Gigabyte Geforce GTX 670 OC Windforce 3X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

När det kommer så ska det byggas dator! Någon som har tips hur jag snabbt och billigt kan få tag på ett antistatarmband?

Du köper eller beställer det på närmaste databutik.

Permalänk
Medlem

beställde mitt från inet igår och fick det kl 14:00 idag mycket nöjd och ja det är OC versionen. Synd bara att webhallen inte kunde ge mig mitt satans diablo 3 idag, ta lärdom av inet, webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Jadu, där stod det. Konstigt att det inte nämdes någon annan stans?

Antog att det inte va OC eftersom Inet av någon konstig anledning inte hade t.ex. Fabriksklockade TOP-kortet 670 från ASUS. När jag märkte det så avbeställde jag.

Köpte ett windforce nyss på Misco. Lika billigt som på Inet. Men om jag vetat att Inet också sålde OC hade jag köpt det där. (va lite stressad och sitter på bussen!)

Har för mig att windforce-fläkten funkar bra i SLI också så det är stort plus!

Mig veterligen så heter Gigabytes serie med Windforce-kort alltid OC, det finns inte olika varianter på Windforce på samma GPU. Många gånger skrivs inte heller Windforce ut, utan då heter det bara Gigabyte GTX 680 OC t.ex., alltså representerar "OC" att det är Windforce.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Den Inet har i lager är inte OC versionen dock. Så den kommer inte prestera lika bra bara så du vet.

ja nej de vare ju inte.. blir till att vänta då

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callezzon:

ja nej de vare ju inte.. blir till att vänta då

Läs kommentarerna ovan. Det ÄR OC-versionen. Och enligt daolo heter alla OC. Man lär sig nått nytt varje dag. Det var jag som hade fel!

Köp nu, värsta fyndet fan!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Skrivet av daolo:

Det är TOP-kortet. OC-kortet från Asus är nog likvärdigt, såvida man inte har otur och får sämre komponenteri i komponentlotteriet...! TOP är dock högre fabriksklockat än vad OC är, men det kan man ju åtgärda själv med mjukvara.

är inte oc kortet från asus TOP kortet? för den här är väl inte överklockad? http://www.inet.se/produkt/5409486/asus-geforce-gtx-670-2048m...

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vad är Coil whine? kylarn gnäller och låter?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Den Inet har i lager är inte OC versionen dock. Så den kommer inte prestera lika bra bara så du vet.

Va????

Edit: Det står ju OC i rubriken på inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Och ett klockat 680 presterar i sin tur ännu bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Läs vad jag skrev en gång till:

Detta kort överklockat presterar nästan som ett _överklockat_ 680 i referensdesign.

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Va????

Edit: Det står ju OC i rubriken på inet

Nu ja, det stod det inte för någon timme sedan när jag tittade. Dem har ändrat det så att folk som jag ska fatta.:P

Men det var en klok en bland kommentarerna här som upplyste mig om att det visst va OC för det stod i artikelnummret längre ner. Så ja, det ÄR OC.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Och ett klockat 680 presterar i sin tur ännu bättre...

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk då hur ett klockat 690 presterar, eller kanske 2 st klockade 690!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Nu ja, det stod det inte för någon timme sedan när jag tittade. Dem har ändrat det så att folk som jag ska fatta.:P

Men det var en klok en bland kommentarerna här som upplyste mig om att det visst va OC för det stod i artikelnummret längre ner. Så ja, det ÄR OC.

Okej okej det va ju bra det

Beställde från inet igår på morgonkvisten lik förbannat har de inte skickat kortet idag heller verkar det som.

Permalänk
Skrivet av BostonGurkan:

Läs kommentarerna ovan. Det ÄR OC-versionen. Och enligt daolo heter alla OC. Man lär sig nått nytt varje dag. Det var jag som hade fel!

Köp nu, värsta fyndet fan!

fast på inet står de inte OC.. men jajja, måste spara ihop lite pengar. inget jag prioriterar just nu

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callezzon:

fast på inet står de inte OC.. men jajja, måste spara ihop lite pengar. inget jag prioriterar just nu

Jo!
https://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-...

Permalänk

då måste dom ha ändrat ganska nyligen..

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Medlem

Med beställt.. Kommer bli en mysig helg ))

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Missade 670 släppet pga arbete (måste fixa ett nytt jobb!). Men efter ha kollat upp denna och 670 orginal recentionen så WOOOW!. Har bara haft bra erfarenheter med windforce kort (460 och 560TI). Och ett 670 verkar vara snabbare än 2st 560TI !! funderar på att uppgradera under juli och eventuellt skaffa SLI av detta under oktober.

Skall vi kalla detta kort för 680 dödaren eller 7979 dödaren ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

När det kommer så ska det byggas dator! Någon som har tips hur jag snabbt och billigt kan få tag på ett antistatarmband?

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/natverk/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag gillar dock Vantage för man ser bättre hur det presterar mot gamla kort, vilket ju är kul precis när man uppgraderat.

Men visst, here you go:

http://i50.tinypic.com/i58wev.png

Jag körde testet samtidigt som vantage igår och tog en screendump, tror nog man kan klocka det en bra bit till.

Det här var egentligen inget överklockningstest, det är bara mitt sätt att testa att allt funkar som det ska

Obs, 3dmark11 säger fel på processorn. Den är överklockad.

CFSsss: en fråga, använder du EasyTune 6 för att överklocka kortet?
Tacksam för ett sva.

Permalänk
Medlem

Hej.
Borde inte Asus kort vara bra mycket tystare? dubblas inte ljudet var tredje decibel?
mvh nborve

Permalänk
Medlem

Suck denna beslutsångest, har reserverat ett Asus Top men orkar man vänta tills det kommer eller bör man slå till på ett Gigabyte OC. Inte för att det har någon som helst betydelse men anser att blå pcb är så himla fult >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-oiL:

Suck denna beslutsångest, har reserverat ett Asus Top men orkar man vänta tills det kommer eller bör man slå till på ett Gigabyte OC. Inte för att det har någon som helst betydelse men anser att blå pcb är så himla fult >.<

Samma problem här

Avbeställde Top och ska se om jag kan plocka beställda Gigabyte imorrn. Kör ett Gigabyte GTX460 med WF 2X och det är det bästa och tystaste kort jag haft, så jag klarar mig nog utan Top.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whoman:

CFSsss: en fråga, använder du EasyTune 6 för att överklocka kortet?
Tacksam för ett sva.

EVGA Precision X, funkar bra.

Klockningen är enkel men ändå lite lurig, man har ingen direct kontrol över Mhz utan man ställer in "offset" som påverkar både base clock och boost clock. Base clock går den alltid till när det arbetar men sedan finns det boost clock också som bara går igång om kortet känner att det har tillräckligt med headroom.

Om man klockar för mycket kan man alltså få en hög base clock men att kortet vägrar slänga igång boosten. Bäst resultat får man nog om man "överklockar lite lagom". I mitt fall här slängde jag på +100 och då får man hundra extra som base och sedan boostar den på det värdet också (jag kollade). Så det funkar fint och den kör med låga fina temps.

Adaptive V-sync ska man dock stänga av med detta kort märkte jag, annars begränsas frameraten till 55-60 och det kan bli lite hackigt ibland när kortet håller på och throttlar. Blir bättre om man låter kortet jobba och trycka ut så många FPS det kan.

Om det blir alldeles för många FPS kan man också sätta en FPS target här i Precision X, typ 80 kanske. Det funkar väldigt fint i skyrim eftersom det kan vara lite overkill att ha +200 FPS inomhus eller i menyer.

Testade även att sätta upp offset till +150, det funkade om man körde fläkten på fullt men den blir lite jobbigt i längden. Skulle tro att man kan få 120-130 offset att funka bra men jag är nöjd med mina +100 just nu

Permalänk
Medlem

3 kvar på inet!

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

& så snabbt var 45st sålda på några timmar på Inet =D vart betydligt mera poppis sen denna recension kom ut !

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jag tror att 700-850W är fullt tillräckligt. Då har du även utrymme för överklockning

Finns ju risk att ditt nätagg kommer att FLASKA

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

Finns ju risk att ditt nätagg kommer att FLASKA

Nu hänger jag inte med >.< Flaska?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blä att alla får dem utom CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Blä att alla får dem utom CDON

för att cdon e helt värdelösa kanske?!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *