Duke Nukem, efter Forever

Permalänk

Duke Nukem, efter Forever

Hej!

Jag återfick två (däribland mitt första, 2007) Steam-konton i förra veckan och på det ena finns Duke Nukem Forever. Jag testade spelet lite och tänker nu: hur vore det om ett Duke Nukem kom idag (gärna utan boobs och annat på väggarna, bajskastning) men mer troget Duke3D och utvecklat av kanske Raven Software och Activision (utan Blizzard).

Hur skulle spelet tas emot inte bara av fans, utan också mediellt?

Vill ni se ett nytt duke, eller inte? Vill ni höra John St John en gång till?
Mvh 😊

Permalänk
Medlem

Själv gillade jag spelet, laserminor eller vad det nu var man kunde lura polarna med när man spelade mot varandra. För tidsepoken långt fram grafiskt sett. Så jag hade gärna lirat det igen.

Permalänk
Medlem

Med tanke att så kallade "boomer shooters" har blivit så populärt som det är nu, och att bland annat doom fått sig en ordentlig reboot så känns det som att det hade varit den perfekta tiden för ett nytt duke nukem!

Kan ju f.ö. rekommendera Ion Fury om man är sugen på ett nytt duke nukem, det har tillochmed John St. John som röstskådespelare

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

Hej!

Jag återfick två (däribland mitt första, 2007) Steam-konton i förra veckan och på det ena finns Duke Nukem Forever. Jag testade spelet lite och tänker nu: hur vore det om ett Duke Nukem kom idag (gärna utan boobs och annat på väggarna, bajskastning) men mer troget Duke3D och utvecklat av kanske Raven Software och Activision (utan Blizzard).

Hur skulle spelet tas emot inte bara av fans, utan också mediellt?

Vill ni se ett nytt duke, eller inte? Vill ni höra John St John en gång till?
Mvh 😊

Kolla upp Ion Fury.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se ett modernt Duke i samma snabba och råa icke PK-stil som Duke3D. Gott om ovårdat språk, steroider, överskott av manligt hormon och attityd. Som Duke ska vara.

Saknar en spännande deatchmatch i Hollywood Holocaust på skolans nätverk i någon dunkel datasal när rasslet av it-killarnas nycklar plötsligt sattes i låset. Alla satt oskyldiga likt tända ljus med datorerna igång och skärmarna svarta, släckta med blixtens hastighet. Tagna på bar gärning, gjort något mycket förbjudet...

Edit: tack för tipset om Ion Fury!

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Avstängd

Jag hade gärna sett en uppföljare till Duke Nukem Manhattan Project. Lite mer klassiska Duke i "2D".

Permalänk
Medlem

Det enda jag kommer ihåg från Duke Nukem Forever är de roliga grejerna - tits, minigames och leveln när man blev krympt. Om det kom ett nytt spel som visar sig vara BRA skulle jag absolut köpa. Ja, Polygon och Kotaku skulle skrika sig hesa över hur maskulint och farligt det är, men det känns som att deras relevans är på väg ut.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Gillar att man kan heala sig genom att pissa.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Med tanke att så kallade "boomer shooters" har blivit så populärt som det är nu, och att bland annat doom fått sig en ordentlig reboot så känns det som att det hade varit den perfekta tiden för ett nytt duke nukem!

Kan ju f.ö. rekommendera Ion Fury om man är sugen på ett nytt duke nukem, det har tillochmed John St. John som röstskådespelare

Wow! Tufft! Huvudroll?

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Jag skulle gärna se ett modernt Duke i samma snabba och råa icke PK-stil som Duke3D. Gott om ovårdat språk, steroider, överskott av manligt hormon och attityd. Som Duke ska vara.

Saknar en spännande deatchmatch i Hollywood Holocaust på skolans nätverk i någon dunkel datasal när rasslet av it-killarnas nycklar plötsligt sattes i låset. Alla satt oskyldiga likt tända ljus med datorerna igång och skärmarna svarta, släckta med blixtens hastighet. Tagna på bar gärning, gjort något mycket förbjudet...

Edit: tack för tipset om Ion Fury!

Det låter som tider det!

Permalänk
Skrivet av Poppu-chan:

Det enda jag kommer ihåg från Duke Nukem Forever är de roliga grejerna - tits, minigames och leveln när man blev krympt. Om det kom ett nytt spel som visar sig vara BRA skulle jag absolut köpa. Ja, Polygon och Kotaku skulle skrika sig hesa över hur maskulint och farligt det är, men det känns som att deras relevans är på väg ut.

Jag har levt under en sten, vilka är dem för ena? 😊

Permalänk
Skrivet av chksix:

Gillar att man kan heala sig genom att pissa.

Ego av öl 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

Jag har levt under en sten, vilka är dem för ena? 😊

Nyhetssidor som vissa hävdar är för "PK" för att de ska anses vara relevanta bara för att de rapporterar om spelutvecklares arbetsvillkor och även har haft debattartiklar om sexism och könsstereotyper i spel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

Wow! Tufft! Huvudroll?

Nix, han spelar skurken! Man spelar som Shelly Harrison, en karaktär som egentligen var planerad för duke nukem forever, men som aldrig kom med där

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Nyhetssidor som vissa hävdar är för "PK" för att de ska anses vara relevanta bara för att de rapporterar om spelutvecklares arbetsvillkor och även har haft debattartiklar om sexism och könsstereotyper i spel.

Jaså! Fortfarande?

Minns ””TV4 - Dödligt spel”, 2003/2004.

Permalänk
Skrivet av Ostbullen:

Nix, han spelar skurken! Man spelar som Shelly Harrison, en karaktär som egentligen var planerad för duke nukem forever, men som aldrig kom med där

Måste kika efter jobbet! 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

Jaså! Fortfarande?

Minns ””TV4 - Dödligt spel”, 2003/2004.

Minns det med. Det var däremot fantastiskt uselt. Vill se om den för att se hur illa den har åldrats.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

Hej!

Jag återfick två (däribland mitt första, 2007) Steam-konton i förra veckan och på det ena finns Duke Nukem Forever. Jag testade spelet lite och tänker nu: hur vore det om ett Duke Nukem kom idag (gärna utan boobs och annat på väggarna, bajskastning) men mer troget Duke3D och utvecklat av kanske Raven Software och Activision (utan Blizzard).

Hur skulle spelet tas emot inte bara av fans, utan också mediellt?

Vill ni se ett nytt duke, eller inte? Vill ni höra John St John en gång till?
Mvh 😊

Finns nästan

Serious Duke 3D mod som körs via Serious Sam 3 BFE
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=143257...

https://www.youtube.com/watch?v=LRNgnwWUUXQ

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av snajk:

Jag hade gärna sett en uppföljare till Duke Nukem Manhattan Project. Lite mer klassiska Duke i "2D".

Javisst eller en reboot!
Världen har blivit så mesig och känslig de sista åren så en återuppstånden Duke vore en frisk fläkt!
När Arnie och Stallone är borta, vem ska då rädda världen, Tom Holland??

Nä, kommande vardagkvällar nu samt nästa helg ska det bli DNF och Duke3D om vartannat 😃