Permalänk

Jag var precis på väg att beställa en Nexus 7 men det här med att Nexusen blir seg efter ett tag låter inte kul. Frågan är hur pass vanligt det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Jag var precis på väg att beställa en Nexus 7 men det här med att Nexusen blir seg efter ett tag låter inte kul. Frågan är hur pass vanligt det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar hända när minnet blir fullt. Kring <3gb kvar. Google jobbar på att fixa det och de är alltså medvetna om det.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Fattar inte varför den ska bli seg för det, det låter inte logiskt...men men.

Finns det någon förklaring på det?

Hittar inte länken just nu men det är en bug som Google är medvetna om och jobbar såklart på. Det kan alltså vara fixat med 4.1.2.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Låter bra! Nexusen passar mina behov och det till ett fördelaktigt pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Hämtade nyss ut min Nexus och den beter sig allmänt konstigt. Den startar i nåt som verkar vara ett utvecklarläge med massa testprogram osv. Det finns ingen Play butik eller några vanliga appar. Dessutom rapporterar den att den kör Android 4.0.4. Någon som vet vad problemet är? Köpte på Webhallen så känns ju inte som det är nån piratkopia i alla fall

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pecill:

Hämtade nyss ut min Nexus och den beter sig allmänt konstigt. Den startar i nåt som verkar vara ett utvecklarläge med massa testprogram osv. Det finns ingen Play butik eller några vanliga appar. Dessutom rapporterar den att den kör Android 4.0.4. Någon som vet vad problemet är? Köpte på Webhallen så känns ju inte som det är nån piratkopia i alla fall

Nu vet jag inte om det funkar så på nexusen. Men jag har en Kindle Fire och där kan man ställa plattan i olika boot modes. Dessa är för att man ska kunna flasha den med ny rom osv. På Kindle Fire så ändra man dessa boot modes genom att hålla inne startknappen en stund när man startar plattan kall. Du kanske kan kolla på nätet om det är något sådant. Man kan även ändra dessa modes genom ett debuggprogram som du kör på datorn och genom USB kabeln.

Edit: Denna kanske är något för dig? http://www.gottabemobile.com/2012/08/02/how-to-boot-the-googl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Hämtade nyss ut min Nexus och den beter sig allmänt konstigt. Den startar i nåt som verkar vara ett utvecklarläge med massa testprogram osv. Det finns ingen Play butik eller några vanliga appar. Dessutom rapporterar den att den kör Android 4.0.4. Någon som vet vad problemet är? Köpte på Webhallen så känns ju inte som det är nån piratkopia i alla fall

Det var en del på XDA som haft samma problem, låter som ett test ex som slunkit förbi/missats byta mjukvara i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Hämtade nyss ut min Nexus och den beter sig allmänt konstigt. Den startar i nåt som verkar vara ett utvecklarläge med massa testprogram osv. Det finns ingen Play butik eller några vanliga appar. Dessutom rapporterar den att den kör Android 4.0.4. Någon som vet vad problemet är? Köpte på Webhallen så känns ju inte som det är nån piratkopia i alla fall

Kolla om du kanske fått en med 32 gigabyte lagring

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Nu vet jag inte om det funkar så på nexusen. Men jag har en Kindle Fire och där kan man ställa plattan i olika boot modes. Dessa är för att man ska kunna flasha den med ny rom osv. På Kindle Fire så ändra man dessa boot modes genom att hålla inne startknappen en stund när man startar plattan kall. Du kanske kan kolla på nätet om det är något sådant. Man kan även ändra dessa modes genom ett debuggprogram som du kör på datorn och genom USB kabeln.

Edit: Denna kanske är något för dig? http://www.gottabemobile.com/2012/08/02/how-to-boot-the-googl...

Verkar som min är i safe mode och jag inte kan komma ut därifrån. Jag har inte pillat på nåt utan bara startat den och så blir det såhär.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

Verkar som min är i safe mode och jag inte kan komma ut därifrån. Jag har inte pillat på nåt utan bara startat den och så blir det såhär.

Testat detta?

http://gametipcenter.com/how-to-hard-reset-the-google-nexus-7...

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Avstängd

Är det inte bara att hålla in powerknappen, få menyn avstängning. Och sedan hålla inne powerknappen igen. För att där välja "vanliga mode"? Men kommer du in i vanliga mode, sedan så gör en factory reset på plattan ändå. Det är lika bra så det inte finns något jox med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Är det inte bara att hålla in powerknappen, få menyn avstängning. Och sedan hålla inne powerknappen igen. För att där välja "vanliga mode"? Men kommer du in i vanliga mode, sedan så gör en factory reset på plattan ändå. Det är lika bra så det inte finns något jox med den.

Nej, jag får inte upp den vanliga "powemenyn" utan det finns bara cancel eller ok. Jag har testat fabriksåterställning och det hjälper inte.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Skrivet av pecill:

Hämtade nyss ut min Nexus och den beter sig allmänt konstigt. Den startar i nåt som verkar vara ett utvecklarläge med massa testprogram osv. Det finns ingen Play butik eller några vanliga appar. Dessutom rapporterar den att den kör Android 4.0.4. Någon som vet vad problemet är? Köpte på Webhallen så känns ju inte som det är nån piratkopia i alla fall

Men usch, låter ju inge kul. Förstår inte hur dom kan ha så dåliga kontroller.. Alla Asus prylar som jag har klämt på hittills (inte många) har känts väldigt välbygda. Min har legat på konsum och väntat en timme nu men jag är bortrest och kommer inte hem förän på söndag.. Vill hem nuuu

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sargan:

Kolla om du kanske fått en med 32 gigabyte lagring

LOL. Det är en 32GBare . Den rapporterar 27GB ledigt utrymme nu när jag kollar.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd

Om du stänger av plattan helt. Och sedan håller in volym upp samt volym ner knapparna samt trycker på power. Eller håller in power så ska du komma in i recovery mode. Där kan du nog, göra en factory reset eller ändra boot mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

LOL. Det är en 32GBare . Den rapporterar 27GB ledigt utrymme nu när jag kollar.

Grattis!! Kul!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

LOL. Det är en 32GBare . Den rapporterar 27GB ledigt utrymme nu när jag kollar.

Haha! Vilket jävla lotteri. Lyckost!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

problemet är ju bara att den inte funkar. Vad ska jag göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

problemet är ju bara att den inte funkar. Vad ska jag göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Roota och lägga in custom rom borde väl fungera?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk

Vem fan vågar köpa en sån här platta efter alla problem man hört av att glaset släpper, den låser sig ofta, reagerar dåligt eller inte alls, kan bli seg, och en del andra saker jag inte kommer ihåg nu. Bättre att vänta ut barnsjukdomarna några månader istället för att chansa nu.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cokeman 1337:

Vem fan vågar köpa en sån här platta efter alla problem man hört av att glaset släpper, den låser sig ofta, reagerar dåligt eller inte alls, kan bli seg, och en del andra saker jag inte kommer ihåg nu. Bättre att vänta ut barnsjukdomarna några månader istället för att chansa nu.

Den har ju sålts sedan den 27 Juni, så..

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

13:50

Nu har jag lite form av live unboxing här.

Stepping på låda är C9O och 16Gb enligt lådan.
Den var inte bruten utan i bra skick lådan med seal.

Ur lådan såg nexu 7 jävligt bra ut. Efter mycket nogrant synande så kan man see lite screen lift på den sidan av skärmen (vänster blirt nog) som limet har som minst yta att bita på. Glaset ska vara 0.1mm eller så nedanför ramen men där är den kanske 0.1mm max ovanför så jag hade inte sett det om jag inte letat efter det.
Efter jag fotat det (dock inte tittat om det fastnade på bilderna så man kan se det) så tryckte jag ner glaset där med tummen, knakade inte ller nåt och kändes stumt men efter jag synade resultatet så är den nere som man förväntar sig. Så vi pratar nån tiondels mm. Så med tanke på skräckexemplena man hört talas om så annat än att få en perfekt glaskiva så var det väl 95% där i alla fall. Så stannar den nere eller inte reser sig mer än 0.1mm så kan man nog leva med det. Som sagt inget knakande där. Hur skärmen är att använda återstår att se men återkommer till det när unboxigen fortsätter.

14:00

Stoppat i laddkablen i datorn oc hden verkar ta laddnigen för skärmen vissade ett batteri som laddar.
kablen är kort som fan så fick sätta den i datorn annars får man ju sitta på govlet eller ha 230V förlägnigskapel om man inte har extra usb kabel.

Nu vet jag inte vad för ladadre som sak komma med nexusen men det pratades ju om att 10W laddare skulle komma precis som det skulle vara en kraftigare laddare. Det jag fått är 5V med 2A så 10W. Så bör ju då ladda rätt snabbt på den.

14:05

Såg även att det sitter en sticker nede vid USB utaget där man kan se modellnumret så jag kan bekräfta att där även står C9O på min.

14:43
Bråkat med min accespugt men är nu confad och inne i alla fall så det roliga kan börja.
Första jag gjorde vad att slå av automatisk brightness för jag tycker den var lite mörk. Drog upp till 60% och nu är den ljus i alla fall så än så länge inget fel på skärmen jag kunnat se. Ska kika efter artifakter och dåliga pixlar snart.

14:50

Lite youtube snabbtest av en video med hyffsad HD kvalite.

Ljudet först. Öronen trillade nästan av så fick sänka. Distar innte förens runt 80-90% lite men då är det högt nog att igen vill vara nära plattan ändå. Kör runt 40% nu och kan lyssna på reviews etc utan problem. Higeh hifi kvalite men det fungerar.

Bilden rent spontant är okej. Inte hittat nåt fel så gör jag inte det så blir man nog nöjd.

Vänsersidan på glaset vill resa sig tillslut ändå marginellt dock men verkar som sagt vara nexus 7 standard problem.

15:00
Ska låta den ladda fullt nu sedan pilla vidare lite men överlag nöjd.
Mer testande får utvisa om det är nåt fel på den eller ej.

Permalänk
Medlem

Rackarns. Min verkar bli kvar på posthuset i Sundsvall istället för hemma hos mig^^ Får vänta tills på måndag då Synd att de inte skickade tidigare..

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Min är också från C90 batchen ser dock inget släpp på skärmen ....än, satan va smutt den är!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Såg knappt mitt heller då det är marginellt. Får vinkla den nästan plant sedan titta mot silverkanten så ser du det enklast.
ser man inte silverkanten hela vägen så sitter glaset inte plant. Har man lite släppt som jag verkar ha på min ena lågsida så stannar det inte nere även om man trycker ner det. Någon sa att det fungerade med ett par tunga böcker på den över natten.

Permalänk
Medlem

Nu har jag min låda framför mig. På utsidans etikett står det C90, så hoppas innerligt att jag inte har någon buktad skärm.

Tillagt: Inget rest glas på min i dagsläget, från vad jag kan se! Metallramen runt om är lika hög hela varvet runt.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Haffade mig en på Media Markt idag, nöjd!

Permalänk
Medlem

Satan i helvete, man kan ge sig tusan på att posten aldrig misslyckats tidigare men att de gör det idag, med min Nexus 7 som jag väntat på i månader, och på en fredag, argghhh. Hoppas den har en trevlig vistelse på Ica kvantum i Lidköping(den ska till Kalmar).

Permalänk
Medlem

La min i pess med två böcker och en latop och man kan ta nån typ blyerspenna eller nåt på berörda kanten så kom den ner i alla fall den där 0.1mm. Om den stannar däre vet e tusan om man har problemet men jag ska testa över natten med. Har man tur så beror det på att dom bondar den för dåligt i fabrik bara så så länge klistret är färskt kanske det kan lösa problemet. Men så läge min inte reser sig mer än till samma höjd typ som silverkanten kan jag väl leva med det. Inget stort problem. Hade jag inte vetat om det hade det nog tat bra låg tid innan jag såg det en dag.

Lagt in hackers keyoard i alla fall så man får nåt vettigt å skriva med. Ska jag logga in på swec med den också å fortsätta med att konfa och installera. Se om man kan upgradera till 4.1.2 med.

Permalänk
Medlem

glas som släpper på vänster sida

Ni som säger att ert glas inte släpper, testa att trycka lite på vänster sida, ganska precis 5 cm ner och se om ramen ger vika. Det var så jag upptänkte att min släppte.
Den kändes solid till en början men efter att jag använt den ett tag kände jag att det började släppa där.

Min batch: c90.