Vill du få Skyrim att fungera med CrossFire? Se hit!

Permalänk

Vill du få Skyrim att fungera med CrossFire? Se hit!

Lösningen heter radeonpro. Ett tredjeparts program som du installerar efter drivrutinerna och CAP. Jag ökade min fps från ca 40 upp till ca 70. Helt klart en enorm förbättring!

1. Ladda ner programet
2. Lägg till Skyrim som profil i programet.
3. Spela.

Detta gör jag med 11.11 drivrutinerna och 11.11 CAP 2.

Permalänk
Medlem

Gött, ska testas

Permalänk

Hjälpte inte ett dugg för mig. Får nog helt enkelt vänta snällt på nya CAP :S

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Se till att använda oblivions cfprofil i radeonpro också, alternativt döper du bara om exefilen till fallout3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Se till att använda oblivions cfprofil i radeonpro också, alternativt döper du bara om exefilen till fallout3...

Har testat det där.. Tankade till och med nån fil från skyrimnexus - eller vad det nu heter - som man lägger in i skyrimmappen som ska tvinga fram profilen. MEn hjälpte inte alls. =/

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Fungerade inte för mig heller dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Har testat det där.. Tankade till och med nån fil från skyrimnexus - eller vad det nu heter - som man lägger in i skyrimmappen som ska tvinga fram profilen. MEn hjälpte inte alls. =/

Skrivet av Lindgren92:

Fungerade inte för mig heller dessvärre.

Allright, ni startade från radeon pro då? DLLfixen brukar inte fungera så bra...
De flesta som lyckas ställa in detta får en rejäl prestandaökning, själv fick jag ca 15fps mer minimum med 2x4890 2GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Allright, ni startade från radeon pro då? DLLfixen brukar inte fungera så bra...
De flesta som lyckas ställa in detta får en rejäl prestandaökning, själv fick jag ca 15fps mer minimum med 2x4890 2GB

Yes, startade via RadeonPro, klicka på ikonen vid taskbar och valde "Launch" sedan Skyrim.

Permalänk
Medlem

Funkade inte för mig heller. Får bättre FPS utan crossfire :/
Hur ser man till att använda Oblivion eller fallout3 profil i detta program då? Eller var laddar man hem sånt

Permalänk

Jag tror gör det krångligare för sig än vad det är, eller så hade jag tur. Så här gjorde jag steg för steg.

1. Avinstallera gamla drivrutiner och CAP (11.10)
2. Installera nya 11.11 och 11.11 CAP2.
3. Testade spelet för att se fps som låg på 27 vid tillfället.
4. Installerade RadeonPro och lade till Skyrim i programet
5. Startade spel igen, vips så var FPS uppe i 70-snåret.

utomhus så får man en 10-15fps ökning bara men det går så spelet blir flytande i alla fall så ifrån 25-35fps till runt 45-50fps. Inomhus och i dungeons osv blev ökningen mycker mer substantiell såsom i #5.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror gör det krångligare för sig än vad det är, eller så hade jag tur. Så här gjorde jag steg för steg.

1. Avinstallera gamla drivrutiner och CAP (11.10)
2. Installera nya 11.11 och 11.11 CAP2.
3. Testade spelet för att se fps som låg på 27 vid tillfället.
4. Installerade RadeonPro och lade till Skyrim i programet
5. Startade spel igen, vips så var FPS uppe i 70-snåret.

utomhus så får man en 10-15fps ökning bara men det går så spelet blir flytande i alla fall så ifrån 25-35fps till runt 45-50fps. Inomhus och i dungeons osv blev ökningen mycker mer substantiell såsom i #5.

#4 vilken.exe la du till, launchern eller tesv filen?

Permalänk
Medlem

Har man spelet i steam så tar man steam explorern genom wizard, klickar på skyrim och väljer tesv.exe.
När det sedan kommer fram till tvingade cfprofiler ca 25 fönster senare så väljer man oblivion... Se till att inte pula på andra inställningar förutom detta.

Dock ger detta samma effekt som att enkelt döpa om tesv.exe till exempelvis fallout3.exe eller oblivion.exe i spelmappen, sedan starta genom det.

Edit: har ej testat med CAP2 än, men CAP1 fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Har man spelet i steam så tar man steam explorern genom wizard, klickar på skyrim och väljer tesv.exe.
När det sedan kommer fram till tvingade cfprofiler ca 25 fönster senare så väljer man oblivion... Se till att inte pula på andra inställningar förutom detta.

Dock ger detta samma effekt som att enkelt döpa om tesv.exe till exempelvis fallout3.exe eller oblivion.exe i spelmappen, sedan starta genom det.

Edit: har ej testat med CAP2 än, men CAP1 fungerar.

Detta hjälpte mig. Fick en boost på från ~30 till ca 50-60 utomhus med 2x 6950.

Edit: Har CAP2, så det fungerar bra.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Har man spelet i steam så tar man steam explorern genom wizard, klickar på skyrim och väljer tesv.exe.
När det sedan kommer fram till tvingade cfprofiler ca 25 fönster senare så väljer man oblivion... Se till att inte pula på andra inställningar förutom detta.

Dock ger detta samma effekt som att enkelt döpa om tesv.exe till exempelvis fallout3.exe eller oblivion.exe i spelmappen, sedan starta genom det.

Edit: har ej testat med CAP2 än, men CAP1 fungerar.

jomenvisst man ska ju öppna ögonen åxå, har ju aldrig sett wizard funktionen tidigare...
tack så jätte mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkalmanBC:

jomenvisst man ska ju öppna ögonen åxå...

Permalänk
Skrivet av SkalmanBC:

#4 vilken.exe la du till, launchern eller tesv filen?

C:\*ditt namn här*\Spel\Steam\steamapps\common\skyrim

Sen valde jag tesv.exe japp, inte launcher. Inte mycket pillande men det ger ett enormt uppskjut i fps så det är helt klart värt!

Permalänk
Medlem
Citat:
Citat:
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag tror gör det krångligare för sig än vad det är, eller så hade jag tur. Så här gjorde jag steg för steg.

1. Avinstallera gamla drivrutiner och CAP (11.10)
2. Installera nya 11.11 och 11.11 CAP2.
3. Testade spelet för att se fps som låg på 27 vid tillfället.
4. Installerade RadeonPro och lade till Skyrim i programet
5. Startade spel igen, vips så var FPS uppe i 70-snåret.

utomhus så får man en 10-15fps ökning bara men det går så spelet blir flytande i alla fall så ifrån 25-35fps till runt 45-50fps. Inomhus och i dungeons osv blev ökningen mycker mer substantiell såsom i #5.

Jag märker ingen skillnad alls jämnfört med innann när jag öppnar skyrim med RadeonPro, Följde dig på samma punkter förutom att jag la in inställningar för CrossfireX anpassat för Oblivion i RadeonPro. Testade att köra helt utan RadeonPro och gick in i ccc för att stänga av crossfireX, då började spelet flyta på med jämna 60 fraps i städer och 25-45 utomhus. Varför tror du det blir så? :S

Permalänk
Skrivet av EnTysk:

Jag märker ingen skillnad alls jämnfört med innann när jag öppnar skyrim med RadeonPro, Följde dig på samma punkter förutom att jag la in inställningar för CrossfireX anpassat för Oblivion i RadeonPro. Testade att köra helt utan RadeonPro och gick in i ccc för att stänga av crossfireX, då började spelet flyta på med jämna 60 fraps i städer och 25-45 utomhus. Varför tror du det blir så? :S

Eftersom skyrim har negativ skalning med CF. Däremot om du får RadeonPRO att fungera så får du positiv skalning istället.