Visa dina Android screenshots!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

fan va coola suck att man inte orkar betala för grejer på android market eller har tid för att orka sitta och fixa en cool homescreen :/

har en Rootad HTc Legend med Cyogenmod med Android 2.3 Betan -_^

Jag har inte betalat för någonting på min Homescreen och tycker fortfarande att den ser helt ok ut..

Permalänk

och att man har 2.3 Gingerbread på HTc Legend

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

Skulle vilja ha typ Kalender entry på startskärmen så jag kan se vad min nästa t ex påminnelse är. Istället för att hela tiden gå in i Kalendern för kolla. Har en jobb mobil Nokia E52 (kass mobil) men den har just det vilket jag tycker är kanon. Har en Iphone 3G (där man hela tiden måste tryck på dessa appar, är lite less på det för enkla saker, såsom väder, kalender mm) privat men funderar på en HTC med Android i stället. Fungerar detta??? Vill absolut inte ha en Nokia överhuvudtaget!

Permalänk
Skrivet av mattias_jo1:

Skulle vilja ha typ Kalender entry på startskärmen så jag kan se vad min nästa t ex påminnelse är. Istället för att hela tiden gå in i Kalendern för kolla. Har en jobb mobil Nokia E52 (kass mobil) men den har just det vilket jag tycker är kanon. Har en Iphone 3G (där man hela tiden måste tryck på dessa appar, är lite less på det för enkla saker, såsom väder, kalender mm) privat men funderar på en HTC med Android i stället. Fungerar detta??? Vill absolut inte ha en Nokia överhuvudtaget!

vad jag vet så finns det x antal kalender appar på android market med unlimted widgets så du lägger dom på din homescreen och trycket direkt på skärmen in i kalendern även visar den vad som är aktuellt för dagen eller som kommer närmast

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk

ROM:
MIUI XJ A2SD+ 1.1.28

Widget:
- Minimalistic text

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

vad jag vet så finns det x antal kalender appar på android market med unlimted widgets så du lägger dom på din homescreen och trycket direkt på skärmen in i kalendern även visar den vad som är aktuellt för dagen eller som kommer närmast

PERFEKT!! tack...

Permalänk
Medlem

måste bara fråga om det är olika teman ni har eller om det är nåt man måste flasha in för att få det att se ut som nothing toxics homescrren :D?

Permalänk
Medlem

[QUOTE="nothingtoxic;10766434"]

glömda att citera

Permalänk

[QUOTE="Terihan;10779249"]

Skrivet av nothingtoxic:

glömda att citera

vi har nog lite olika roms tror jag, jag har rootat min Legend och kört in Cyanogenmod 7 med android 2.3.1
så då kom det med olika bakrunder, sen andvänder jag mig av Launcher Pro för att få den docken med snabbstart knappar och sen har jag bytt ikoner med Reflectiv icons sen har jag lite andra diverse appar och widgets med

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="nothingtoxic;10779864"]

Skrivet av Terihan:

vi har nog lite olika roms tror jag, jag har rootat min Legend och kört in Cyanogenmod 7 med android 2.3.1
så då kom det med olika bakrunder, sen andvänder jag mig av Launcher Pro för att få den docken med snabbstart knappar och sen har jag bytt ikoner med Reflectiv icons sen har jag lite andra diverse appar och widgets med

Ok tackar, kör med oxygen på min desire. Fick du reflective icons frän market?

Permalänk

[QUOTE="Terihan;10780373"]

Skrivet av nothingtoxic:

Ok tackar, kör med oxygen på min desire. Fick du reflective icons frän market?

ne men kan fixa en zip och skicka det är bilder som man lägger som custom icons

http://data.fuskbugg.se/skalman02/reflect.zip
här är ännu en länk tror det var någon annan här på swec som hade dom och länkade men skickar en länk till

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="nothingtoxic;10781212"]

Skrivet av Terihan:

ne men kan fixa en zip och skicka det är bilder som man lägger som custom icons

http://data.fuskbugg.se/skalman02/reflect.zip
här är ännu en länk tror det var någon annan här på swec som hade dom och länkade men skickar en länk till

Var inne på swedroid igår där dom tipsa om uotkitchen så ska kolla upp det mer noggrant idag

Permalänk
Medlem

Använder bara en hemskärm:

Telefon: SonyEricsson Xperia X10 mini (2.1.1.A.0.6 - Android 2.1 - Root)
Tema: Egenmodifierad variant av Dracos Black HTC theme
Launcher: LauncherPro Plus
Klocka: SiMi Clock
Batteristatus: BattStatt Free
Kalender: Smooth Calendar
Väder: Snowstorm med temat Milky
Bakgrund: Aurora Australis
Switchar i statusbar: Power Control Plus

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

ZTE Blade som kör CyanogenMod 7..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beautiful Widgets Den viktigaste. Klockan heter halvtv och vädret heter flatwhite.

Minimalistic Text

Desktop VisualizeR

ADWLauncher > ADW Ununtu Theme

WidgetLocker Den viktigaste

Zedge

Phantom Music Control

Handcent SMS

Ikoner

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Hur faaaaan fick du 2.3 ?

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt, vad för saker använder du och hur fick du tag i bakgrunds bilden :).

vart hittar alla sina fina bakgrundsbilder?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

riktigt snyggt, vad för saker använder du och hur fick du tag i bakgrunds bilden :).

vart hittar alla sina fina bakgrundsbilder?

Bakgrundsbilden finns i denna app: Flikie Wallpapers HD, sök på "face"

Klockan är Simiclock

Veckodagarna är OneSeven Pro

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

tack så mkt här ska lekas lite

EDIT: vilken launcher använder du? gillade dock stilen, har nu något gammalt saggitgt tema till adw launcher.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Lockscreen/klocka med honeycomb look.

Hemskärm, simiclock widget, mappar med textikoner. Och en widget som stänger av skärmen helt enkelt.

Resten av skärmarna har jag till olika RSS feeds, och en för spotify osv.

SGS med CM7(2.3.3)
ADW EX. som launcher,

Permalänk
Skrivet av SebbeLee:

Hur faaaaan fick du 2.3 ?

Root + custom room som är gjord i 2.3

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aka_The_Barf:

tack så mkt här ska lekas lite

EDIT: vilken launcher använder du? gillade dock stilen, har nu något gammalt saggitgt tema till adw launcher.

Launcher pro vid det tillfället...

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna hjälpa mig med att fixa en svart statusbar? Har en huawei u8100 om det är till nån hjälp...

Visa signatur

2500k @ 3.3ghz, MSI P67A-C45 REV B3, 12GB Corsair XMS3 1333Mhz, GeForce GTX 460 1024MB OC, Antec Three Hundred, Corsair TX 550W M 80+ Bronze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aure:

Launcher pro vid det tillfället...

tack än en gång!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Fredmannen:

Lite OT men, någon som vet vilken upplösning/bild ratio man ska ha på HTC Legend? För alla bilder jag använder som wallpaper blir antingen alldeles för inzoomade eller avlånga - jag använder mig bara utav en homescreen så jag vill att bilden ska vara anpassad för den. Väldigt tacksam för hjälp, och om någon är duktig på att fixa med bilder så skulle den personen jätte gärna få skala bilden så den passar. http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Stormtroopers-star-wars-4...
Edit: Löste det själv, fixade och trixade lite i paint och nu ligger bilden centrerad. Borde dock finnas en enklare väg att göra detta, kanske finns någon inställning i mobilen som anpassar bilden efter en homescreen?

Ett väldigt sent svar, men det kanske finns vissa andra som vill veta detta.
Med 3st homescreens så får man räkna lite på vilken upplösningen bilden man vill ha som wallpaper skall vara i.

Text på ZTE Blade som har 480x800 så får man upplösningen 960x800 när man skall göra ett passande wallpaper, varför blir det så då?

Jo, när du scrollar i sidled så "hoppar" den inte ett "helt steg" så att säga, utan ett halvt.
Det blir alltså 480/2 vilket är 240 som man sedan adderar 2 gånger till 480 (detta för at att ni skall förstå tänket, det blir alltså 240+240+480=960.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

ROM: Oxygen 2.1.3
- Fancy widget pro (Home, flip clock)
- Bakgrunden hittat någonstans på nätet
- Go launcher EX (orginal ikonerna)

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenorth1:

http://img716.imageshack.us/img716/4961/screenpuredesire.png

ROM: Oxygen 2.1.3
- Fancy widget pro (Home, flip clock)
- Bakgrunden hittat någonstans på nätet
- Go launcher EX (orginal ikonerna)

Riktigt j*vla snygg wall! Du råkar inte ha länk till den?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64