Ubisoft: "Piratkopieringen uppgår till 93–95 procent för PC-spel"

Permalänk
Medlem

Idiotier och troll. Inte fan är det över 90%.

De tar väl antalet sålda spel delat på antalet nedladdningar på torrentsidor och sedan lägger på lite hemma/lankopiering eller något som stöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Läkarn:

Det där ju siffror som är helt och taget påhittade.

Man har redan flera gånger konstaterat att det är omöjligt att veta hur många gånger ett spel eller en film blivit iillegalt nedladdade vilket gör det ännu mer omöjligt för ubisoft att ta fram en sådan siffra.

De vill bara hitta på ursäkter för att inte utveckla mot PC.

Påhittade är väl bara förnamnet

Har för mig EA gick grovt med vinst på PC-plattformen, gentemot konsoller? Dock är väl EA inte bästa exemplet...Bohemia Interactive kanske?

1 miljon spelare på 4 månader. Men visst, det är ju bara 50.000 personer som betalat för spelet...

Jag tror han behöver lite semester, man kan inte göra spel om man gnäller över enda orsaken man kan skylla på när man gör kassa spel . Portningar

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFunc:

Visst, jag ska inte sticka under bordet med att jag piratkopierar spel. Fine, you got me.

MEN! Det är av en enkel anledning - precis som att jag vill provsitta en soffa på ikea så vill jag provspela spelet innan jag köper det.

Om jag inte gillar det? Ner i papperskorgen = plus/minus noll i min kassa. Tycker jag att spelet börjar bra så köper jag det, utan undantag. Pirat med samvete antar jag.

Tyvärr är detta just ett svepskäl många använder för att rättfärdiga sitt piratande, sen säger de "Men jag köper spelet när jag har pengar." men så gör det inte det.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Trodde själv orsaken att jag slutade spela PC spel var för att spelen var så dåliga och inte för att 95% av folket piratkopierar.

Då hoppas jag alla pirater åker fast så spelindustrin kan börja göra bra spel igen. Det var ett bra tag sen det hände.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nog har man tankat något men sedan har jag också 150+ spel på Steam och fler i kartong. Spel som är bra köper man, Ubisoft får väl inget köpt pga. att det mesta de producerar är skit.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha, årets skämt!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Själv hör jag till de som betalar för mina spel, även de från Ubisoft, och jag har inte haft några problem med Ubisofts DRM-lösning. Dock föredrar jag såklart DRM-fria spel och de är ju ganska duktiga på att släppa DRM-fria spel på GoG trevligt nog.

För övrigt ser jag fram emot Assassins Creed 3 när det nu kommer ut, förmodligen en månad efter konsolutgåvorna som vanligt. :/

Permalänk
Medlem

Vi vet redan att Ubisoft hatar PC marknaden, så allt detta skitsnacket är förståligt. Sen att Ubisoft get sig själva dålig rykte genom att våldta sina konsumenter med alla möjliga former av anti-kopierings skydd. Själv struntar jag alltid i Ubisoft titlar fullständigt, vill inte spela dom vill inte råna dom. Bara dra åt skogen med er skit propaganda och era metoder Ubisoft.

Håller er till era konsoler om ni nu ska gnälla så mycket på PC marknaden, det är åtskilda miljoner som ni inte får i era kassor så det måste finnas en anledning till ni stannar kvar... oh wait... handlar folk era produkter och det är tillräckligt för att ni ska tjäna på det hela...? Det var det jävligaste jag någonsin varit med om. De är så transparenta att man ser rakt genom dom. Speciellt den där Guillemot... Dom använder sitt hat emot PC marknaden för att ge dom fler som köper deras produkter för de är rädda att Ubisoft ska dra sig ur marknaden med sina triple A titlar. Det värsta är väl att det funkar.

Det är väl min teori, jag gillar iallafall inte Ubisoft's generella attityd och marknadsföring.

Anonyma kan ni vänligen hacka Ubisoft och publicera deras inkomst siffror bara för att slå Guillemot käpp rätt över ansiktet? Tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta tror jag inte en sekund på.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det stora problemet med F2P är att om alla spel är F2P så kommer inte alla sitta och betala på alla spel. F2P funkar när det inte så så många spel på samma vis som att alla spel inte kan vara MMO eller multiplayer. Jag tror F2P är fail sen är det ju mer intressant att veta hur dom får fram sina siffror då jag gissar att dom uppskattar rätt mycket.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

Vart mycke skitsnack från Ubisoft på senare tid. Tycker man hör helatiden att spel slår alla rekord, gör bra spel och lägg inte till nå onödigt program man måste köra i bakgrunden för att den ska funka.

Gillar funktionen även om enbart Steam och Blizzard har lyckats men det på ett smidigt sätt. Gillar inte att man ska behöva en massa olika program för alla olika företag som man måste loga in med o allt, dom skulle göra någon form av protokoll för chat o allt funktioner.

Har förövrigt köpt mer spel dom senaste 2 åren (ca) än ja gjort dom 10 åren innan.

Permalänk
Skrivet av Wully:

O_o är du kvar i 2006-2007?
Lol, Hon, Smite är tre bra exempel på att f2p funkar jäkligt bra

Nära 2000 games played på hon, så jo, jag vet Men sen finns ju också till exempel tf2 som inte funkar lika bra...

Permalänk
Medlem

Jag tror att siffran stämmer, om man har gjort undersökningen i åldersgruppen 12-15 år, de har inga pengar att lägga på 500 kronors spel. Jag som har fast jobb betalar gärna för mina spel. Man slipper att ladda ner och joxa med cracks, register och annat mög, det skall bara funka helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lita aldrig på en fransman!!!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Ja. Du behöver internet för singleplayer också.

Det är en skrämmande utveckling där man som konsument tvingas att ansluta till servers för att ens få spela i offline. Tänk om servern är nere för reparation eller lagts ner när företaget känner att de är dags för att dra ner på verksamheten och tjäna lite stålar ja då står man där som ett sträck. Detta har skett med flera av mina favorit PS2-spel och kommer där av aldrig att förlåta EA GAMES självgodhet.

Jag är fullt medveten om att tråden inriktar sig på Ubisoft.

Permalänk
Medlem

Tar illa vid mig personligen, trots att jag tillhör "minoriteten".
Är Ubisoft inte amerikanska? Kan man inte isåfall stämma dem för förtal och samtidigt tjäna en hacka? Siffrorna är ju tydligt tagna ur röven.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Så, det har inget med erat drakoniska DRM som bara förstör för dem betalande som har att göra med saken? eller att era portningar suger pung?

Nej, nej, nej, man kan inte tjäna pengar på PC. Kolla liksom på Valve och Steam, går ju ASDÅLIGT för dem! Likadant med CD Projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrim:

Jag tror att siffran stämmer, om man har gjort undersökningen i åldersgruppen 12-15 år, de har inga pengar att lägga på 500 kronors spel. Jag som har fast jobb betalar gärna för mina spel. Man slipper att ladda ner och joxa med cracks, register och annat mög, det skall bara funka helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Just det som är problem med dagens spel. Det är lättare att piratkopiera och spelen är oftast stabilare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

95% av all statistik är påhittad, elelr vad är det man brukar säga

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minsc S2:

Tar illa vid mig personligen, trots att jag tillhör "minoriteten".
Är Ubisoft inte amerikanska? Kan man inte isåfall stämma dem för förtal och samtidigt tjäna en hacka? Siffrorna är ju tydligt tagna ur röven.

Det var ingen dum idé. Men ser inte hur vi kan vinna mot ett multimiljard företag med domare på sin avlöningslista.

Permalänk
Medlem

Antar att det är 93-95% av Ubisoft spel? Det skulle inte förvåna mig...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Nära 2000 games played på hon, så jo, jag vet Men sen finns ju också till exempel tf2 som inte funkar lika bra...

Inte fungerar lika bra? På vilket sätt menar du då? Räcker inte att det är det mest spelade spelet på Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xrim:

Jag tror att siffran stämmer, om man har gjort undersökningen i åldersgruppen 12-15 år, de har inga pengar att lägga på 500 kronors spel. Jag som har fast jobb betalar gärna för mina spel. Man slipper att ladda ner och joxa med cracks, register och annat mög, det skall bara funka helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

jag skulle nog vilja säga att dom flesta i gymnasiet gör det också
12-18 elelr nått passar ju bättre

Permalänk
Medlem

Jag har köpt massor av spel senaste åren, främst via Steam. Men även WoW, Starcraft II och Diablo III som ju är svåra att pirata. Nu är jag ju över 30 och har bra jobb, så inga problem för mig att köpa spel.

De spel ungdomar piratar hade de ju ändå inte kunnat köpa.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

That's more like it..

Permalänk
Medlem

Känns som väldigt höga siffror, och även väldigt otroliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tar illa vid mig personligen, trots att jag tillhör "minoriteten".
Är Ubisoft inte amerikanska? Kan man inte isåfall stämma dem för förtal och samtidigt tjäna en hacka? Siffrorna är ju tydligt tagna ur röven.

Deras advokater kan nog klara av det mesta dessvärre

Permalänk
Medlem

Lägg av nu ubisoft! Att ni ska ge mig skuldkänslor så jag tror att det aldrig kommer komma ett nytt assassin's creed!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - gaben