Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seriefigur:

Är det någon som fått leverans av Airtags från Tele2 än? Beställde för en månads sen nu men inte hört något.

Skrivet av istream:

Nej, jag har inte fått mina heller

Igår trillade mina ner i posten!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Produkt: LG 48" A1 4K OLED
Länk: https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/300080/lg-48-a1-...
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724831
Pris: 5990 kr

Nästan hälarpris på LG 48 A1. OBS! A1 är endast 60 Hz. Finns även i 55" för 7990 :-. Medlemspris hos Elgiganten. Finns även lite andra TVs som är nedsatta på samma kampanj. https://www.elgiganten.se/cms/helgkampanj-ljud-tv/erbjudanden...

Hur får man 5990? Får 6990 men de kanske har höjt priset...

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Hur får man 5990? Får 6990 men de kanske har höjt priset...

Tror det är slut på helg-rean nu, fanns igår vid 23-tiden men nu verkar de va 7990:- som gäller (utan aliente)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Köpte samma modell på Netonnet för 7990kr för några veckor sedan.
Brukar Netonnet kunna matcha andra butiker priser om man hör av sig? Hittade inget på hemsidan om det.

Är du nöjd med modellen? Beställde från Elgiganten för 5990 kr men har inte fått den.

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Produkt: LG 65" OLED B1
Pris: 13890:-
Länk: https://www.komplett.se/product/1185791/tv-ljud-bild/tv-video...
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5724833
OBS: Priset gäller med koden LGOLED8000

Slut i lager.

Visa signatur

Ryzen 5600x || 16GB RAM || Gigabyte B550 || Asus STRIX GTX 1080 Gaming || RM850x || Laptop: Dell XPS 13 9370

Permalänk
Medlem
Skrivet av gojtan:

Slut i lager.

Kul när man hade den i korgen men behövde fundera över lunchen så han den försvinna
Hoppas de tar in fler, de står att den utgått ur sortimentet men det kan ju inte stämma då det är årets modell

Permalänk

Jag slog till på OLED TVn för 13890:-!
Nu ska min gamla LCD 42" som har 14år på nacken bytas ut. Denna TVn kommer från pojkrummet när man bodde hos föräldrarna.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Har haft en tidigare version men pensionerade den med förmån för en smart glödlampa i taket, mycket bättre ( i alla fall om alla i rummet vill vakna 😊)

Åh, berätta mer. Vad för lampa och app använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Kul när man hade den i korgen men behövde fundera över lunchen så han den försvinna
Hoppas de tar in fler, de står att den utgått ur sortimentet men det kan ju inte stämma då det är årets modell

Sitter i exakt samma sits...

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Kul när man hade den i korgen men behövde fundera över lunchen så han den försvinna
Hoppas de tar in fler, de står att den utgått ur sortimentet men det kan ju inte stämma då det är årets modell

Pratade med Kompletts kundtjänst om de möjligtvis skulle få in fler men till svar fick jag:

"någonting fel hos producenten, antingen produktionsfel eller brist på komponenter hos producenten av TVn." - och därav är den tagen ur sortimentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Pratade med Kompletts kundtjänst om de möjligtvis skulle få in fler men till svar fick jag:

"någonting fel hos producenten, antingen produktionsfel eller brist på komponenter hos producenten av TVn." - och därav är den tagen ur sortimentet.

Låter som något hittepå haha, kanske de fick alldeles för många köp med rabattkoden?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Ph4st:

Låter som något hittepå haha, kanske de fick alldeles för många köp med rabattkoden?

Varför skulle de hitta på en anledning? De skulle precis lika gärna kunna säga att "Det var snormånga som beställde jättesnabbt, så de är slut." om så var fallet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Åh, berätta mer. Vad för lampa och app använder du?

Jag kör Ikeas trådfri 1000lm som styrs med Smartthings men det går ju lika bra med Ikeas hub/app om den bara skall ställas in på att tändas upp ett visst klockslag.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk

På tal om mobiler så vet jag inte om det är ett fynd men tyska Amazon har hyfsade priser på 8gb/256gb versionerna av Xiaomi Poco X3 Pro (€230 med svensk moms) och Poco F3 (€335 med svensk moms). Det är inte många i Sverige som säljer de modellerna men Inet och Webbis har 6gb/128gb versionen där de tar 3290:- för X3 Pro och 4490:- för F3.

Skillnaden mellan modellerna är att F3 har bättre skärm (amoled vs ips), bättre processor (Snapdragon 870 vs 860) och stöd för Wifi 6 och 5G. X3 Pro har dock ett par funktioner som F3 inte har. Den har plats för sd kort, 3.5 mm hörlursuttag och med det FM radio. Den har även ett större batteri än F3 (5160 mAh mot 4520 mAh). En mer ingående jämförelse kan ses här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wikai:

Produkt: Lenovo G27q-20
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/332502-Lenovo-G27q-20-27-QHD-IPS-165Hz-1ms-HDMI-DP-FreeSync-G-Sync-Kompatibel
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5645051
Pris: 2790 kr

Prisvärd 27" 1440p 165 Hz IPS-skärm. FreeSync Premium / G-SYNC Compatible.

Slog till på denna som tipsades i andra tråden! Låt se hur stort hopp upp 27" 1440p @ 165hz är från min gamla 24" 1080p @ 60hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Slog till på denna som tipsades i andra tråden! Låt se hur stort hopp upp 27" 1440p @ 165hz är från min gamla 24" 1080p @ 60hz

Härligt!
Köpte själv två stycken som ersättare till mina 24"-sidoskärmar.
Har redan en Y27q-20 som huvudskärm (typ samma skärm fast med Nano IPS-panel, oklart vad det är för IPS-panel i G27q) och denna ser nästan identisk ut, så det ser ut att bli en perfekt matchning.

Y27q-20:n gick på 5000 kr när den släpptes för 2 år sen och denna går på närmre hälften. Galet hur mycket som hänt på två år.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SunQ:

Igår trillade mina ner i posten!

https://i.imgur.com/fTnUOcV.jpg

Fick först ett mejl i mitte av augusti att jag skulle få leverans. Sen fick jag ett till mejl att det blev oklart igen, men beställningen ligger kvar.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om denna Nintendo Switch är 2019 års modell eller launchmodellen med sämre prestanda?

3000 kr med INSTASWITCH1337 låter som en riktigt nice deal annars.

Permalänk
Inaktiv

Nintendo Switch Monster Hunter Rise Edition, blev en sån till slut. Har en oled på beställning men det är inte värt 1500kr för lite mer internminne och bättre ljud.

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-...

Otroligt bra pris på 1TB M.2, men hur bra är den efter senaste tidens "upptäckter" om att denna ska vara långsammare?

Säljes dessa extra billigt på grund av ryktena eller för att de har blivit billigare att tillverka(och WD därmed har satt ett lägre riktpris)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Någon som har koll på om denna Nintendo Switch är 2019 års modell eller launchmodellen med sämre prestanda?

3000 kr med INSTASWITCH1337 låter som en riktigt nice deal annars.

2019 modellen. Monster Hunter Rise konsolen släpptes typ feb-mars 2021 så det var rätt långt efter de föste bort gamla modellen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shiftypants:

Någon som har koll på om denna Nintendo Switch är 2019 års modell eller launchmodellen med sämre prestanda?

3000 kr med INSTASWITCH1337 låter som en riktigt nice deal annars.

Står att det är 9 timmar batteritid = v2 aka 2019. Men annars är det ju bara lämna tillbaka om det blir fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Produkt: WD Blue SN550 1TB High-Performance M.2 Pcie NVMe SSD
Länk: https://www.amazon.se/WD-WDS100T2B0C-Pcie-NVMe-Svart/dp/B07YF...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5261547
Pris: 767

Elgiganten verkar ha samma pris enligt prisjakt.

Detta är en av modellerna som blivit sämre efter utbytt hårdvara i disken va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Detta är en av modellerna som blivit sämre efter utbytt hårdvara i disken va?

Ja nya revisionen av SN550 har sämre NAND påverkar dock bara prestandan märkbart när SLC cachen tar slut för normala konsumenter så kommer man knappast märka skillnaden.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Detta är en av modellerna som blivit sämre efter utbytt hårdvara i disken va?

Skrivet av Anders9110:

Ja nya revisionen av SN550 har sämre NAND påverkar dock bara prestandan märkbart när SLC cachen tar slut för normala konsumenter så kommer man knappast märka skillnaden.

WD SN550 har dock bara 12GB SLC cache. Stor skillnad mot ex.vis
uppdaterade Samsung 970 EVO som har 115GB SLC cache.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TechWolf:

WD SN550 har dock bara 12GB SLC cache. Stor skillnad mot ex.vis
uppdaterade Samsung 970 EVO som har 115GB SLC cache.

Fast det räcker för de flesta konsumenter man får nästan 2 st 1TB SN550 för priset av en 1 TB Samsung 970 EVO.

Jag jämförde också den gamla och den nya revisionen av SN550 där prestanda med SLC cache är ganska identiskt och SLC cachen är lika stor för både den nya och gamla revisionen av SN550.

Det är först när SLC cachen tar slut som prestandan sjunker ganska hårt de flesta konsumenter skriver inte så stora filer till SSD så få normala konsumenter kommer märka skillnaden mellan nya och gamla SN550.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk

Det är väl lägsta priset just nu för 1tb entry level nvme m2. Brukar bli bäst att anpassa förväntningarna efter priset. Samsung 970 EVO tex är ju dubbla priset om jag inte tittar på fel produkt på prisjakt. Det är väl inte riktigt äpplen mot äpplen.

Permalänk
Skrivet av ingenjören:

Är du nöjd med modellen? Beställde från Elgiganten för 5990 kr men har inte fått den.

Jag är nöjd och tycker det är mycket TV speciellt för dom pengarna.

Har inte någon annan OLED att jämföra med dock.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Jag är nöjd och tycker det är mycket TV speciellt för dom pengarna.

Har inte någon annan OLED att jämföra med dock.

Ok, tack för svaret! Gissar att den kommer utklassa min gamla 40" Samsung LCD från 2013 med kraftig backlight bleed i vissa hörn
Så kan det gå när en 2 åring går fram och slår på TVn...

Visa signatur

AMD 3800X|ASUS ROG STRIX B550-F GAMING (WIFI)| Corsair 16 GB 3600MHz|Palit RTX2060 Dual|Seasonic Focus GX 550 W|Kingston A2000 1 TB M.2|Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingenjören:

Ok, tack för svaret! Gissar att den kommer utklassa min gamla 40" Samsung LCD från 2013 med kraftig backlight bleed i vissa hörn
Så kan det gå när en 2 åring går fram och slår på TVn...

Tycker det låter lite som att 2-åringen gjorde dig en tjänst livskvalitetsmässigt! Kör Philips-OLED, har oerhört svårt att se att jag någonsin kommer gå tillbaka till LCD-teknik, om de inte får ner micro-LED och allt vad det heter på samma nivå. Många filmer är en helt ny upplevelse, inte minst Batman-filmerna, detta utan att vara vare sig 4k eller HDR eller något annat. Men den svärtan och detaljrikedomen som kommer med att backlighten inte suddar ut ljuskällor. Holy crap!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD