Problem att installera hp allt i ett skrivare... "Kod 39"

Permalänk
Medlem

Problem att installera hp allt i ett skrivare... "Kod 39"

Har ett mycket irriterande problem med min HP C4599 All In One... Av någon anledning slutade scannern funka på den. Att skriva ut funkade fortfarande bra. Testade att avinstallera alla HP program och att ta bort drivrutinerna för den. körde också CCleaner för att rensa bort HPs filer i registret.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Har du gått igenom de olika uppdateringarna som finns till scanner/printern ?
Programvara/Drivrutiner som kan hämtas HP Photosmart C4599 allt-i-ett-produkt - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Citat:

» Critical Update: Cannot find scanned image or document files after scanning completes.
2010-04-14 , Version:3.0, 28.47M
When scanning after installing or upgrading to HP Solution Center 13, scanning appears to complete correctly, however scanned images or documents cannot be found on the computer.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Ja men de hjälper ju inte mig så mycket då de överhuvudtaget inte ens går att börja scanningen. Alltså själva problemet uppstår redan vid installationen och följden blir att de inte ens går att starta scanningen.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Till att börja med är jag emot alla dessa städprogram som ofta rensar bort mer än vad som är hälsosamt.
Jag skulle backa tillbaka systemet någon vecka med hjälp av Systemåterställning. Därefter ladda ner
och köra några diagnostikprogram från supportsidan (HP Scan Diagnostic Utility).
Man kan ju faktiskt inte utesluta att problemet initialt var hårdvarufel.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Till att börja med är jag emot alla dessa städprogram som ofta rensar bort mer än vad som är hälsosamt.
Jag skulle backa tillbaka systemet någon vecka med hjälp av Systemåterställning. Därefter ladda ner
och köra några diagnostikprogram från supportsidan (HP Scan Diagnostic Utility).
Man kan ju faktiskt inte utesluta att problemet initialt var hårdvarufel.

Faktiskt lite jag också men brukar gå igenom före jag slutligt tar bort något och såg inte något konstigt med de som togs bort. Började faktiskt med en vanlig avinstallation av drivrutiner och programvaran men de gick inte att installera den då och därför försökte jag se om de fanns nått kvar av den tidigare installationen.

Jag funderade också på en systemåterställning men är nog bra många månader sen den "la av". Vet faktiskt inte säkert varför den gjorde de men misstänker att jag gjorde en systemåterställning efter ett annat problem.
Senast jag vet att den fungerade var nog i somras. Och nu för några veckor sen då jag skulle scanna ett par sidor från en bok åt en bekant gick de inte. Och de var de programmet jag körde men som sagt kunde de inte fixa problemet.

Men ska göra ett försök igen...

EDIT:

De här är de första problemet som kommer upp vid installation:

Och sen när jag testar scanna då:

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Testa ladda ner drivrutinerna. Om du använder skivan nu alltså. Sen kan du testa skanna från Paint. Då vet du om anslutningen är ok eller inte.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_ZyX:

Testa ladda ner drivrutinerna. Om du använder skivan nu alltså. Sen kan du testa skanna från Paint. Då vet du om anslutningen är ok eller inte.

Har testat både skiva och de nedladdade drivrutinerna flertalet gånger. Men gör ett försök igen...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Nähä de går inte... Samma fel igen. Skulle verkligen inte vilja göra en ominstallation av OS bara för de här.

Måste säga att HP är nog bland de sämsta märket man kan ha oavsett vad de gäller. Har inte några bra erfarenheter varken av skrivare, laptops heller stationära datorer. Finns ju inte ens en vettig support funktion om man inte har en giltig garanti...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750