästa datorn men MW2 flöt på i 91 FPS i 1680*1050. Hur är det för er?

Testade singelplayer delen nu på morgonen och det var i princip ospelbart med datorn i min signatur. Han inte kolla vilken fps jag hade men det kändes mycket ryckigt inget flyt alls. Enligt Black Ops minimum system req så uppfyller ju min dator kraven. Så det borde ju i alla fall vara spelbart om än med låg grafik.

MW2 fungerade klockrent med maxade inställningar och BF Bad Company 2 är helt klart spelbart både online och singeldelen med medium inställningar.

Om allt är som det ska så kan inte de systemkrav som anges för Black Ops stämma. Något verkar galet.

Permalänk
Medlem

Vet inte om nåong postat detta redan, men spelet kör bara på en core på CPU. Här är en fix för det problemet: Maximize Your PC Performance! | Call of Duty: Black Ops News

Och 2 andra tips, varav ett är rätt så självklart iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

/r_multithreaded_device 1 - Detta är för att göra så spelet använder flera CPU cores.
/r_multiGpu 1 - sätt 0 om du har ett gfx kort och 1 och du kör SLI/CF

konsolen finns på § knappen. glöm inte radera § tecknet som kommer i consolen också

Tack! Blev ganska förvånad när jag hade 30-50FPS igår. Testade med allt på low också.
iofs 2560x1600, men iaf.
Ska bli spännande att testa detta.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

Jag lirade så jag klarade andra Vietnambanan. Efter det så klagade spelet på att det saknades en fil. Sedan kom en mellansekvens men efter det kom jag till huvudmenyn. Där gick det inte att fortsätta spela utan bara valet "new game" så inga saves fanns kvar. Någon som upplevt samma problem?

Jag har köpt via Steam. Grymt spel för övrigt.

/M

Permalänk
Skrivet av Krux:

Tack! Blev ganska förvånad när jag hade 30-50FPS igår. Testade med allt på low också.
iofs 2560x1600, men iaf.
Ska bli spännande att testa detta.

Jag ligger på 60 FPS stabilt med vsync on (tror inte jag sett den dippa under det en enda gång sen igårkväll) med datorn i sig på extra high och 16x AA i 1920x1080 så du borde nog kunna få upp din FPS en bit till

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Jag ser att det förståeligt är en hel del klagomål på multiplayer och servrar. För mig som är den ende i världen som är fullkomligt ointresserad av multiplayer, hur funkar single player? Grafik, fps, buggar, story (inga spoilers tack )

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Kan någon vänlig själv guide mig hur jag uppdaterar directx 11 ?
hittar bara massa flummiga sidor , har alltså redan directx 11 men vill uppdater
kör på ett gtx 460 kort...

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Vet inte om nåong postat detta redan, men spelet kör bara på en core på CPU. Här är en fix för det problemet: Maximize Your PC Performance! | Call of Duty: Black Ops News

Och 2 andra tips, varav ett är rätt så självklart iaf

Tack för tipset, ska testa detta när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

En liten fråga. Inatt när jag sökte efter servrar hittade jag bara 10 stycken varje gång, trots att filtret var helt tomt. Och alla var FFA dessutom.. mysko.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orio:

Bara jag som tycker att grafiken ser föråldrad ut? Ser bättre ut i MW2 maxxat än Black OPS maxxat.

4-5 år gammal ser den ut.

jämfört med BFBC2s detaljer och effekter så ser den riktigt blek ut
men den är fortfarande clean.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Tanten gick förbi när jag spelade, spontant sa hon: "det ser ju mycket bättre ut på bc2."

Men allvarligt talat så är det bra action men crappy grafik.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag testade spelet igår. Körde på 1920x1080 x8 spelet flyter på hur bra som helst...v-sync on aldrig under 60fps. Men ganska besviken på grafiken måste jag säga, Badcompany2 äter detta till frukost rent grafiskt. Men men kan nog va skoj mp iaf ! Blir ett köp iaf tror jag.....

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk

Steam eller?

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ME4FASHION:

Steam eller?

Hmm .. ? Spelet använder steam om det är det du undrar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusSWE87:

Kan någon vänlig själv guide mig hur jag uppdaterar directx 11 ?
hittar bara massa flummiga sidor , har alltså redan directx 11 men vill uppdater
kör på ett gtx 460 kort...

Microsoft DirectX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

En liten fråga. Inatt när jag sökte efter servrar hittade jag bara 10 stycken varje gång, trots att filtret var helt tomt. Och alla var FFA dessutom.. mysko.

Har du lagt in configen ifrån fnatics sida? Isåfall måste du ta bort en massa saker som har med servrar att göra.

Dessa:

seta ui_browserFriendlyfire
seta ui_browserHardcore
seta ui_browserKillcam
seta ui_browserMod
seta ui_browserOldSchool
seta ui_browserShowDedicated
seta ui_browserShowEmpty
seta ui_browserShowFull
seta ui_browserShowPassword
seta ui_browserShowPunkBuster
seta ui_browserShowPure
seta ui_currentMap
seta ui_currentNetMap
seta ui_dedicated

seta ui_gametype "0"
seta ui_joinGametype "1"
seta ui_maxclients "32"
seta ui_netGametype "4"
seta ui_netGametypeName "war"

Permalänk
Medlem
Skrivet av scanie:

Har du lagt in configen ifrån fnatics sida? Isåfall måste du ta bort en massa saker som har med servrar att göra.

Tack. Jag tog bort hela configen

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på promod fall det är på gång? Enda orsaken till att jag skulle köpa spelet.

Permalänk
Medlem

Har samma problem som de flesta. Ligger på 30-40 fps med lägsta upplösningen och lägsta inställningarna. Har också testat endel tester men ska testa att sätta in det i configen som du säger snoogiloo. Jag maxade inte MW2 men körde ialafall med 1920x1080 och 4x AA och låg på 60-80 fps hela tiden. Och det är inte direkt någon bättre grafikuppdatering precis. Tvärtom nästan.

EDIT: Det fungerade inte för mig =/

Fattar inte varför det fungerar för en del och för en del laggar det sönder?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrester:

Tanten gick förbi när jag spelade, spontant sa hon: "det ser ju mycket bättre ut på bc2."

lol
DÅ är det garanterat skillnad om hon ser det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av simon10:

Har samma problem som de flesta. Ligger på 30-40 fps med lägsta upplösningen och lägsta inställningarna. Har också testat endel tester men ska testa att sätta in det i configen som du säger snoogiloo. Jag maxade inte MW2 men körde ialafall med 1920x1080 och 4x AA och låg på 60-80 fps hela tiden. Och det är inte direkt någon bättre grafikuppdatering precis. Tvärtom nästan.

Fattar inte varför det fungerar för en del och för en del laggar det sönder?

Det verkar tyvärr som att de som kör med core2duo har problem med lagg. Vet inte om det är något som kommer bli fixat i första patchen eftersom det inte finns några release notes än så länge.
Märk att detta är bara vad jag snappat upp av att kolla på riggarna av personerna som laggar så det är inte alls säkert att detta är problemet.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring