Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Riktigt nice ändå

Går det ändra vilka genvägar man ska ha?

Vad är bubblan med massa siffror i till för? :S

Håll intryckt fingret på ett ställe där det inte finns några bubblor och du får upp inställningar.

Angående sifferbubblan:
"Speedometer bubble
This bubble is just for fun: when killing time by throwing bubbles around you can see some statistics (from top to down): current speed, top speed of the bubbles (counted all up) and distance (added all up). Usage tip: just for fun and beating the friends
-Nokia Beta Labs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Håll intryckt fingret på ett ställe där det inte finns några bubblor och du får upp inställningar.

Angående sifferbubblan:
"Speedometer bubble
This bubble is just for fun: when killing time by throwing bubbles around you can see some statistics (from top to down): current speed, top speed of the bubbles (counted all up) and distance (added all up). Usage tip: just for fun and beating the friends
-Nokia Beta Labs

Haha nice,.. 116.89 rekord för mig

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Symbian ^3 får support minst 5 år till;-)
http://symbianbloggen.mobil.se/index.php/2011/05/nokias-vd-sy...

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Det får nog framtiden utvisa. Jag tror inte vi skall vänta oss några vidunder till uppdateringar och support då de knappast vill ha två konkurrerande OS i sin portfolio så att säga. Hoppas jag gör jag ju då jag faktiskt gillar Symbian, det är ju faktiskt ett av de kraftfullare mobil-OS förutom Windows Mobile-serien. Windows Phone är väl inte alls lika attraktivt för företag då det verkar ha en helt annan fokus.

Permalänk
Skrivet av Murer:

Det får nog framtiden utvisa. Jag tror inte vi skall vänta oss några vidunder till uppdateringar och support då de knappast vill ha två konkurrerande OS i sin portfolio så att säga. Hoppas jag gör jag ju då jag faktiskt gillar Symbian, det är ju faktiskt ett av de kraftfullare mobil-OS förutom Windows Mobile-serien. Windows Phone är väl inte alls lika attraktivt för företag då det verkar ha en helt annan fokus.

Beror väl på hur avtalet med Microsoft ser ut, Nokia är knappast ensam om fler än ett operativ. LG, Samsung och HTC har alla fler än ett.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Beror väl på hur avtalet med Microsoft ser ut, Nokia är knappast ensam om fler än ett operativ. LG, Samsung och HTC har alla fler än ett.

Men de har oftast inte flera operativsystem som riktar sig mot samma målgrupp. Samsungs Bada OS konkurrerar knappast med Android. Vad LG och HTC har för andra smartphone-OS än Android vet jag dock inte. Windows Mobile?

Permalänk
Skrivet av Murer:

Men de har oftast inte flera operativsystem som riktar sig mot samma målgrupp. Samsungs Bada OS konkurrerar knappast med Android. Vad LG och HTC har för andra smartphone-OS än Android vet jag dock inte. Windows Mobile?

De jag nämnde har alla åtminstonde en WP7 mobil de säljer. Så jo de har fler än ett OS som riktar sig till samma målgrupp.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Här var det rätt dött:)

Har själv en N8 som jag ändå är nöjd med.. Fast saknar det fysiska tangentbordet (Nokia N900)

Kameran är underbar går inte jämföra med Iphones kamera.. Blixt är så jäkla sweet=)

Perfekt mobil för den som använder mobilen för att ringa, smsa och inte behöver 100 000 apps.. + en bra kamera nära tillhands i alla lägen

Hur tycker du Maemo står sig mot Symbian^3? Har visserligen redan bestämt mig för att uppgradera från min N900 till en SE Xperia Mini Pro, men det skulle vara kul att veta.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

De jag nämnde har alla åtminstonde en WP7 mobil de säljer. Så jo de har fler än ett OS som riktar sig till samma målgrupp.

Jag tror fortfarande inte att Nokia kommer att lägga ner så mycket energi på Symbian när deras WP7-lineup är etablerad. Detta baserar jag på hur det ser ut redan idag, och hur oattraktivt Symbian^3 egentligen är för en nybliven smartphoneägare.

Men jag hoppas verkligen inte att det jag skriver går i uppfyllelse då jag inte är så superglad i Android eller iOS. WP7 ser dock smått intressant ut, även om mutlitaskingen inte kommer att bli lika "riktig" som på Symbian, det blir mer iOS-stil över det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Hur tycker du Maemo står sig mot Symbian^3? Har visserligen redan bestämt mig för att uppgradera från min N900 till en SE Xperia Mini Pro, men det skulle vara kul att veta.

Nja alltså nog gillar jag Maemo mer, saknar det rätt mycket och överväger att byta tillbaka (har kvar telefonen) mest för att det är opensource och gillar den rätt mkt.. det enda jag kan klaga på är batteritiden kunde varit bättre och kameran utan blixt är sådär.. Dock funkar led'arna som utmärkt ficklampa, det är ännu en sak jag saknar på n8an

Övervägde själv Xperia Mini Pro men den värdelösa batteritiden skrämde bort mig från den, Nokia N8 har trots allt rätt bra batteritid..

Dock den där betan "Nokia Bubbles" fick mitt batteri att draina jättefort så tog bort det

Inte lätt detta alltså Kameran är dock klockren.. både bilder och filmer blir riktigt fina.. Sen att kunna ansluta telefonen via HDMI och använda den som mediacenter för filmer och bilder, musik är sjukt nice faktiskt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag tror fortfarande inte att Nokia kommer att lägga ner så mycket energi på Symbian när deras WP7-lineup är etablerad. Detta baserar jag på hur det ser ut redan idag, och hur oattraktivt Symbian^3 egentligen är för en nybliven smartphoneägare.

Men jag hoppas verkligen inte att det jag skriver går i uppfyllelse då jag inte är så superglad i Android eller iOS. WP7 ser dock smått intressant ut, även om mutlitaskingen inte kommer att bli lika "riktig" som på Symbian, det blir mer iOS-stil över det hela.

Ligger nog lite i det. Men man får inte glömma att WP7 är för high end modellerna. low & mid kommer fortfarande köra symbian i en eller annan form flera år framöver. Jag har dock planerat att byta till en Nokia WP7 så fort kameran matchas och om den fria navigeringen fortfarande är kvar. Har N8'an nu.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Ligger nog lite i det. Men man får inte glömma att WP7 är för high end modellerna. low & mid kommer fortfarande köra symbian i en eller annan form flera år framöver. Jag har dock planerat att byta till en Nokia WP7 så fort kameran matchas och om den fria navigeringen fortfarande är kvar. Har N8'an nu.

Jag har samma tanke. Men jag vill först se att WP7 har bra stöd för "multitasking", vilket Symbian är bra på. Även alla andra grejer jag fastnat för på min Nokia N8 som HDMI ut med Nokia Big Screen, den grymt snabba bildhanteringen osv.

Permalänk

Kan någon säga hur man stänger av 3g ?

Försökte stänga av det men gick tydligen, inte roligt för min pappa när han fått räkning på över 100euro för användning av 3g fast han inte använder det.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bjebbosten:

Kan någon säga hur man stänger av 3g ?

Försökte stänga av det men gick tydligen, inte roligt för min pappa när han fått räkning på över 100euro för användning av 3g fast han inte använder det.

Är nog mer datatrafiken isf som måste stängas av.. Jag själv har alltid 3G på.

Permalänk
Skrivet av Bjebbosten:

Kan någon säga hur man stänger av 3g ?

Försökte stänga av det men gick tydligen, inte roligt för min pappa när han fått räkning på över 100euro för användning av 3g fast han inte använder det.

Det går, Settings/anslutningar och där borde du hitta det längst upp under network, och under det borde det stå operatören klicka in dig där och där borde du hitta duel mode klicka på den och så borde det komma upp en lista där du kan välja gsm/3G

Permalänk
Skrivet av TyphoonCC:

Det går, Settings/anslutningar och där borde du hitta det längst upp under network, och under det borde det stå operatören klicka in dig där och där borde du hitta duel mode klicka på den och så borde det komma upp en lista där du kan välja gsm/3G

Tack !

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ni kanske kan hjälpa till lite:)

Tjejen kan inte surfa på nätet med hennes N8 via 3G, enbart Wifi. Nu kommer jag inte ihåg meddelandet exakt eller alls tyvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ni kanske kan hjälpa till lite:)

Tjejen kan inte surfa på nätet med hennes N8 via 3G, enbart Wifi. Nu kommer jag inte ihåg meddelandet exakt eller alls tyvär.

Rätt inställningar från leverantören för 3G kopplingen?
Och sen är rätt kopplingspunkt vald när hon väl ska surfa?

Inställningar - Anslutbarhet - Inställningar - Nätverksdestinationer.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Gelantious:

Rätt inställningar från leverantören för 3G kopplingen?
Och sen är rätt kopplingspunkt vald när hon väl ska surfa?

Inställningar - Anslutbarhet - Inställningar - Nätverksdestinationer.

Tja vi båda har comviq och för mig funkade det på en gång, har för mig hon fick inställningar för sånt.

Tackar, ska se om det kan lösas:)

Permalänk
Medlem

en ny lite mindre uppdatering till anna ska tydligen ha släpts idag.
någon som lyckats få hem den än?

http://www.allaboutsymbian.com/news/item/13418_Firmware_v25_r...

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Skrivet av Erikn911:

en ny lite mindre uppdatering till anna ska tydligen ha släpts idag.
någon som lyckats få hem den än?

http://www.allaboutsymbian.com/news/item/13418_Firmware_v25_r...

Jag fick en uppdatering till min Nokia C7 igår, "Servicepack för Symbian Anna". Men den där v25 uppdateringen har jag inte fått, min ligger fortfarande kvar på v22.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Jag fick en uppdatering till min Nokia C7 igår, "Servicepack för Symbian Anna". Men den där v25 uppdateringen har jag inte fått, min ligger fortfarande kvar på v22.

jo jag märkte oxå den där service pack. verkar som det var uppdatering till programmen i telefonen. v25 ska tydligen vara uppdatering för själva operativsystemet. men jag har kollat runt lite och den verkar inte finnas till svenska än.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Erikn911:

jo jag märkte oxå den där service pack. verkar som det var uppdatering till programmen i telefonen. v25 ska tydligen vara uppdatering för själva operativsystemet. men jag har kollat runt lite och den verkar inte finnas till svenska än.

Jag kunde uppdatera min N8 till v. 25 i förrgår (produktkod 599009; köpt via Nokia).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Kan någon säga hur man stänger av 3g ?

Försökte stänga av det men gick tydligen, inte roligt för min pappa när han fått räkning på över 100euro för användning av 3g fast han inte använder det.

Skrivet av TyphoonCC:

Det går, Settings/anslutningar och där borde du hitta det längst upp under network, och under det borde det stå operatören klicka in dig där och där borde du hitta duel mode klicka på den och så borde det komma upp en lista där du kan välja gsm/3G

Gissar att detta inte kommer att stänga av mobildata utan bara 3G-nätet. Det lär ge lite bättre batteritid iofs, men om program smygkäkar data så kommer dom fortfarande att göra det på gsm-nätet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanel:

Jag kunde uppdatera min N8 till v. 25 i förrgår (produktkod 599009; köpt via Nokia).

okej jag får väl hoppas att det dyker upp till min snart då.

min är olåst och svensk så det borde inte hänga på någon annan än nokia.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601