Bannad för att ge bort guld? Hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Eller ring, de svarar snabbt och hjälper ännu snabbare när de svara "hubb lubbi gumm gumm" så säger de egentligen "may i have your battlenet id?" Så du inte sitter där som en idiot och tänker, vilket språk valde jag egentligen?!

Hahaahaha, Hubb Hubbi Gumm Gumm xD xD Det gjorde min dag =3

Permalänk
Medlem

Eller så lirar ni private

Permalänk
Medlem

hmm det här låter konstigt, när jag slutade skickade jag precis allt jag hade till farsan, 70k+ G massa ench mats items osv hände ingenting för mig.

har också för mig att blizzard igentligen har rätt att banna om dom vill det, att dom inte behöver nån speciell anledning

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Jag:

Citat:

Greetings Support.

I'm sorry but this is not the case.
How can I be a victim of a "well know Chinese hacker" when I have never ever purchased game-time? I have only played on the one month free I got purchasing WoW + the additional 10 days I got for free.

I have been playing Starcraft II and thus changed my Battle.net password once in a while. My e-mail has never been hacked nor has anyone access to it besides me.

I have never had "large amounts of gold" on any of my characters so how can this have happened? Do you mean this "well known Chinese" goldfarmer has farmed "large amount of gold" with my character while there was no game-time on the account? Do Chinese people get free game-time?
Also, all my items on my characters are still there and no money has ever been lost.

Please explain this.

If you are so sure about this, then you can provide me with this "Chinese Hackers" IP address so I can track him?

Support:

Citat:

Hello,

It is quite common that a fraudulent payment will be made to add gametime to inactive accounts when a 'hacker' uses it, this will get caught in our system but not before it becomes active for a day or so, hence why they are able to log in even if for only a few hours.

By large amounts of gold my colleague meant your account was used to shift this gold around, that doesn't nescessarily mean that your account had this gold in the first place, just that it was used to launder the gold as it were. We do not give free gametime out to people based on their nationality. They will not always vendor your items, in some cases the characters are completely ignored, this does not prove that the account was not compromised.

We will not provide detailed information especially the IP addresses of those we have confirmed to be used by hacker groups both for privacy reasons and to further ensure that we are able to track them.

As requested I have gone over your questions and explained each but if you have further questions or concerns feel free to let us know.

Regards,

Jag:

Citat:

Thank you for answering.

I still don't trust this explanation.
Why is it then that my character, whom I sent my money from to my friends before I quit, was the one being locked?

I have explained it before, I sent money from my character before I quit playing to my friends because they could need it.
And you banned me for it because you thought I was selling in-game money for real currency due to the fact that I stripped my character on all it's belonging and then sent away all the money, right?

What a coincidence that I would get banned the day after I sent money to my friends, for a reason that a "well known Chinese" gold farmer have hacked my account. On top of that, the character I sent the money from was locked. Why is that character locked?

I want to see the log where it states that my account has been logged in from China, or else I won't believe this theory.
Also, my e-mail hasn't been hacked as some of your colleges claimed.

I want to have this discussion and I'm not trying to be rude, but I'm simply not believing this theory and would like to sort this out an adult way.

I think that you banned me because you thought (that when I stripped my character, sold everything and sent the money away) that my account was hacked due to the actions described above.
If you would just have said:
"Sorry, we banned you because what you did with your character did look suspicious and we thought you did sell in-game gold for real currency".
Then it would be alright and everything would be fine and I would just forget what has happened.

But the fact that you are denying this and instead coming up with a story that I've been hacked by a "well known Chinese" hacker to hide that you did wrong by banning me in the first place.
A simple "We're Sorry" would have solved this, instead I no longer trust you Blizzard, until you prove me your story being true with proof or excuse yourself for what you did wrong.

Best Regards

Längtar bara tills de svarar och nästa dumma kommentar kommer från dem

Många av er här tror säkert på Blizzard, men jag är stensäker på att de ljuger med sin förklaring för man märker i texten att det är hur många som helst "kanske", "kan ha hänt", "troligtvis" m.m.

Jag tänker inte ge mig utan bevis dock! >: )

Är bara rädd att de kommer sluta svara mig eftersom de inser att de har fel >: (

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så är det inte direkt deras svar som jag anser vara "dumma"...

De bannade antagligen för att deras system märkte en transfer av gold, kanske t.o.m. är automatiskt. Du maila och förklarar och de unbannar. Grattis. Nog för att en av dina karaktärer fortfarande är låsta men om du ändå inte ska fortsätta spela, varför då sitta och slösa supportens tid? Det finns fler personer som har faktiska problem.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Dom kan banna dig för vad som helst, dom äger spelet

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

hmm jag börjar tycka att det är dina svar som är lite löjliga.. no offence

det där om att dom lägger till gametime när dom hackat ett account stämmer, blev hackad en gång när min time precis tagit slut fick tillbaka accet inom 1 dag o då hade dom lagt till 1 mån time för o kunna använda det till att farma low instancer

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Löjligt att bli bannad för en sådan sak, jag har själv gett bort kanske totalt 50k i guld och en hel del i items utan att det har hänt något. Det känns som att om blizzard ser att folk skickar guld till någon på en server så bör dom vara extremt sysslolösa om dom ger sig på någon som har skickat iväg totalt 500g istället för tusentals guld.

Permalänk
Medlem

Klart som 17 att Blizz blir förbannade när du ger dina polare guld.
Jag kan nästan sätta k*ken på att personal på Blizz själva säljer guld via olika siter på nätet och det är klart att ger du guld till någon så tappar dom ju en ev. kund.
Många säger "NEEJ SÅ GÖR DOM INTE"
Nähä säjer jag. Då måste dom fan vara unika..
Kolla bara på vilket företag / firma som helst så funkar det som så, att dom som kan trolla till sig saker för egen vinning dom gör det.
Och att ingen på Blizzard skulle pumpa ut guld låter för mig som helt otroligt..

Har varit i kontakt några ggr med Support ang. varningar & å annat . Kan bara hålla med om att dom verkar fan vara på en helt annan planet emellanåt.
Förresten när jag ringde senast så lät dom exakt lika som supporten på offgamers.com så jag ger mig 17 på att det är samma support kärring i luren...
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Nu har jag inte spelat på ett tag, men, går det inte att kolla hur mycket pengar din karaktär haft som mest under achievement tabben? Där bör du ju genast se om din karaktär varit mellanhand i en transaktion då du själv säger att du inte haft så mycket guld på karaktären i fråga?

(Om du nu kommer in på karaktären, annars kanske sådant går att kolla på armory numera?)

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte gilla att få min karaktär låst, annars skulle jag inte bry mig ngt särskilt om dyl.

Permalänk
Medlem

Men tror du helt ärligt att 500g hade varit något de hade brytt sig om? Detta handlade nog om en väldigt stor summa guld som blivit överflyttad från ditt konto. Du verkar enbart leta efter bråk.

Älskar Hygglo's konspirationsteori också. Snälla ta ett jobb hos Blizzard och berätta för oss hur lätt du kan föra över guld till din karaktär.
Kan inte Redflip hoppa in i denna tråd och berätta hur det egentligen ligger till med såna här bans?

Permalänk
Medlem

Har redan haft den här diskutionen med flippen.. och den ledde ingen vart.. han va ju bara gm.. men jag gissar att det finns fler anställda som kan fixa och trixa lite..

Permalänk
Medlem

Gällande konspirationsteorier finns ett väldigt bra ordspråk: "Man känner andra genom sig själv".

Denne mr Hygglo har jag för mig en gång skröt här i forumet hur han lurade till sig gratis levling i crafting genom att låtsas ångra sig, en GM gav då tebaks använt material men han fick ändå behålla craftinglevlandet. Det ligger i människans natur att anta andra tänker likadant som man själv gör.
En person med tveksamma metoder har därmed svårt att lita på andra samt att omvänt är det därmed även tyvärr lätt att missbruka förtroendet hos personer som tror gott om alla...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Om det nu är så att en ip från kina varit inne på ditt konto så har du inte den säkerhet du tror att du har, om det inte är du som spelar via kinesisk proxy och då är det väldigt förståeligt att de bannar när du ger bort guld.

Permalänk

eller så slutar man spela det där skit spelet och börja göra något nyttigt istället som att gå till gymmet eller börja virka

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

Låter mer som du är för stolt att bli "hackad"? Menar du säger emot allt typ, visst säger att du har blivit, men du klarar inte av ens att höra de typ.

Hoppas du och blizzard får ett slut iallafall.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom alla posts men om du blev bannad för 500 guld så tycker ja de låter lite wierd, När ja sluta wow nån månad innan Cata~ så gav ja bort allt ja hade på min gubbe, 90k+ guld o massa annat o ja blev inte bannad. Dom kanske blivit mycket mer strikta nu men 500ish guld.. nah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Det är en principsak och jag tänker inte ge upp

Supporten tänker inte ge upp heller, de får betalt för att lösa problem, och om du fortsätter att ligga på dem kommer de väl försöka lösa problem du inte har = ännu värre

Att bara kontakta support för att då dem att be om ursäkt är att be om problem

Permalänk
Medlem

Varför skulle blizzard sälja guld när det finns så gott om folk som betalar 200 spänn för ett mount? Dom skulle inte banna någon för att en level 64-char på ett 10-dagars pass strippas på skitgear och 500g heller. Att dom bannar dig i samband med att ditt konto öppnas och du loggar in är väl inte ett dugg lustigt, du har uppenbarligen nån sorts keylogger på datorn och där fick dom ett konto att göra precis som blizzard sa, tvätta guld med, så dom gjorde det. Svälj stoltheten och sluta slösa med deras tid när du för det första inte spelar, och för det andra har fått förklarat för dig varför du blev bannad, samt blivit unbannad.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

vet inte om någon redan skrivit detta men iaf hörde att blizzard bara kan spåra mails och inte trade

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Det är inte omöjligt att någon "kines hacker (som blizzard kallar dem, haha )" har varit inne lite snabbt på din karaktär och bara skickat runt massor med guld. Sålänge du inte har haft en sån liten security dosa eller mobil appen kopplad till ditt account kommer du nog inte kunna övertala blizzard att dom har fel. Jag har själv haft en "kines" på mitt konto utan att ha varken märkt eller vetat om det om det inte hade varit för Blizzard dvs.,

Citat:

I have explained it before, I sent money from my character before I quit playing to my friends because they could need it.
And you banned me for it because you thought I was selling in-game money for real currency due to the fact that I stripped my character on all it's belonging and then sent away all the money, right?

Dom skriver ju i sina mail att det är pga att ditt account har används (kanske bara i några minuter?!) för att flytta/skicka runt guld av någon kines som kanske använde just den låsta gubben. Det har inte något öht att göra med att du sålde dina saker och skicka 500g till kompisar förmodligen.

Sålänge du inte har haft någon security dosa kopplad till ditt konto har du ingen aning om vad som hänt oavsett hur pass ofta du bytar lösen, hur bra antivirus du har etc.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Om en kines eller inte varit inne på kontot är ju glasklart simpelt för dem att se. Har ett asiatiskt IP-nummer varit inloggad så är det inte du, finns ingen anledning för Blizz att ljuga om det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd

Låter ju väldigt suspekt, jag gav bort 10k när jag slutade i wotlk, och sålde 30k när jag slutade spela i cata.

Permalänk
Skrivet av valiant:

Det där helt sant! Förr var det första en hackare gjorde att byta lösenordet, nu gör de inte det för att undgå att upptäckas av ägaren. De kan passa på nyttja kontot i smyg under tider som de antar vi här i europa själva inte är påloggade.

Så hackers måste inte ens ha speltid på kontot för att logga in? Om du läst tråden skulle du sett att han inte har haft tid på kontot, och har med jämna mellanrum haft uppsikt över kontot och sett att det inte haft tid.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Så hackers måste inte ens ha speltid på kontot för att logga in? Om du läst tråden skulle du sett att han inte har haft tid på kontot, och har med jämna mellanrum haft uppsikt över kontot och sett att det inte haft tid.

Och om du hade läst tråden hade du sett att de som hackar konton (inaktiva då) lägger ibland till tid på dom så de kan spela...

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Skrivet av neX:

Och om du hade läst tråden hade du sett att de som hackar konton (inaktiva då) lägger ibland till tid på dom så de kan spela...

Som jag sa hade han ju tydligen hållit uppsikt över att kontot inte hade någon tid, och skulle då märkt om de köpt mer tid.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

verkar föga troligt att blizz kommer ge dig någon ip eller någon logg med ip i. det måste man väll förstå att man inte får ut, är säkerligen olagligt lite varstans att lämna ut en ip adress till random kund. sen vill man nå inte gå in för djupt in i hur systemen funkar heller då du lika gärna kan vara den "kinesiksa goldfarmern" som försöker komma på bättre sätt att tvätta guld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Att det är bannable att sälja är en självklarhet, men att ge bort borde ju inte vara straffbart
Under vilken kategori ska jag skicka mailet?
Tack

Jag trodde först det var fake, men jag loggade in på battle.net genom originalsidan och det stod även där jag var bannad så jo det är tyvärr sant.
Det jag gjorde var att jag sålde allt jag hade, inklusive min EQ eftersom jag ändå inte ska spela mer. Kanske det de reagerade på?

Tackar

Om du säljer för riktig valuta så är det bannable

Visa signatur

En trött jäkel.