[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Avstängd

Någon som har ett guest pass över?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus85:

Åh va bra.. då har jag altså en lvl 15 i USA. -.-
Går det att byta den till EU så man kan lira med sina vänner, eller måste ja dra upp en ny?

Nej du får göra en ny. De jävla nybörjarna på Blizzard har ju gömt valet där man väljer region så man ser ju inte det när man loggar in. Otroligt korkat av dem!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fabbelucious:

Kan nån skicka en länk till betan ?? hörde den var öppen och skulle vilja pröva spelet innan jag köper det

Haha, då är du sent ute, betan är ju innan spelet släpps.
Dessutom var den öppna betan bara över en helg, 20-23:e April:
http://www.sweclockers.com/nyhet/15331-diablo-iii-beta-oppnas...

Enda sättet du kan "testa" spelet nu är om du får ett Guest Pass av någon som köpt spelet.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Patchning då Dem drog ner servrarna exact kl 04...

Permalänk
Medlem

Jag vet om sidan med serverstatus men var ser jag hur länge servrarna planeras vara nere?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

någon som vet när servrarna kommer upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

någon som vet när servrarna kommer upp?

We're implementing the same fixes the Americas region got for EU now, and expect maintenance to last for about another hour.

Skrevs: 05:04

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Nej du får göra en ny. De jävla nybörjarna på Blizzard har ju gömt valet där man väljer region så man ser ju inte det när man loggar in. Otroligt korkat av dem!

Jävla klantar blizzard är. level 13 eller något! Hoppas att dem patchar in det snabbt som attan annars jävlar ska jag stämma dem får vållande till en person nära hjärtattack! America fuck yeah landet där du kan stämma folk för små saker!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GsqUZk... RAGE RAMPAGE JÄVLA BLIZZARD NÖTTER!

Error 37 Rage, Error 3006 Rage, Diablo 3 Rage!

Permalänk
Medlem

Eftersom det krånglar att spela mitt på dagen när alla ska in så borde ju natten/tidiga morgonar vara en bra tid att lira på men nej då tar vi ner servrarna. Bättre att lägga underhållet mitt på dagen när det ändå är ospelbart, haha

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

By fadin3 at 2012-05-15

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Fasen, jag fick inga achievements inatt när jag spelade. Någon annan som råkat ut för det ännu? Hade en Ping inatt på 300 som högst ^^ efter trycket lagt sig på servering var det dock nere på normala nivåer sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Känner mig ju lagom klantig som redan i beta visste om att US står som standard när jag börjar spela spelet ;S så körde jag där ändå DOH!!
Någon som har koll på när servers i EU är uppe igen eller är dom det redan ?

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur leveransen från auktionshuset fungerar? Jag har köpt två föremål där men inget har blivit levererat. Guldet har dragits men inget föremål har dykt upp i min stash (där jag antar att sakerna ska dyla upp).

LÖST: Man får gå in i auktionshuset och gå till tabben längst till höger för att skicka de köpta grejerna till ens gubbe.

Permalänk
Medlem

Ville inte starta en egen tråd för två enkla frågor;

* Hur många datorer kan man installera sitt exemplar på? Har en bärbar hemma och komponenter till ett nytt bygge påväg.

* Det finns väl ingen månadskostnad för diablo 3 för att spela genom battlenet?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mahti:

Ville inte starta en egen tråd för två enkla frågor;

* Hur många datorer kan man installera sitt exemplar på? Har en bärbar hemma och komponenter till ett nytt bygge påväg.

* Det finns väl ingen månadskostnad för diablo 3 för att spela genom battlenet?

Ditt exemplar (din licens) knyts till ditt konto, och du kan installera klienten på vilken dator som helst, antingen du köpt spelet eller inte. Du kan logga in och spela på vilken dator som helst.

Inga månadskostnader!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Niahoa:

Har samma problem som dig, nån som har en aning vad det handlar om?

Vet ej, men nu när jag är i lvl 21 så har jag börjat få nya achievements. Men jag får inte gamla. Vilket betyder att jag måste spela om för att få vissa acvihevements, men det ska jag göra ändå.

Bara jag som får error 28010 när jag gör min banner?

Permalänk
Medlem

Någon som kanske kan förklara varför d3 laggar för mig?

Har en bärbar med specarna:

Intel Core i7 - 2,2 ghz
8 gb DDR3 ram
AMD Radeon HD 6770M 2048mb (dedikerat)
1000GB HDD med bra mycket plats över.

Ändå måste jag spela med low på allt, då laggar det litegrann.

Har försökt uppdatera alla drivrutiner men hjälper inte.

Har någon kanske något tips eller förklaring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pazman:

Någon som kanske kan förklara varför d3 laggar för mig?

Har en bärbar med specarna:

Intel Core i7 - 2,2 ghz
8 gb DDR3 ram
AMD Radeon HD 6770M 2048mb (dedikerat)
1000GB HDD med bra mycket plats över.

Ändå måste jag spela med low på allt, då laggar det litegrann.

Har försökt uppdatera alla drivrutiner men hjälper inte.

Har någon kanske något tips eller förklaring?

Kolla din ping

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanGashi:

För man har ju inte alls vetat i nästan ungefär 10 år att diablo 3 skall släppas?
Då kan man ju redan från första datumet börja spara?
Jag minns någongång runt 2001 då de gick ut med Diablo 3 annonsen.

Men vad har det med saken att göra? Folk har inte spelat sen första diablon så man har inte direkt följt dess nyheter. Jag har varken kört 1an eller 2an men från stunden jag betalat för 3an har jag lika stor rätt att spela som alla andra

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Har försökt logga in nu ett bra tag, och den enda regionen som fungerar är Asien. Är det någon som vet om min US-char kommer kunna spela med andras EU-chars?

Blizzard sa rakt ut nej i den frågan. Tyvärr

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Hur fungerar servrarna just nu? Sitter på jobbet och funderar på om man ska åka hem lite tidigare men om det är som igår är det knappt någon idé..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Schluug:

Hur fungerar servrarna just nu? Sitter på jobbet och funderar på om man ska åka hem lite tidigare men om det är som igår är det knappt någon idé..

Inga problem alls vad det verkar.

Permalänk

Någon annan som inte får upp nå items i AH när man söker?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Idag gick det ju skitsmidigt att komma in! D3 + bärs + gyllene tider = lycka

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Underbart tt det äntligen fungerar. Ge tillbaka mina achievements poäng också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Fick ett guest pass utav en kompis som jag reggat på mitt battle.net. Laddade hem fulla clienten och nu när jag skall installera så säger den att antingen ska jag stoppa i en skiva eller installera digitalt via battle.net. Hur gör jag?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

diablo 3

Någon som kan hjälpa mig varför kan jag inte installera mitt diablo 3 för när jag har system kraven?? någon som kan hjälpa mig??

Permalänk

ja de har jag
du kan ta hela mitt diablo 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Blizzard sa rakt ut nej i den frågan. Tyvärr

Okej =/

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Nu har jag för gammal windows för att kunna installera, W7 x64 Fan e detta

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]