Battlefield 3 läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem

Men va onödigt. Man jag har inte ens startat Single Player i BC2, å kommer nog inte göra det är BF3 heller. E ju multiplayer som man köper spelet för.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Ja visa nu att ni vågar )

Mina tankar om BF3:

+Snygg grafik
+Kul att det är gjort på hemmaplan

- Tråkigt att det inte finns multiplayer för oss som inte ämnar sitta och träna två tredjedelar av dygnet, utan man åker på däng.
- Det ska inte behövas 7-8skott för att knäppa någon utan headshot.

Gillade CS när det va stort men sen svalnade intresset för att lira shooters i multiplayer.

Fanns ingen Hardcore i Betan, plus att dom sagt att om man exempelvis använder sig utav ett lågkalibrigt vapen, så blir skadan mindre ju längre bort från målet man skjuter. sen så lär någon motsvarighet till magnumkulorna som fanns i BC:2 komma

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem

Lite trist förstås, men blir ingen nedladdning av det för min del ^^
Det gynnar inte oss pc spelare att tanka spel. Dock så är nog piratkopieringen minst lika stor till Xbox 360 och wii nu för tiden.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Så går det när spelarna måste vänta en vecka innan spelet släpps. Varför inte bara släppa det nu i stället?

För att alla distributörer ska hinna få ut de fysiska kopiorna. Folk skulle bli ganska sura om det är dålig tillgång på spelet direkt efter släpptet, det är bättre att vänta ett litet tag så att alla butiker får sina leveranser.

Iofs så skulle de förmodligen kunna släppa spelet på Origin tidigare för folk som köper digitalt.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt, har man väntat så länge så tänker jag fan vänta en vecka till.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Säkert någon från Ryssland

Permalänk
Medlem

Sorgligt! Hoppas EA har möjligheten att detektera och stänga av pirater från online-spelandet. Om folk spelar SP piratat påverkar nog knappast försäljningssiffrorna, BF3 är ju ändå främst ett MP-spel.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

hmm BF3 kom upp på min nerladdningssida igår men är borta idag, det är nog många sajter som inte kommer våga dela ut spelet

Visa signatur

Mobo: Asus P8P67 PRO REV B3 CPU: Intel Core i5 2500K 4.3 GHz CPU Kylning: Cooler Master Hyper 212 Plus + Scythe 120mm Gentle Typhoon x2 Ram: Corsair 16GB CL9 2133Mhz Diskar: 1TB Samsung Spinpoint F3 SSD: Samsung SSD 840 EVO 250G Chassi: Fractal Design Define R3 Nätagg: Corsair TX 750W V2 80+ Bronze Gpu: Palit GTX 1060 6GB Skärm: BenQ 24" G2420HD

Permalänk
Medlem

Verkar ju som det inte är någon av de större grupperna som har släppt det, inte vad mina kontakter säger iallafall!

Permalänk
Medlem

bokat och betalt så jag väntar mer än gärna på mitt eget ex!

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve hundred Moderkort: Asus P8P67 Deluxe CPU: Intel i7 2600K 4,4Ghz CPU-Kylare: Corsair H100 GPU: Gigabyte GTX680 PSU: Corsair HX850 RAM: G-Skill 4x4GB 1600Mhz Sys-disk/prog-disk: 2x120GB Corsair Force GT SSD Lagring: 500GB Segate, 2x1TB Samsung Spinpoint F1 & 2x2TB Samsung Spinpoint F3 Skärm: LG Flatron e2441 24"

Permalänk
Medlem

Meh, detta är knappt nyhets värdigt info...
Det finns ju inget fungerande crack till spelet så man kommer ändå kunna inte lira varken SP eller MP innan spelet släpps.

Om jag minns rätt så var det nån rysk återförsäljare som 'släppt' spelet så man kunde ha det färdig installerat till officiella releasen.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Lite trist förstås, men blir ingen nedladdning av det för min del ^^
Det gynnar inte oss pc spelare att tanka spel. Dock så är nog piratkopieringen minst lika stor till Xbox 360 och wii nu för tiden.

Till xbox är det ganska omständigtman måste hålla sin flashning uppdaterad förjämnan så tror pc är mycket större.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Like It?

Buy IT!

Support it!

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det så att alla spel som släpps på nätet blir till slut crackade. Tar oftast bara några dagar så funkar det att spela.
Självklart så funkar inte mp delen på de crackade spelen! Synd.. För skulle det fungera, så skulle EA kunna banna alla som spelar det online innan release

Men man kan hoppas att det blir krångligare efter som man måste ha igång origin och webbläsaren..
Tyvärr hade Heroes VI ett liknande system men även det blev crackad på samma dag..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Det är nog lite omständingare än så att bara banna folk som spelar online innan release, det finns ju folk som lagligt får tag i versionerna veckorna innan release, tänker på spelrecensenter, tidningar, branschfolk, det är minst ett par tusen som kommer spela spelet flera veckor före release. Det kan vara svårt att sära på vilka som spelar det lagligt och olagligt. Men visst lär dom kunna se att det är för många som spelar online, men nu kommer man troligen inte åt online delen då man säkerligen behöver en key för att komma ut på servrarna.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte alls vara svårt, de som får prova spelet får en nyckel som blir godkänd. Alla andra har en nyckel som sprids, alla använder samma nyckel. Visst det går bra att registrera sig, spelet, sitt konto, sin e-mail. Sen när du har loggat in och ska börja spela.. Ta-ta!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Perfekt, nu hinner man köra igenom Single player innan jag får spela multiplayer, spelet är redan förhandsbokat och klart.

Permalänk
Medlem

Värdelöst CoD klon, dock är det väl knappast oväntat att spel släpps innan release, det är ju standard på PC.

Permalänk
Medlem

Finns ingen vettig release på spelet än och det lär ta ett tag innan ett crack kommer upp så never mind. Å andra sidan kan det ju ha positiv effekt på försäljningen, folk kan testa singleplayer för att sedan bli sugna nog att köpa spelet för att spela det online.

Permalänk
Medlem

Intressant att man i Sweclockers mest aktivt kommenterade nyheter just nu diskuterar moral.. Det är tydligen synd om DICE, EA etc pga alla omoraliska satar som laddar ner en DVD-avbildning men om man har något att säga om MSI:s tävling för att hitta lättklädda tjejer annat än "det är upp till var och en vad man gör för pengar" så är man en moralkärring.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Skrivet av Leandr:

Jaha där ser man hur fel man kan ha
Tappar alltid bort skivorna så tycker det är väldigt smidigt att ha spelen i tjänster som Origin, Steam och Battlenet.
Även om det är synd att det är flera olika.

Köper du ett steam/origin/battle.net spel registrerar (förutsatt att spelet stöder det) du ju spelet digitalt hos dessa tjänster, så du har spelet som en fysisk kopia och digitalt. Dessutom så ser det snyggare ut på hyllan när den är välfylld med spel/film fodraler!

Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Roligt att Sweclockers tipsar om piratkopierade spel.

Du menar att folk inte skulle hitta det här själva utan SweC:s "hjälp"? En del av oss har ett väldigt aktivt övervakande över torrents. Personligen testar jag allt innan jag köper det då nöjesindustrin mer eller mindre är full med skit (eller har man som person blivit mer kräsen?).

BF3 däremot behövs inga tester innan köp eftersom dom haft både Alpha och Beta som man fått tagit del av

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skjulet:

Lite trist förstås, men blir ingen nedladdning av det för min del ^^
Det gynnar inte oss pc spelare att tanka spel. Dock så är nog piratkopieringen minst lika stor till Xbox 360 och wii nu för tiden.

Skulle nästan vilja påstå att fler spel piratkopieras till konsoler än till PC... Vem spelar single-player på PC.. Det skulle bara falla mig in om jag satt utan internet. En konsol kan man lira ett par personer på och behovet av online-läget är mycket lägre hos spelare med vänner. Ja, jag kallar er som spelar konsol själva för människor som inte har vänner, grattis om det inte stämmer.

Permalänk
Medlem

En annan sitter då och väntar in releasen, det ska bli awesome.

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ja, jag kallar er som spelar konsol själva för människor som inte har vänner, grattis om det inte stämmer.

Exakt. Varje gång jag ska spela Mass Effect så ringer jag några polare; så får dom sitta och rulla tummarna medan jag spelar ett single player spel.

Permalänk
Inaktiv

Detta är pure gratisreklam till folk.. det är som att säga GRATIS BF3 PÅ PIRATEBAY NU !

Min personliga åsikt är att sweclockers inte skulle lagt ut detta post äns.. för nu kommer folk ladda ner skiten vare sig dom betalar eller inte för spelet sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Detta är pure gratisreklam till folk.. det är som att säga GRATIS BF3 PÅ PIRATEBAY NU !

Min personliga åsikt är att sweclockers inte skulle lagt ut detta post äns.. för nu kommer folk ladda ner skiten vare sig dom betalar eller inte för spelet sen

Finns inget crack så det är ju skitsamma om folk laddar hem det eller inte.

Permalänk
Medlem

På fredag släpps ju Origins servrar på för förhandsnedladdning av spelet. Är det egentligen någon skillnad (förutom ev. trojaner och virus) på att sitta på piratkopian eller Originkopian av spelet? Ingetdera går ju att spela ändå.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

hahaha älskar sånt här