ASUS Xonar Essence STX vs DAC?

Permalänk
Medlem

Det borde inte var några problem med drivrutiner. Men varför inte bara köra micen på det interna ljudkortet? Det känns som pengar i sjön att köpa ett halvdant internt kort för att spela in ljud. Något som du sällan själv har nytta av + att en mic kostar mer än vad det smakar så tillvida att man inte ska spela in musik.

Ang. Fiio E10 så kan jag inte annat än rekommendera den. Den gör jobbet och för de 60 euro som jag betalade på ebay så var det ett av mina i bästa köp.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lyckokaka:

Tycker du att ljudkortets DAC är bättre än ODACen eller är det effekterna i kortet som du är ute efter?

Effekterna i spel, CMSS-3D för min del.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Det borde inte var några problem med drivrutiner. Men varför inte bara köra micen på det interna ljudkortet? Det känns som pengar i sjön att köpa ett halvdant internt kort för att spela in ljud. Något som du sällan själv har nytta av + att en mic kostar mer än vad det smakar så tillvida att man inte ska spela in musik.

Ang. Fiio E10 så kan jag inte annat än rekommendera den. Den gör jobbet och för de 60 euro som jag betalade på ebay så var det ett av mina i bästa köp.

Jag har en asus xonar ds just nu i datorn därför jag tänkte köra micen där.

Men hur är Fiio E10 inom spel då? Spelar mycket dota2 och ibland så blir det fps spel.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+