Permalänk
Medlem

Instämmer med föregående talare, Hade mer förhoppningar för det här spelet och efter att jag spelat igenom det (och hittat alla saker man kan hitta) så känns spelet ganska ihåligt och innehållslöst. Något som skulle lyfta spelet väldigt mycket i min mening är om alla artefakter som man kan hitta skulle vara helt individuella och olika. Då skulle det kännas mycket mer givande att lägga ner tid på att hitta alla. Och ang storyn så va den ganska OK, Men slutet var en besvikelse.

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Avstängd

lol drog ner Post FX till Low och får 100+ fps så gott som hela tiden.
Skillnaden i grafiken? Ja allt fult blur är borta.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Hej
Har skummat igenom tråden men inte hittat något klockrent svar.
Jag köpte spelet till min son som julklapp (fysisk skiva) och vi får följande meddelande varje gång spelet startas;
"Tjänsten för Far Cry 3 är inte tillgänglig. Försök igen senare"
Vi kommer inte åt servrarna överhuvudtaget och kan inte lira multiplayer eller någon serverberoende sak.
Vi installerade spelet som vanligt och i singleplayer läge funkar det hur bra som helst.
Jag har släppt Far Cry och uplay igenom bravdväggen så det är nog inte där problemet ligger.
Tacksam för tips.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
99:e percentilen

Intressant att Jonas och Emil nämner just det här med konsolmenyn. De beskriver det inte i detalj som jag gjorde i första inlägget, men de beskriver menyn som väldigt jobbig och konsolifierad, vilket är precis vad första intrycket är, innan man – som jag – börjar undersöka vad det är som är orsaken till det.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Spela Crysis 1 från 2007 istället! Originalet! Här en bild med nya CryZENx shader mod.

För mer info se länkar nedan

http://www.youtube.com/watch?v=7G3HfrOYVKs

http://www.overclock.net/t/1014933/a-guide-to-crysis-mods-56k...

Permalänk

Generisk handling, dåligt optimerad konsolport (kan inte maxa med datorn i sign) som ärligt talat inte ser särskilt bra ut, både Crysis 1 och 2 ser bättre ut. Hade inte höga förväntningar men trots det blev jag besviken, Far Cry 1 var bra, resten har varit ren skit ärligt talat. När man går in på till ex metacritic och ser att spelet har 88 i rating kan man inte annat än att undra.

Ser inte fram emot nästa installation i denna spelserie.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Nu är denna tråden ganska död, men jag tänker skriva ändå.

Jag spelade precis igenom spelet och ser att det är ganska mycket negativt i denna tråden, vilket jag inte riktigt förstår. Ja, jag kan hålla med om att menyerna är portade rakt från konsol, men annars tycker jag att det var ett riktigt bra spel.

Gameplay var riktigt bra, jag har inget att klaga på här, det fungerar bra att sticka kniv i folk, kasta sten, smyga, ljud och grafiskt. Vi snackar inget Crysis eller Battlefield, men på grund av att spelet är så välgjort så tänker man inte riktigt på det, när man klättrar upp i ett torn, det svajar, solen kommer in så ser det fantastiskt ut ändå. Eller när man går i skogen, ska plocka en blomma och hör hur en tiger hoppar på en, eller varför inte när du dyker från en brygga och du får en krokodil i benet. Allt detta leder till väldigt spännande gameplay.

Sen har de integrerat musik i spelet riktigt bra, öppnings introt, eller varför inte när du springer och bränner massa gräs och låten "Make it Bun dem" börjar spelas. Bra soundtrack genom hela spelet.

Story, det var också riktigt bra. Jag satt fast och undrade vad som kommer hända med Jason, kommer han överleva? Kommer han att följa med sina kamrater av ön eller kommer han ens att hitta sina kamrater? I allt detta så finns det en hel del twistar som gör det hela spännande och man vill veta vad som kommer hända här näst.

Värt att notera är att jag aldrig spelade Far Cry 1, jag spelade början av Far Cry 2 men det tyckte jag var så fruktansvärt tråkigt att jag aldrig kom någonstans.

Summering: JAG tycker att det är ett väldigt välgjort spel, inte riktigt i klass med Crysis/Battlefield men på grund av hur stor ön är och hur bra ljudet i spelet är så sugs man in och tänker inte riktigt på det. Bra Gameplay och bra Story, storyn lyckades på ett sätt som Crysis 1 inte gjorde. Men detta är bara mina åsikter..

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Köpte Deluxe-versionen på Steam för 70 kr i helgen, en bra deal!

Har bara hunnit spela ett par timmar, så jag har inte sett något mönster ännu men känner att jag måste fråga ändå: I ett uppdrag tidigt i spelet ska man hjälpa en läkare att hitta svampar (så att han i sin tur kan hjälpa ens kompis att bli frisk) i en underjordisk grotta. I uppdraget åker man på en hallucinationstripp utan dess like, och jag fick flashbacks från liknande spel (typ början av Half-Life 1) och mindes hur mycket jag ogillar den typen av inslag. Innan jag fortsätter spela vidare, kommer det vara mycket av det här "flummet" i storyn?

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Det sker lite skumma saker hela tiden men det borde inte störa alltför mycket. Just svampgrottan var extrem, vad jag kan minnas.

Visa signatur

“Om du vill veta vem som bestämmer över dig, fråga dig själv
vem du inte får kritisera.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Köpte Deluxe-versionen på Steam för 70 kr i helgen, en bra deal!

Har bara hunnit spela ett par timmar, så jag har inte sett något mönster ännu men känner att jag måste fråga ändå: I ett uppdrag tidigt i spelet ska man hjälpa en läkare att hitta svampar (så att han i sin tur kan hjälpa ens kompis att bli frisk) i en underjordisk grotta. I uppdraget åker man på en hallucinationstripp utan dess like, och jag fick flashbacks från liknande spel (typ början av Half-Life 1) och mindes hur mycket jag ogillar den typen av inslag. Innan jag fortsätter spela vidare, kommer det vara mycket av det här "flummet" i storyn?

Jo det kommer väl "en och annan tripp" men inget som är lika störande tror jag. Vill minnas att det är 3 st totalt. Men allt det andra som kommer att hända väger lätt över de där inslagen.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanth:

Det sker lite skumma saker hela tiden men det borde inte störa alltför mycket. Just svampgrottan var extrem, vad jag kan minnas.

Skrivet av Juicis:

Jo det kommer väl "en och annan tripp" men inget som är lika störande tror jag. Vill minnas att det är 3 st totalt. Men allt det andra som kommer att hända väger lätt över de där inslagen.

Tack för era svar, då får jag försöka härda ut när de partierna kommer

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Laddade ner FC3 från steam för 45 spänn häromdagen. Satan vilket irriterande spel. Menyhanteringen suger & spelet crashar. Har spelat både FC1 & 2 tidigare. 1:an var kul, 2:an ok (blev lite tjatig), men 3:an är fan bara irriterande. Har inte ens börjat komma in i spelet för alla problem. Tur att jag inte betalade mer.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av poeman:

Laddade ner FC3 från steam för 45 spänn häromdagen. Satan vilket irriterande spel. Menyhanteringen suger & spelet crashar. Har spelat både FC1 & 2 tidigare. 1:an var kul, 2:an ok (blev lite tjatig), men 3:an är fan bara irriterande. Har inte ens börjat komma in i spelet för alla problem. Tur att jag inte betalade mer.

Ja menyn är riktigt dålig. Men själva spelet är bra.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av poeman:

Laddade ner FC3 från steam för 45 spänn häromdagen. Satan vilket irriterande spel. Menyhanteringen suger & spelet crashar. Har spelat både FC1 & 2 tidigare. 1:an var kul, 2:an ok (blev lite tjatig), men 3:an är fan bara irriterande. Har inte ens börjat komma in i spelet för alla problem. Tur att jag inte betalade mer.

Jo menyn är rätt värdelös. Jag har aldrig haft några problem med att det krashar dock.

Riktigt kul spel när man väl kommer in i det.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell