Microsoft provar Ribbon i Windows 8

Permalänk

Men det är ju Ribbon som har sabbat deras enda bra produkt, Excel! *skakar på huvudet* Jaja, det är ju upp till dem att försämra sina produkter hur mycket de vill, oddsen att jag hade köpt eller ens skaffat Windows 8 är ju noll ändå...

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Men det är ju Ribbon som har sabbat deras enda bra produkt, Excel! *skakar på huvudet* Jaja, det är ju upp till dem att försämra sina produkter hur mycket de vill, oddsen att jag hade köpt eller ens skaffat Windows 8 är ju noll ändå...

Håller med om Ribbon. Gillar verkligen inte. Krångligt, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Ribbon är riktigt bra.
Det är mycket mer intuitivt, enklare och mycket mer modernt. Det var en lite jobbig övergång när man bytta till nya Office, men efter att man jobbat med det ett tag så inser man att det faktiskt är mycket bättre och enklare. I de program man använder menyerna mycket(Office-prgrammen) tycker jag det är klockrent.
Ribbon-gränssnittet är dessutom mycket mer anpassat efter touch-input vilket blir vanligare och vanligare på alla typer av datorer, desktops, laptoms och tablets.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Dra mig baklänges !
Tycker nya office är en ren PLÅGA att använda, FY FAN !..
Openoffice eller texworks när dokument ska skrivas, klarar inte alla flikar och knappar som behövs för att tant Agda på 79 ska klara allt out of the box..

och nu tar dom det till windows.

Visa signatur