7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk
Skrivet av Zpnk:

Extremt skumt... läs tråden jag skapat!

Läs min tråd du med...

Sen tycker jag att de presterar skämtsamt dåligt... inte i närheten av mina 680's. Grabben är ofantligt besviken...

Jag håller helt klart med om att det var konstigt..

Är det någon som kör PowerColor 7970 med en Qnix (Korea-skärm)?
Är överklockningen lika lätt som med nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Jag håller helt klart med om att det var konstigt..

Är det någon som kör PowerColor 7970 med en Qnix (Korea-skärm)?
Är överklockningen lika lätt som med nvidia?

Jag gör det, kan inte uttalla mig utifall att oc är lika lätt med amd än med nvidia kort, men 96hz fungerar bra för mig i alla fall. Verkar vara få av de senaste serierna som kan oc:a till 120hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag kör 2 av dessa i, utan crossfire.
Kör folding 24/7 på dom och de är helt knäpptysta, helt underbart, ligger på 69 grader och 46% fläkthastighet.
Ska om ca en vecka testa att köra de i corssfire och se hur det blir med poängen i foldingen då.. har dock ej testat att överklocka dom.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Webhallen, gäller dessa AMD Vouchers även vi som köpt 7990?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hermelinen:

Webhallen, gäller dessa AMD Vouchers även vi som köpt 7990?

Nej. Med 7990 medföljer däremot crysis 3 (står på produktsidan men om man missade att lägga till det är det bara att höra av sig till kundtjänst)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är själv väldigt sugen på att beställa men vilka spel kan man välja bland med vouchern?

http://sites.amd.com/us/promo/never-settle/Pages/nsreloadedfo...
Antar att det är guld man har att välja på.

Svarar mig själv
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Webhallen
Skrivet av NoNamesWayne:

Är själv väldigt sugen på att beställa men vilka spel kan man välja bland med vouchern?

http://sites.amd.com/us/promo/never-settle/Pages/nsreloadedfo...
Antar att det är guld man har att välja på.

Alla Gold-vouchers är slut, det som går ut nu är Silver och de är också snart slut och då blir det Bronze istället.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv

Powercolor är om man bortser från XFX de sämsta korten jag haft.

Permalänk
Medlem

Kopplade nyss in mitt och har nu provspelat lite.
Är jävligt nöjd med både prestanda och ljudnivå.

Permalänk

Kopplade in båda mina kort i fredags kväll, spelade BF4 ca 30 minuter och korten lät en hel del.

I lördags när jag hade lite mer tid så sidomonterade jag en 140mm fläkt i mitt Fractal R3 chassi samt installerade MSI Afterburner för att modifiera fläktkurvorna. Spelade lite i lördags och ett par timmar i söndags - låter inte speciellt mycket nu (jag är känslig för oljud!).

Väldigt nöjd med både prestanda och ljudnivå efter väldigt lite pill. Skulle inte säga att PCB´n flexar mer eller mindre än andra kort utan backplate i samma storlek.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohanFalk:

Köper aldrig Powercolor igen, antagligen den värsta tillverkaren som finns på marknaden. Doms garanti och support är knappt existerande.

Billigt eller inte, enligt mig så är det inte värt det.

"Doms" <3

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Nej. Med 7990 medföljer däremot crysis 3 (står på produktsidan men om man missade att lägga till det är det bara att höra av sig till kundtjänst)

Skickades från m.sweclockers.com

Om man redan har Crysis 3, är det bara att leva med det och typ sälja det eller liknande. Eller finns det annan lösning?

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Är ju så jävla nära köpknappen så det finns inte..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera från ett GTX660 ? Blir det tillräckligt stor skillnad i prestandan för 2000kr ?
Man blir ju bra sugen iaf.

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av subtector:

Om man redan har Crysis 3, är det bara att leva med det och typ sälja det eller liknande. Eller finns det annan lösning?

Ja, finns inte mycket att göra då. Vi har fått crysis 3 specifikt för detta ändamål i samma antal som vi fått 7990 kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja, finns inte mycket att göra då. Vi har fått crysis 3 specifikt för detta ändamål i samma antal som vi fått 7990 kort.

Jag fick en Crysis 3-kod med ett 7970, jag såg ju fram emot att få Thief, det måste ha blivit något fel? Går det att ordna på något sätt?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ascor:

Jag fick en Crysis 3-kod med ett 7970, jag såg ju fram emot att få Thief, det måste ha blivit något fel? Går det att ordna på något sätt?

Om du hör av dig till kundtjänst kan de fixa det åt dig.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mitt. Uppgraderade från ett HD6870 just för att kunna lira BF4 och det kan jag nu. Sedan spelar jag 'bara' på high, men jag är nöjd med det.

Tycker inte att det låter så mycket, dock har jag inte maxat det än antar jag.

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om du hör av dig till kundtjänst kan de fixa det åt dig.

Jag köpte ett Powercolor 7970 av er och tog för givet att man skulle få Radeon Gold Reward då det står så på Amds hemsida att guld ingår, då det endast är ett spel som lockar Saints Row IV som endast ingår i Guld, vad gör man nu då ?

Mvh Andree

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men fungerar nu mitt kort och är nöjd med ljudnivån. Bra kort för en billig peng.

*Fick flasha BIOS till senaste BETA och resetta CMOS för att kortet skulle kicka igång på mitt 2 år gamla MB.

/Dac

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtMaster:

Jag köpte ett Powercolor 7970 av er och tog för givet att man skulle få Radeon Gold Reward då det står så på Amds hemsida att guld ingår, då det endast är ett spel som lockar Saints Row IV som endast ingår i Guld, vad gör man nu då ?

Mvh Andree

Det är inte riktigt vad som står.

http://www.amd4u.com/radeonrewards/faq

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtMaster:

Jag köpte ett Powercolor 7970 av er och tog för givet att man skulle få Radeon Gold Reward då det står så på Amds hemsida att guld ingår, då det endast är ett spel som lockar Saints Row IV som endast ingår i Guld, vad gör man nu då ?

Mvh Andree

Om du hade läst tråden hade du fått svaret. AMD har slutat med Never Settle för HD7000-serien och Webhallen skickar ut alla vouchers de har kvar i ordningen guld, silver och brons. Tycker det är väldigt mycket klagande och tiggeri efter goodwill i tråden. Tycker Webhallen har varit väldigt tydliga.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Själv får jag heller inte igång kortet. Får No signal detected.
Följde instruktionerna som följde med. Dvs. om man hade redan ett kort sedan tidigare avinstallera drivrutinerna och stäng av datorn och byt kort. Nu när bytt och allt så får jag ingen bild. Vissa påstår man ska uppdatera bios, men det är ju svårt att göra när man inte har någon bild alls att följa.
Satt i det gamla kortet igen men då går den på tokvarv fläktarna och ingen bild, drivrutinerna är ju avinstallerade eftersom det stod ju det i instruktionerna.

Du med webhallen-kontot kan man lämna in datorn för service på webhallen i Linköping? Datorn är inte köpt där men grafikkortet är ju det. Sedan så betalar man för sig så det ska väl inte spela någon roll vart datorn kommer ifrån.

edit: skapade en egen tråd sedan tidigare om mitt problem i samma forumdel ni annars kan läsa.

Permalänk
Medlem

Mina kort går upp i över 95 grader i bf4 är något fel?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Kan heller inte se cpu load på båda korten i cf...

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Kan heller inte se cpu load på båda korten i cf...

Inte jag heller, om jag bara står i desktop. Dra igång en webläsare eller ett spel eller vad som helst så börjar den visa load på båda för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mäki:

Mina kort går upp i över 95 grader i bf4 är något fel?

Skrivet av Mäki:

Kan heller inte se cpu load på båda korten i cf...

För dåligt luftflöde i chassit? Har du plats för en sidofläkt på chassit så hjälper det väldigt mycket för att hålla tempen nere.

Angående gpu load. Vilket program använder du?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bamse85:

Själv får jag heller inte igång kortet. Får No signal detected.
Följde instruktionerna som följde med. Dvs. om man hade redan ett kort sedan tidigare avinstallera drivrutinerna och stäng av datorn och byt kort. Nu när bytt och allt så får jag ingen bild. Vissa påstår man ska uppdatera bios, men det är ju svårt att göra när man inte har någon bild alls att följa.
Satt i det gamla kortet igen men då går den på tokvarv fläktarna och ingen bild, drivrutinerna är ju avinstallerade eftersom det stod ju det i instruktionerna.

Du med webhallen-kontot kan man lämna in datorn för service på webhallen i Linköping? Datorn är inte köpt där men grafikkortet är ju det. Sedan så betalar man för sig så det ska väl inte spela någon roll vart datorn kommer ifrån.

Vi har tyvärr ingen inlämningsservice på saker som inte är köpta hos oss.
Men om du inte heller får bild med det gamlka grafikkortet så låter det ju som om det inte är det nya grafikkortet som är boven?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av andreasgertolof1:

fick kortet igår och får inte önskad fps i spel.

detta är mina specs: http://imgur.com/Dd9puAc

Jag får ca 100 fps i cs:go på låg upplösning med höga inställningar vilket ej är acceptabelt. Borde ligga på max fps (300) i detta spel. Använder pci-e 2.0, men detta borde väll inte heller påverka speciellt mycket ?

Förstår inte varför den underpresterar.

Har även laddat ner de senaste drivers till grafikkortet.

Kan bekräfta att det är processorns fel.

Processorn är värd strax under 500kr och presterar ej så bra längre och den har du parat ihop med ett grafikkort för 2000kr.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av subtector:

"Doms" <3

Om du hade försätt läst så hade du märkt att det redan har påpekats och att jag redan har frågat om förlåtelse för min imperfekta svenska. Och vill du argumentera angående något åtminstone välja något värt att påpeka och inte vara en sån jävla grammatik nazist.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.