Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Ser jag fel om jag säger att det är ett enda spel i listan (Dishonored) som inte är en mer eller mindre direkt uppföljare?

Och så säger de att branschen tappat i kreativitet, tss.

märkte inte det först men du har helt rätt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Efter en trött sommar kraftsamlar spelbranschen inför höstens och vinterns högsäsong. SweClockers plockar fram almanackan och kartlägger spelhösten 2012.

Läs artikeln

Att Sweclockers inte listar ett endaste PS3/XBOX360/Wii spel är ju under all kritik, även om Sweclockers är mest inriktat på "PC" komponenter, så är ändå TV-Spels delen en av dem större spelmarknaderna, med många exklusiva spel.

Ett par jag tänker på som är grymma/bra serier som kommer nya av är:

Resident Evil 6
Halo 4

Och Halo serien är helt klart utan någon tvekan det bästa multiplayer spelen som finns.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Anno 2070 Deep ocean

En expansion till Anno 2070 kommer i höst. Troligtvis i oktober gissar jag på.
Expansionen fokuserar på Tech-fiktionen som bland annat ger större undervattenplatåer, nya resurser och forskning.

Permalänk
Medlem

inget Torchlight 2?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast

Dishonored verkar ju riktigt coolt, blir nog ett köp.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att Sweclockers inte listar ett endaste PS3/XBOX360/Wii spel är ju under all kritik, även om Sweclockers är mest inriktat på "PC" komponenter, så är ändå TV-Spels delen en av dem större spelmarknaderna, med många exklusiva spel.

Ett par jag tänker på som är grymma/bra serier som kommer nya av är:

Resident Evil 6
Halo 4

Och Halo serien är helt klart utan någon tvekan det bästa multiplayer spelen som finns.

Kanske kan bero på att detta inte är consoleclockers.com ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att Sweclockers inte listar ett endaste PS3/XBOX360/Wii spel är ju under all kritik, även om Sweclockers är mest inriktat på "PC" komponenter, så är ändå TV-Spels delen en av dem större spelmarknaderna, med många exklusiva spel.

Ett par jag tänker på som är grymma/bra serier som kommer nya av är:

Resident Evil 6
Halo 4

Och Halo serien är helt klart utan någon tvekan det bästa multiplayer spelen som finns.

Förutom att ungefär hälften av spelen listade kommer vara konsol portningar.....

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Halo 4
Och Halo serien är helt klart utan någon tvekan det bästa multiplayer spelen som finns.

Halo är dött.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

gw2 far cry 3 dishonored darksiders 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Halo är dött.

Halo är Unreal Tournament wannabe.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Ja, ända speltitlarna som jag tycker ser intressant ut är väl
Dishonored och eventuellt Crysis 3.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk

Hade hoppats att MoP skulle komma antingen en månad tidigare eller till jul. Krockar ju med XCOM. Jaja, får väl vara ännu mer softcore i MoP då, för XCOM ska nötas ordentligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Torchlight II?

Permalänk
Medlem

MoP är för mig ett självklart köp då början av expansionerna är så ofantligt roliga, innan det faller samman efter ett par månader.

Sedan är det väl Warfighter som ser någorlunda intressant ut enligt mig, men tror inte det blir ett förstadags köp och självklart BF3 expansionerna eftersom jag spontanköpte premium, vilket kanske inte riktigt var värt pengarna enligt mig.

Permalänk
Medlem

gw2 ser najs ut, hoppas de levererar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Saknas på listan..

Skrivet av Nyhet:

Efter en trött sommar kraftsamlar spelbranschen inför höstens och vinterns högsäsong. SweClockers plockar fram almanackan och kartlägger spelhösten 2012.

Läs artikeln

Lustigt nog är det inget på listan som jag suktar efter, förutom armored kill, fast det är ju inte ett spel utan dlc. De jag ser fram emot är War of the roses, Ravaged och Planetside 2. Nu vet jag ju inte om de hinner släppas innan året är till ända men just nu år 2012 är det de spelen jag längtar efter. Dayz kan bli intressant att testa också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

så är ändå TV-Spels delen en av dem större spelmarknaderna

Hur menar du? Att SweC ska byta intresseområde för att något annat är större?

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt kul att se vad som blir av Far Cry 3, om det är köra bil i 15 minuter, skjuta i två och köra tillbaka som i Far Cry 2 (fortfarande ett hyffsat bra spel) eller om de lagt upp det lite annorlunda. Det ser jag fram emot enormt i alla fall

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Att Sweclockers inte listar ett endaste PS3/XBOX360/Wii spel är ju under all kritik, även om Sweclockers är mest inriktat på "PC" komponenter, så är ändå TV-Spels delen en av dem större spelmarknaderna, med många exklusiva spel.

Ett par jag tänker på som är grymma/bra serier som kommer nya av är:

Resident Evil 6
Halo 4

Och Halo serien är helt klart utan någon tvekan det bästa multiplayer spelen som finns.

Främst? Det är väl självklart att de inte listar konsolspel... Anledningen till att Sweclockers gör nyheter och inslag om spel är ju mycket för att hårdvaruentusiaster kör spel för att stressa hårdvara. Ser inte riktigt poängen med att lista konsoler då...

Permalänk
Medlem

Spelen som jag ser fram emot mest är:

Assassins Creed 3

Far Cry 3

ArmA 3

(Ser också fram emot DLC'erna till BF3)

2012 kommer bli grymt!

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Härligt med lite spelnyheter! Hitman kommer jag förmodligen köpa, annars såg det ganska glest ut på spelfronten Förutom BF3 då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Halo är Unreal Tournament wannabe.

Det vill jag inte påstå, dock är det baserat på UT.

Dock har Microsoft gjort sitt allra bästa för att dräpa serien och sedan köra necrofil på den, liksom EA gör med Command & Conquer.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ska bli kul att se hur Turbine lyckas med mounted combat i Riders of Rohan (Lotro). Baserat på de klipp jag sett hittills verkar det som att det kan bli riktigt intressant.

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oacceptabelt:

Hur menar du? Att SweC ska byta intresseområde för att något annat är större?

Nej inte byta, men skriva om konsollspel med, då det är en stor marknad, och Sweclockers är inte bara för datorer nu för tiden, utan handlar om så mycket mer., och Sweclockers har även skrivit en del om Playstation/xbox och Apple iPad/iPhone etc, och det är då helt klart inte några datorer/något som kan köra datorspel.

Skrivet av shauni:

Främst? Det är väl självklart att de inte listar konsolspel... Anledningen till att Sweclockers gör nyheter och inslag om spel är ju mycket för att hårdvaruentusiaster kör spel för att stressa hårdvara. Ser inte riktigt poängen med att lista konsoler då...

Okej, säg till när det kommer ett spel som "stressar" en normal dator, kör BF3 på högsta upplösning/max inställningar, och kan säga att jag inte är så imponerad av den grafiken, eller att datorn belastas något nämnvärt. Utan tycker att till exempel Uncharted 3 på PS3 har bättre grafik, och då är ändå PS3 sämre än datorn jag kör BF3 på.

Visst BF3 är skapligt, men det är ingen direkt höjdargrafik varken utseendemässigt eller direkt krävande då det inte belastar något nämnvärt på systemet.
UC3 på PS3 ligger verkligen på gränsen till vad PS3 klarar att leverera, utan att spelet laggar eller blir dåligt.
PS3 sämre hårdvara men bättre grafik

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

The War Z kanske borde finnas med på listan

http://www.pcgamer.com/2012/07/19/the-war-z-announced-zombie-...

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Allt pekar på att Arma3 med alll sannolikhet inte kommer släppas i år, men jag ser iaf ruskigt fram emot alphan som ska dyka upp i höst! Duger fint för mig tills vidare

Utöver det så är det nog bara Borderlands 2 som står på min önskelista i höst, för att coopa med polarna. Får väl räkna in Dawnguard DLC'n till Skyrim också, när det nu dyker upp till PC.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Glömde nya Most Wanted i listan

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det kommer en del strategi nästa år. Sim city, Generals 2, Company of Heroes 2.

I höst längtar jag efter Borderlands 2, Hitman, Far Cry 3, Bf3 Armored kill, Dishonered och Sleeping dogs. Av dessa är Dishonered och Borderlands 2 de två jag längtar mest efter.

Att vi får både Generals 2 och CoH2 nästa år är naturligtvis något jag ser fram emot - men man kan aldrig få för lite av strategi. Det är ju lite det som är poängen, hållbarheten är långt bättre än för exempelvis shooters

Permalänk
Medlem

Titlar som intresserar mig:
- WoW: Mists of Pandaria, bara för pvpn
- Guild Wars 2, också för pvpn
- Nya NFS Most Wanted som inte fanns i listan

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan nog bli rätt mycket spelande mot hösten! men först ska vi njuta det sista vi har kvar av den korta sommaren