Min nya MSI GX740 Stänger av sig när ja startar ett game på COD! Behöver hjälp

Permalänk

Min nya MSI GX740 Stänger av sig när ja startar ett game på COD! Behöver hjälp

Hej köpte en MSI gx740 idag på webhallen. Nu har ja instalerat cod black ops och när jag joinar ett game så stänger datorn av sig. Har på game mode på datorn, drivrutiner uppgraderade osv. Vad ska jag göra ?

Permalänk

Fixade och knorrade lite med inställningar, Drar lägsta upplösning och allting sämst på grafiken då flyter det på i ca 30 min innan datorn stänger av sig. Ifall ja höjer lite så tar det 10 sec in på ett game och datorn stänger av sig.

Det är ju trotsallt en gaming laptop med Radeon hd 5870. Borde det itne funka bättre eller är det ett söndagsexemplar man fått och man borde lämna tillbaka den ?

Den blir dock aldrig varm

Permalänk
Avstängd

Det låter som ett serviceärende.

Undrar dock om du uppdaterat vBios? Om inte ladda ner följande.
MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Följ instruktionerna här.
Laptop Forums and Notebook Computer Discussion - View Single Post - MSI GX740 with 5870 1gb ddr5

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Ton:

Det låter som ett serviceärende.

Undrar dock om du uppdaterat vBios? Om inte ladda ner följande.
MSI Europe ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Följ instruktionerna här.
Laptop Forums and Notebook Computer Discussion - View Single Post - MSI GX740 with 5870 1gb ddr5

Lycka till!

Tack för hjälpen skall testa detta !

Permalänk
Avstängd

PS. Installera om drivrutinerna efter uppdatering.

Permalänk

Hmm gjorde exakt som det stod, men när ja rebottade datorn så stog det inget mer änn Installing 1996-1999 millenium etc och inget annat hände

Permalänk
Inaktiv

Måste vara nåt fel på datorn, lämna in den på service. Har själv en gx740 (två veckor gammal). Jag har inte black ops men starcraft 2 funkar fint med allt på ultra och högsta upplösningen så det är absolut inte prestandaproblem.