Vad tror ni om CSGO's framtid 2017?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Nej men jag har kompisar som spelar seriöst och har spelat seriöst och alla dom vi ha nya maps. Vad skulle felet vara med att lagen skulle få lära sig lite nya tacs osv? jag ser det som något possitivt och skulle nog kanske ge mindre kända lag en chans att komma upp sig lite, då det idag är väldigt svårt att mäta sig mot NiP,Fnatic osv som har sina tacs så djupt i blodet att man inte kan ta dom.

Har man tävlat och suttit och torrkört strats i timmar så vet man hur orimligt det skulle vara att trycka in nya maps bara sådär. Dina kompisar låter som folk som spelat lite ESEA open typ.

Låter ju briljant, spela kartor som folk inte kan så blir det lite mer RNG och vem som helst kan vinna. Brukar bli riktigt bra för tävlingsspel det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Har man tävlat och suttit och torrkört strats i timmar så vet man hur orimligt det skulle vara att trycka in nya maps bara sådär. Dina kompisar låter som folk som spelat lite ESEA open typ.

Låter ju briljant, spela kartor som folk inte kan så blir det lite mer RNG och vem som helst kan vinna. Brukar bli riktigt bra för tävlingsspel det.

Fast å andra sidan, om man spelar kartor man knappt spelat krävs det mer av sin egna uppmärksamhet samt reflex.

Det är ju inte direkt så att dom nya kartorna spelas i ligorna direkt..

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

@MyRus: Ja nog kan man köra utan granater också om man vill, spelet blir inte så kul att titta på däremot och relativt enformigt om folk inte har tid att göra taktiker och öva in granater.

Det är ju just det han verkar vilja.

Permalänk

Med modden CSCO så kanske det kommer ett uppsving? Våra servrar är knökfulla 😀

Permalänk
Medlem

kommer nog inte hända så mycket CS är CS och kommer alltid att spelas iaf Casual hur Esporten ser ut vet jag inte då jag inte har nått intresse för det och det lär ju inte komma nån ny version av CS på flera år med tanke på marknaden och allt.

kommer nog rulla på i vanlig ordning.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Cs go kommer inte dö ut tills nästa version av cs kommer ut.. source 2 förmodligen...

Permalänk

@spadex: Som Valve (Gaben) nämde i sin AMA på Reddit kommer det inte komma en ny version av CS rakt över till Source 2. De kommer lägga till delar av Source 2 när det behövs och tillämpar sig:

"Source 2 is a bunch of system rewrites. For CSGO, we evaluate these new systems on their individual merits. Some CSGO rework is in progress, such as the UI that utilizes parts of Source 2. Other systems might follow. Some Source 2 systems might never be right for CSGO. Relevant anecdote: When we used to be approached about Source 2 at Majors we would ask "what is it that you're hoping Source 2 will do for CSGO" and for a while the response was "I expect hitboxes will be better." Moving everything to Source 2 would not actually solve that problem. We just went ahead and spent time working on better hitboxes."

Källa: Reddit: CSGO Gaben AMA Summary

Permalänk
Medlem

Håller inte med.

Skrivet av miniryo:

Jag tror CSGO kommer dö ut rätt snabbt, på grund av följande faktorer:

1. Bettingen förbjöds, vilket minskade intresset för proffsscenen. Tittarsiffrorna och därmed pengarna i CS påverkades negativt.

Bettting förbjöds men det minskade inte proffsscenen. den har tvärt om blivit större. Stora sport organisationer köper CS-lag och tittarsiffrorna har ökat och är större än någonsin i csgo.

Skrivet av miniryo:

2. Valves fortsatta uppdateringar med nya ljud/glove case osv. gör att spelet känns alltmer sönder och gimmick-aktigt vilket minskar intresset. CS har alltid varit ett cleant spel och det börjar gå överstyr.

Jag tycker valve har lyckats på denna fronten. De har lyckats att personalisera spelet utan att påverka spelet.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Andra alternativ

Skrivet av stenharl:

Om inte VAC blir bättre så slutar jag spela iaf.

Testat CSGO communities som ESEA med deras egna anti cheat?

För övrigt arbetar valve på utvecklandet av deras antifusk. Själv längtar jag tills Prime vilket borde eliminera en hel del fusk och smurf.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem

Vad tjänar dem i dota?

Skrivet av htbtoma:

cs är ju redan utkonkurrerat av både flera olika mobas och hearthstone som e-sport (om man vill nu kalla hearthstone det) folk kan ju spela som CS-proffs i 10 år och tjäna mindre än vad de som hamnar sist i en major i dota gör på en tävling exempelvis.

Jag vet inte vad de tjänar u dota och hearthstone men Spelarna i Astralis tjänar över 100lök i månaden som grundinkomst + vinstsumman vid turneringar.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Testat CSGO communities som ESEA med deras egna anti cheat?

För övrigt arbetar valve på utvecklandet av deras antifusk. Själv längtar jag tills Prime vilket borde eliminera en hel del fusk och smurf.

Prime har väl funnits ute i snart ett år endå? Det har väl hjälpt en del men inte direkt något att hylla till skyarna, jag sitter själv med några smurfkonton med prime på. Knappast så att det hindrar en märkbart faktiskt.

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Prime

Skrivet av TimBod:

Prime har väl funnits ute i snart ett år endå? Det har väl hjälpt en del men inte direkt något att hylla till skyarna, jag sitter själv med några smurfkonton med prime på. Knappast så att det hindrar en märkbart faktiskt.

Okej.. jag har inte lyckats få Prime än. Började lira sagor för ett par månader sedan efter slutat lira 1.6 för runt 7 år sedan. Under dessa två månader har jag lyckats spela både mot fuskare och med. Har anmält säkert 6-7st spinbottare och det dubbla med uppenbart WH när jag tittat på demos. Bara ett fåtal har blivit tagna av VAC. trots detta har jag lyckats att klättra från MG till LEM. Men det känns som det är 50/50 att man vinner eller förlorar. Igår spelade jag och förlorade med 16-6 mot två som var supreme (som bottenfraga) och 3st som var MG. Antingen var det smurfare som var på elit nivå för de sköt av mig huvudet så snabbt att jag inte hann reagera nästan. Eller så fuskade de.

Hoppas Prime fixar detta. Om problemet kan halveras så är jag nöjd.

Visa signatur

GPU: RTX 3060 Ti || MB: ASUS TUF A520M-PLUS WIFI || CPU: Ryzen 5 5600X 4,6Ghz ---> Cooler Master Hyper 212 Black Edition || RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB || Chassi: Svive Halo S650 || PSU: Corsair TX650M 650W || OS: Win11 || SSD: Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD || Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT || Tangentbord: Razer Huntsman Mini || Musmatta: Steelseries QcK+ || Monitor: MSI 27" Optix 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av phyxii:

Testat CSGO communities som ESEA med deras egna anti cheat?

För övrigt arbetar valve på utvecklandet av deras antifusk. Själv längtar jag tills Prime vilket borde eliminera en hel del fusk och smurf.

Jag har redan slutat

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

@phyxii: vinnarna i "the international" som är att klassa som VM i dota delade på 90 miljoner kronor, laget som kom sist vann knappt en miljon

den CS-spelare som tjänat mest pengar är neo med drygt 600.000 dollar, vilket placerar honom på plats 64 i overall earnings, mest har dota 2 spelare "universe" tjänat, med drygt 2,7 miljoner dollar. på top 60 är det 58 dotaspelare och 2 lolspelare, så ja, du behöver inte ens vara bäst i dota 2 för att tjäna långt mer än toppen i CS:GO.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR