Permalänk
Medlem

Fick min igår med lite hjälp av en bekant som jobbar i en icke nämnd datorbutik. Batch C90 (alla i Sverige i denna leveransen är C90 vad jag vet). Har tryckt och pillat och flexat min Nexus 7 men har inte tillstymmelse till skärmsläpp. Än iaf.

Riktigt, riktigt trevlig platta i ett perfekt format. Min Samsung Galaxy Tab 8.9 Wifi kommer nu samla damm eller slumpas ut på SweClockers marknad.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Någon testat att spela 720p mkv filer. Tog ner ES explorer och valde open as och sedan qq player. Laggar gör bilden men ljudet är bra. Testade ES playern med och den inbyggda. Ska testa MX player med sedan. Kör bara över 54mbit vlan men borde fungera i alla fall jämte accespukten. Testat just nu att dra över ett serieavsnitt så jag kan utesluta vlanet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Fick min igår med lite hjälp av en bekant som jobbar i en icke nämnd datorbutik. Batch C90 (alla i Sverige i denna leveransen är C90 vad jag vet). Har tryckt och pillat och flexat min Nexus 7 men har inte tillstymmelse till skärmsläpp. Än iaf.

Riktigt, riktigt trevlig platta i ett perfekt format. Min Samsung Galaxy Tab 8.9 Wifi kommer nu samla damm eller slumpas ut på SweClockers marknad.

Hur släppte skärmen på de plattorna?:s sitter själv och känner lite på kanterna och min känns inte heller som om den skulle ha det problemet. . Känns verkligen som en bra platta för det priset den hade!:)

Permalänk
Medlem

jag känner nada på min men det syns om du trycker ner den på ena lågsidan sedan nån timme senare så ser du inte silverranden hela vägen lägre så de "rör" sig absolut men marginelt. Men jag känner iget så iget knakande eller glibbande ljud.

Permalänk
Medlem

Verkar dungera för mig från SD kort med 720p mkv i alla fall men jag kan ändå dra över snabbare än videon var lågn så lite slustigt. Ska testa och se om MX player buffrar bättre. Hatar vlan och har bara 54Mbit men gbit lan annars av bra kvalite

Permalänk
Medlem
Skrivet av pecill:

LOL. Det är en 32GBare . Den rapporterar 27GB ledigt utrymme nu när jag kollar.

Gud va ballt, skicka för allt i världen inte tillbaka den

Prova som andra sa att köra in en custom rom eller varför inte bara en standardrom åsså har du en 32GB Nexus 7 som bonus. Gud va smutt

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Min uppdaterade precis till 4.1.2

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Vill ha 4.1.2 med så hemmaskärmen roterar men när jag refresar i updateraren så säger den bara att den är u to date.

Permalänk
Medlem

hur fungerar posten?

Betällde Nexus från Inet i onsdags.

Hur fungerar posten, kommer jag få den i helgen eller skickas det ut tilll Ica först på måndag än fast det är väldigt nära..?

Händelser
2012-10-12 18:53 Umeå Sorterad
2012-10-11 16:30 Göteborg Sorterad
2012-10-11 09:32 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Permalänk
Medlem

Updaterar min till 4.1.2

Tydligen lite buggigt om man försöker få den att söka efter updaten.
http://www.gottabemobile.com/2012/10/11/how-to-get-the-nexus-...

Fick göra om dom stegen två gånger då det inte alltid fungerar direkt som man kan se i kommentarsfälltet.
Så fungera det inte så pröva igen bara.

Det är så klart på egen risk. Sabbar ni nåt så är det ert problem.
Så bästa är väl att i så fall göra det från början.

Permalänk
Medlem

Fick min från Alina i förmiddags och är galet nöjd. C90, men utan några som helst problem så här långt. Dock är jag helt grön när det kommer till Android; så vad borde man skaffa för appar egentligen? Tar gladeligen emot lite tips!

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFork:

Fick min från Alina i förmiddags och är galet nöjd. C90, men utan några som helst problem så här långt. Dock är jag helt grön när det kommer till Android; så vad borde man skaffa för appar egentligen? Tar gladeligen emot lite tips!

När jag har köpt min Nexus 7 så kommer jag antagligen ladda ner Dead trigger som är ett riktigt snyggt FPS spel som visar vad Tegra 3 är kapabel till. IMDB för film nyheter. Spotify, ifall du betalar för det. Stumbleupon för intressant läsning om typ allt. TED väldigt intressanta föreläsningar, om man gillar sånt.

Dessa appar är anpassade både för tablet och smartphone. Återkommer med fler..

Sen är de självklara apparna för mig VLC och Utorrent. Men väntar på att de ska bli "färdiga", de är fortfarande beta och fungerar tydligen så där. Hoppas att de jobbar på designen också lite.

Permalänk
Skrivet av TheFork:

Fick min från Alina i förmiddags och är galet nöjd. C90, men utan några som helst problem så här långt. Dock är jag helt grön när det kommer till Android; så vad borde man skaffa för appar egentligen? Tar gladeligen emot lite tips!

Tips: Tråden android apps du inte klarar dig utan

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Tackar och bugar! Skall kika på detta.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Min skärm har redan lossnat lite. För väl se vad Webhallen säger imorgon...

Permalänk
Medlem

Någon som känner till någon bra app för att spela upp videos som sänds ut över nätverket med upnp(pms)?:) Har tidigare kört med upnplay och sedan mxplayer på det, finns det någon smidigare lösning?

Permalänk
Medlem

Auto brightnessen fungerar sådär tycker jsg. För mörk som stansard men sätter man den under en lampa så blir skärmen ljus. Stora problemet då är att den förblir för ljus även när det bli mörkt i rumet och lux mätaren visar 0 och jag har väntat å väntat utan resultat..
Tog hem lux meter för att testa sensorn och den fungersr. Visar 0 i djust rum och sedan går den up ju ljusare jsg har det. Så la in "cutom auto brigthnes" appet och gjorde en profil. Fungerar mycket bättre nu. Se bara till att auto brightness är av ivanliga kontrolpanelen för android. Måste slå av skärmen för att progrsmets instälnigar ska börjs gälla med.

Så här stälde jag in min. Då är den inte för mörk inomhus tycker jag.

Permalänk
Medlem

För dom som jag gillar å stream serier och filmer så verkar jag ha hittat bästa kombinationen nu.

Med MX player, QQ Player så laggade serierna över nätverket med mkv kontainer och AAC 2.0 ljud. Nu testade jag filmer med dessa spelare då via ES File Explorer. Laggade inte men hade inget ljud heller. Filmer har ju ofta DD eller DTS och det dekodar inte dessa spelare.
Så la in BSPlayer och då fick jag ljud på filmerna oavset DD eller DTS då denna spelare stödjer detta och 1080p fungerade med. En laggade lite i nån snabb scen men tror det är mitt vlan fick en chock för även HTPC:n måste köra fast lina för avståndet blir för långt och bitrate då låg (deverse kylskåp å skit i vägen som är rena vlan dödare) och nu sitter jag nära accesspugten så därför fungear det lite bättre (hjälper dock inte mx player eller qq player så inte banbredsrelaterat för dom) men inte ens då klarar min HTPC 1080p pga 54Mbit vlan blir mer 22mbit i praktien även par meter från accesspugten och för dom videos med hög bitrate så duger inte det.

Oavset BSPlayern drar runt serien nu också laggfrit över vlan medans MX player och QQ player inte gör det dock gör dom det från minnet på nexus 7:an så nåt får mig att tro att dessa spelare nyttjar för mycket resucher för ljude avcodnigen på nåt vis och trafiken över vlanet blir lidande.
Sedan vet jag inte om det faktum att jag upgraderade till android 4.1.2 spelar in.

Så ES File Explorer och lägg till Ny samba server antigen ni har en burk med samba eller windows sedan är det bara å streama på. Ska göra mer testande men denna kombination som hittills spelat alla mkv filer med h264 och dd och dts över vlan.
mitt 54Mbit kommer ge räckvidsproblem men det vet jag redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Någon som känner till någon bra app för att spela upp videos som sänds ut över nätverket med upnp(pms)?:) Har tidigare kört med upnplay och sedan mxplayer på det, finns det någon smidigare lösning?

Jag kör Bsplayer free funkar utmärkt streamar 1080p
riktigt skönt att man inte behöver packa up filerna utan kan köra direkt från .rar
bara lägga till nätverks utdelningen så funkar allt fin fint

Är förövrigt riktigt nöjd med min nexus 7, har haft den rätt länge nu beställde från england..
har inga problem med min skärm, var ser ni vilken batch ni har?

har rootat och kör customrom glazed med nova launcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

För dom som jag gillar å stream serier och filmer så verkar jag ha hittat bästa kombinationen nu.

Med MX player, QQ Player så laggade serierna över nätverket med mkv kontainer och AAC 2.0 ljud. Nu testade jag filmer med dessa spelare då via ES File Explorer. Laggade inte men hade inget ljud heller. Filmer har ju ofta DD eller DTS och det dekodar inte dessa spelare.
Så la in BSPlayer och då fick jag ljud på filmerna oavset DD eller DTS då denna spelare stödjer detta och 1080p fungerade med. En laggade lite i nån snabb scen men tror det är mitt vlan fick en chock för även HTPC:n måste köra fast lina för avståndet blir för långt och bitrate då låg (deverse kylskåp å skit i vägen som är rena vlan dödare) och nu sitter jag nära accesspugten så därför fungear det lite bättre (hjälper dock inte mx player eller qq player så inte banbredsrelaterat för dom) men inte ens då klarar min HTPC 1080p pga 54Mbit vlan blir mer 22mbit i praktien även par meter från accesspugten och för dom videos med hög bitrate så duger inte det.

Oavset BSPlayern drar runt serien nu också laggfrit över vlan medans MX player och QQ player inte gör det dock gör dom det från minnet på nexus 7:an så nåt får mig att tro att dessa spelare nyttjar för mycket resucher för ljude avcodnigen på nåt vis och trafiken över vlanet blir lidande.
Sedan vet jag inte om det faktum att jag upgraderade till android 4.1.2 spelar in.

Så ES File Explorer och lägg till Ny samba server antigen ni har en burk med samba eller windows sedan är det bara å streama på. Ska göra mer testande men denna kombination som hittills spelat alla mkv filer med h264 och dd och dts över vlan.
mitt 54Mbit kommer ge räckvidsproblem men det vet jag redan.

Tjena, behöver inte ens använda Es File Explorer (iofs ett bra program som kan vara bra att ha)
men för att streama kan du lägga till en SMB share direkt i Bsplayer
då får du även stöd för att kolla på nerpackade filmer.

tror det är menu > lan mode sen menu > add server

Permalänk
Medlem

Hej! Nu har jag lekt med min Nexus 7 under kvällen och måste säga att jag överlag är nöjd. Den är rapp, snygg, händig och trevlig. Dock har jag ett par frågor, främst gällande operativsystemet.

1. Hur ställer jag in en vettig stavningskontroll? När jag skriver i Chrome rättar den ingenting och det enda jag får förslag på är namn...
2. Kan man på något enkelt sätt stänga av applikationer, som jag antar ligger i bakgrunden? Kör-fliken i inställningarna är inte mycket till hjälp...
3. Finns det någon specifik kameraapplikation, eller den startar endast genom andra applikationer som Instagram?
4. Om jag nu vill använda min Nexus 7 som pdf-läsare, finns det någon bra applikation för att hantera, sortera och kanske ändra sådana i?

Det var nog allt för nu, men det kommer garanterat dyka upp mer under resans gång.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av tracked:

Tjena, behöver inte ens använda Es File Explorer (iofs ett bra program som kan vara bra att ha)
men för att streama kan du lägga till en SMB share direkt i Bsplayer
då får du även stöd för att kolla på nerpackade filmer.

tror det är menu > lan mode sen menu > add server

Jo vet att flera av spelarna har det. Men jag behöver en filhanterare plus att det fins annat som e-böker, musi, bilder mm som jag vill åt. Tror fler har det behovet om man streamar så därför jag gick på ES explorer direkt. Smidigt app ändå.

Försökte få inbygda email klienten at fungera. Ta imot gick men inte skicka.haren egen router med posix och dentyxkte skiten skickade iligala syntax. Min laptop och stationära med tghunderbird fungerar med samma settings så lite lustigt. Drog in k-9 email och det fungerade bums med min egna mail server.

Skumt saker ska vara i bland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Hej! Nu har jag lekt med min Nexus 7 under kvällen och måste säga att jag överlag är nöjd. Den är rapp, snygg, händig och trevlig. Dock har jag ett par frågor, främst gällande operativsystemet.

1. Hur ställer jag in en vettig stavningskontroll? När jag skriver i Chrome rättar den ingenting och det enda jag får förslag på är namn...
2. Kan man på något enkelt sätt stänga av applikationer, som jag antar ligger i bakgrunden? Kör-fliken i inställningarna är inte mycket till hjälp...
3. Finns det någon specifik kameraapplikation, eller den startar endast genom andra applikationer som Instagram?
4. Om jag nu vill använda min Nexus 7 som pdf-läsare, finns det någon bra applikation för att hantera, sortera och kanske ändra sådana i?

Det var nog allt för nu, men det kommer garanterat dyka upp mer under resans gång.

1. Rättstavningen ligger på från grund men fungerar inte heller för mig, stängde av att den skulle söka namn i kontakter men den gör fortfarande det.. (inställningar/språk och inmatning/Stavningskontrolls instälningar/stavningskontroll i androids inställningar/och sedan är den där)

Hursomhelst så är det "bara" att dra ned en annan "inmatningsmetod" (ett annat tagentbord) så kommer en annan ordlista med (beroende på tagentbord) etc etc. Själv använder jag touchpal keyboard till både min Nexus 7 och razr, det fungerar bra, det går lätt att lära den nya ord.. Helt okej (dock så så ser den dum ut på Nexusen, men det finns andra skal som kan lösa det problemet..)

Annars så är nog Swiftkey ett mer populärt inmatningsgränssnitt på Android av en anledning.

2. Du kan ju trycka på den lilla knappen med två skärmar i hörgra hörnet för att få fram de appar som ligger igång i bakgrunden och dra bort dom för att stänga ned dom, resten av det som ligger under kör är oftast systemtjänster eller liknande och för att bli av med dem så måste man exempelvis stänga av bt eller inte tillåta google location service..

3. Ingen inbyggd, men det finns lätt att hitta på Google Play

4. Adobe Reader tror jag löser de problemen..

Hoppas att du har en trevlig Android upplevelse!

Permalänk
Medlem

Jag tycker Emit fungerar bra för att streama film över nätverket. Måste säga att jag är väldigt nöjd med nexus 7, än så länge har jag inte sett till något skärmsläpp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Fattar inte varför den ska bli seg för det, det låter inte logiskt...men men.

Finns det någon förklaring på det?

Verkar inte som om någon vet varför och responsen från Asus/google verkar också ligga på noll.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Hittar inte länken just nu men det är en bug som Google är medvetna om och jobbar såklart på. Det kan alltså vara fixat med 4.1.2.

Dom vet alltså om den i alla fall? Det var ju trevliga nyheter! Vet jag att det jobbas på fix.
Inte fixades det i 4.1.2 i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Dom vet alltså om den i alla fall? Det var ju trevliga nyheter! Vet jag att det jobbas på fix.
Inte fixades det i 4.1.2 i alla fall

Jupp.

"As you may have heard, Android 4.1.2 has started rolling out. This update includes a fix for 16GB Nexus 7s which may experience slower performance when running out of storage space. Android 4.1.2 is being distributed via over-the-air (OTA) update over the next several days; if your tablet hasn't received it yet please be patient.

If you're experiencing this issue and installing the update doesn't immediately resolve the it for you, I have a couple of recommendations. You can fill the device's memory up and then remove a few megabytes worth of data. Alternatively, you can reset the device (Settings > Backup & reset > Factory data reset) the tablet. After you've done either of these you should be able to re-fill the tablet's memory as much as you like without encountering this issue again.

I'd like to thank everyone on this thread who reported this problem, and especially those who helped us troubleshoot the issue. Your assistance is greatly appreciated."

Länk: http://productforums.google.com/forum/#!categories/mobile/and...

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått uppdateringen än, även om jag försöker manuellt söka efter den. Normalt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Jupp.

"As you may have heard, Android 4.1.2 has started rolling out. This update includes a fix for 16GB Nexus 7s which may experience slower performance when running out of storage space. Android 4.1.2 is being distributed via over-the-air (OTA) update over the next several days; if your tablet hasn't received it yet please be patient.

If you're experiencing this issue and installing the update doesn't immediately resolve the it for you, I have a couple of recommendations. You can fill the device's memory up and then remove a few megabytes worth of data. Alternatively, you can reset the device (Settings > Backup & reset > Factory data reset) the tablet. After you've done either of these you should be able to re-fill the tablet's memory as much as you like without encountering this issue again.

I'd like to thank everyone on this thread who reported this problem, and especially those who helped us troubleshoot the issue. Your assistance is greatly appreciated."

Länk: http://productforums.google.com/forum/#!categories/mobile/and...

HÄRLIGT! Tack.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Är lite intresserad av en platta. Har hört att Google jobbar på en $99 tablet. Kan det stämma?