Webläsare/tillägg anpassad för forum & nyheter?

Permalänk
Medlem

Webläsare/tillägg anpassad för forum & nyheter?

Jag har en 2007WFP skärm i landskapsläge för spel o film plus en 2209WA bredvid i landskapsläge för läsning.
Det funkar jättebra för t ex worddokument och all annan text som brukar vara anpassad till pappersformat.

Jag letar efter en webläsare med inställningar/tillägg som ”effektiviserar” bort layout o grafik och fokuserar på texten – ett slags ”läsläge” för forum o nyheter. Hatar att behöva scrolla hela tiden.

Bild som visar litet vad jag menar:

I porträttläge är det ofta ännu värre. Grafik o så är ju bra när man surfar men jag vill ha bort all skit för forum där det enda man vill läsa alltid står på samma plats.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

www.google.com/reader

Sedan letar du på sidorna efter denna logga

Vart en väldigt stor bild :P. du klickar på loggan och en sida kommer upp där du väljer vilken rss-läsare du använder.

Såhär såg det ut för mig när jag såg din tråd via rss-läsaren

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Ah nice! Har bara använt RSS för podcasts. Vilken är den bästa läsaren för forum o nyheter? Har bara testat google reader, hade litet problem att få den att sluta "gömma undan" saker som jag redan läst en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burbank:

Ah nice! Har bara använt RSS för podcasts. Vilken är den bästa läsaren för forum o nyheter? Har bara testat google reader, hade litet problem att få den att sluta "gömma undan" saker som jag redan läst en gång.

Har använt Google reader i över ett år nu och det är sedan någon uppdatering för några veckor sedan som den ibland inte registrerar att man läst vissa reads.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Burbank:

Ah nice! Har bara använt RSS för podcasts. Vilken är den bästa läsaren för forum o nyheter? Har bara testat google reader, hade litet problem att få den att sluta "gömma undan" saker som jag redan läst en gång.

Jag använder FeedDemon, som kan synca mot Google Readfer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sweclockers har faktiskt egna gadgets till Windows Sidebar, ett par användare gjorde några i en tävling
Hur bra det skulle funka dig vet jag dock inte.