Permalänk
Medlem

Stora problem med nya datorn!

tja, har precis byggt min nya dator som gick bra. jag installerade windows 7 ultimate 64 bit som också gick felfritt. Men nu på dag 2 kom det upp en massa blue screens som komm med bland annat "Bad_pool_Header" , "cach_memory" , "page_fault_in_nonåaged_area" och "memory_manengment" mm.
så jag försökte lösa dem men förgäves så jag planerade att instalera om windows. mär jag komm till bilden när jag skulle välja vart windows skulle ligga hadde jag två partitioner (tror de hette det) så jag formaterade båda två men när windows extracktar får jag ett fel medelande att det inte gick att installera windows.
kör jag utan windows skiva står det föresten bootmgr missing.
datorn jag har är:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/299951/2011-03-20
och corsair tx 850 w

Skulle gärna behöva er hjälp just nu!
OBS jag är ganska dålig på dator annars så försök att föränkla era svar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Prova detta

Skrivet av SeaDee:

så jag försökte lösa dem men förgäves så jag planerade att instalera om windows. mär jag komm till bilden när jag skulle välja vart windows skulle ligga hadde jag två partitioner (tror de hette det) så jag formaterade båda två men när windows extracktar får jag ett fel medelande att det inte gick att installera windows.

Men om du provar igen och tar bort bode partitioner sedan anvander du hela disken for o installera igen!

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BASSiC:

Men om du provar igen och tar bort bode partitioner sedan anvander du hela disken for o installera igen!

ok ska pröva

Permalänk
Medlem
Skrivet av BASSiC:

Men om du provar igen och tar bort bode partitioner sedan anvander du hela disken for o installera igen!

prövade med att göra det nu och under tiden windows expanderar kom det upp en blue screen Bad_pool_header.
Blis så frustrerad

Permalänk
Medlem

finns det någon möjlighet att hårdvaran kan ha pajat och isåfall vilken?

Permalänk
Medlem

Personligen chansar jag po att de e fel i minnena, so du kanske behover nya ram minnen

Visa signatur

Dator: (Kommer senare)

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Luktar hårdvara så antagligen mer hjälp @ Datorer och system > Stationära datorer > Stationära datorer: Support och övriga trådar