Hur verifiera webbplats till google verktyg för webbansvariga

Permalänk
Medlem

Hur verifiera webbplats till google verktyg för webbansvariga

Jag tänkte verifiera/bekräfta en hemsida så att jag kan börja använda google verktyg för webbansvariga.

Jag har fått för mig att man ska få in verifieringskoden man får från google på någon fil i webbhotellet?

Tydligen finns det flera metoder. Man kan visst ladda ned filezilla men jag är helt grön på det området.
Det stod download filezilla server??

tips emottages

Visa signatur

jepp

Permalänk
Medlem

Du registrerar ett konto på Google Webmaster Tools sen får du vissa olika sätt att verifiera att du äger domänen. Vanliga sättet är att spara ner en html-fil som Google genererat och som du sedan laddar upp i roten av din hemsida. Den ska då vara tillgänglig på t.ex "domän.se/googlefil.html". Sen klickar du bara på "verifiera" så funkar det sen.

Filezilla tipset är antagligen bara ifall du inte har ett FTP-program.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Som Electrix säger kan man göra, annars kan man verifiera via Google Analytics och lägga in den kodsnutten som de vill att man ska lägga in på sin hemsida så verifieras den både för GWT & GA.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tack. Det löste sig

Visa signatur

jepp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drager:

Som Electrix säger kan man göra, annars kan man verifiera via Google Analytics och lägga in den kodsnutten som de vill att man ska lägga in på sin hemsida så verifieras den både för GWT & GA.

"Hur många Kalmar-bor behövs det för att förklara registrering och implementering av GWT?"
Edit: Nybro.

Men ja, man kan också göra så. Dock måste man isåfall ha kvar Analytics-koden hela tiden annars avverifieras kontot.

Kul att det löste sig för TS

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

"Hur många Kalmar-bor behövs det för att förklara registrering och implementering av GWT?"
Edit: Nybro.

Men ja, man kan också göra så. Dock måste man isåfall ha kvar Analytics-koden hela tiden annars avverifieras kontot.

Kul att det löste sig för TS

Haha, ett gäng

Ja, jag tror det kan vara så att koden måste finnas där nästintill hela tiden iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

"Hur många Kalmar-bor behövs det för att förklara registrering och implementering av GWT?"
Edit: Nybro.

Men ja, man kan också göra så. Dock måste man isåfall ha kvar Analytics-koden hela tiden annars avverifieras kontot.

Kul att det löste sig för TS

HTML-filen ska också ligga kvar. Google verifierar om sidorna ibland om inte filen ligger där då måste du verifiera sidan igen nästa gång du loggar in.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekz0r:

HTML-filen ska också ligga kvar. Google verifierar om sidorna ibland om inte filen ligger där då måste du verifiera sidan igen nästa gång du loggar in.

Jag vet. Tanken var mer riktad till TS fall som hade mer intresse av GWT än Analytics, så inte TS la in Analytics, verifierade och sedan tog bort Analytics-koden bara för att han inte kommer använda det.

Edit: Dock bra att det informerades ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------