Razer uppgraderar klassiska Naga med justerbart scrollhjul

Permalänk
Melding Plague

Razer uppgraderar klassiska Naga med justerbart scrollhjul

Razer ger klassiska MMO-musen Naga nytt liv med ett justerbart scrollhjul vid sidan av modulärt knappsystem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt, förutom priset... Jisses.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Älskar dessa fantasi priser på allt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Rökte dom svamp eller nåt annat när dom satte priset?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Rökte dom svamp eller nåt annat när dom satte priset?

Man kanske får med lite svamp som plåster på såren?

Priserna på tillbehör öht har verkligen skjutit i höjden, inte bara Razers. Möss runt tusenlappen eller mer är verkligen inte ovanligt längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Man kanske får med lite svamp som plåster på såren?

Priserna på tillbehör öht har verkligen skjutit i höjden, inte bara Razers. Möss runt tusenlappen eller mer är verkligen inte ovanligt längre.

Det vore nåt 🍄
Nej så är det ju tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför spendera mer än 300kr på en mus om nått alltid går sönder efter 1 år.
Blivit riktigt bitter efter 2 möss scrollhjul börjat glappa så den scrollar hej villt.
Även musknapp 1 och 2 ibland glappar, håller ner en knapp o den bara släpper.

Använde Intellimouse 1.1 från Microsoft i 15år, den glappa aldrig men är då fast vid 400dpi, jobbigt med skärm över 1080p.
Har razer ett bra rykte till kvalité eller glappar dem lika mycket som Steelseries och Logitech? Eller har jag fått den lilla % andel av mössen som glappar?

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Glad att jag köpte en extra mx518 när de var på utgång, nu har jag tillräckligt med mus för överskådlig framtid

Permalänk
Medlem

Har bra minnen av den första Nagan förutom att den kostade 3 gånger mindre, galet

Permalänk
Medlem

Ser väldighet flashig och hightech ut med grymma specs och finns säkert folk som blir glada över alla funktioner med men skulle personligen inte lägga mer än 1000Kr.

Såhär ser min Logitech G403 ut efter ganska många år haha. Ser kanske dags ut att byta ut den
Ful som stryk av slitage men funktionsmässigt lika bra som när den var ny så därför jag inte bytt.
Inget glappar eller klickar konstigt. Byter bara glidytor när dom börjar bli slitna.

Permalänk
Medlem

En snöboll har större chans att överleva längre i Molten Core än att jag lägger de pengarna på en mus från Razer.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaosClocker:

Varför spendera mer än 300kr på en mus om nått alltid går sönder efter 1 år.
Blivit riktigt bitter efter 2 möss scrollhjul börjat glappa så den scrollar hej villt.
Även musknapp 1 och 2 ibland glappar, håller ner en knapp o den bara släpper.

Använde Intellimouse 1.1 från Microsoft i 15år, den glappa aldrig men är då fast vid 400dpi, jobbigt med skärm över 1080p.
Har razer ett bra rykte till kvalité eller glappar dem lika mycket som Steelseries och Logitech? Eller har jag fått den lilla % andel av mössen som glappar?

Razer möss har varit sjukt hitnmiss de senaste Åren. Vissa har tur att den rent mekaniskt håller sig & bara slits runtom i gummi/plast. Men många har också stött på problem ganska omgående med Razer möss.

Många möss kör ju med sån jäkla gummi som slits upp väldigt snabbt, så de blir gropar i sidorna, typ där tummen ligger.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Glad att jag köpte en extra mx518 när de var på utgång, nu har jag tillräckligt med mus för överskådlig framtid

Tyvärr så är nya versionen betydligt högljuddare i klickandet, gillar inte det personligen, gillar mera de gamla tysta snabba switcharna men tycks inte va jätte populärt bland gaming möss med tyst klickande.

Kör fortfarande orginal MX518 (men har en "Legendary MX518" köpt som backup och har G400 eller vilken det var oxå), jag har ingen aning hur gammal men lätt 15 år. Scrollandet funkar sådär idagsläget, försökt öppna upp nu fler ggr och fixa till det men är osäker vad det är som gör nu att scrollandet inte reagerar så känsligt som det borde göra.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Jag har en Naga2012, den man utöver tumgreppet även kunde byta högra sidan på. Scrollfunktionen dog i förtid men scrollklick fungerar samt allt annat är fortfarande ok.

Nu är jag på min andra Naga Trinity. Den första började dubbelklicka vänsterknappen i random intervaller inom garantin och byttes ut.

Jag har även en Naga X, den "billiga", lätta modellen som är väldigt skön men jag har tyvärr totalt vant mig vid Trinitys sidoscrollinputs som tyvärr inte finns på X så den används bara för slösurf på skrivbordets andra nivå.
Tartarus v2 är en given kompanjon vid spelande.

Vi får se vad som behöver bytas ut först..

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Glad att jag köpte en extra mx518 när de var på utgång, nu har jag tillräckligt med mus för överskådlig framtid

Den gamla mx518 eller MX518 legendary som man kunde köpa för något år sen eller två? köpte den sistnämnda billigt från elgiganten

Permalänk
Medlem

vad är det för idioti att plocka bort knapparna längst fram på nagan, dom var där på originalet och jag har spelat så lånmgt med dom att man inte kan spela utan dom längre.

jag använder g402 nu då den fortfarande använder bra knappar.

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Man kanske får med lite svamp som plåster på såren?

Priserna på tillbehör öht har verkligen skjutit i höjden, inte bara Razers. Möss runt tusenlappen eller mer är verkligen inte ovanligt längre.

Finns dock många "off-brands" som gör riktigt bra tillbehör nu för tiden betydligt billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Tyvärr så är nya versionen betydligt högljuddare i klickandet, gillar inte det personligen, gillar mera de gamla tysta snabba switcharna men tycks inte va jätte populärt bland gaming möss med tyst klickande.

Kör fortfarande orginal MX518 (men har en "Legendary MX518" köpt som backup och har G400 eller vilken det var oxå), jag har ingen aning hur gammal men lätt 15 år. Scrollandet funkar sådär idagsläget, försökt öppna upp nu fler ggr och fixa till det men är osäker vad det är som gör nu att scrollandet inte reagerar så känsligt som det borde göra.

Skrivet av Ymerio:

Den gamla mx518 eller MX518 legendary som man kunde köpa för något år sen eller två? köpte den sistnämnda billigt från elgiganten

Jag har två original från ca 2008 och en ’ny’ oöppnad från återkomsten, inte ens testat den. Tror inte det är en legendary, tror det var slutet av originalets försäljning men kan ha fel

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft så många möss genom åren. Typ 3 stycken de senaste 18 åren eller nått sånt. Logitech MX500, MX518 och G600. Den enda som gått sönder var MX500, men den hade jag läääääänge. G600 köpte jag för att jag ville ha flera knappar.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

2k för en mus som är känd att gå sönder inom sex månader, jävlar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande min Naga Epic från omkring 2012. Kommer hålla liv i den så länge det går. Fick löda om nya switchar häromåret pga det ökända dubbelklick-problemet.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

Ägde två av den första versionen av Naga. Vänster musknapp slutade fungera inom ett år på båda. Köpte en Roccat Nyth som troligen fortfarande fungerar, men försvann i en flytt. Och eftersom den tyvärr inte längre tillverkas fick jag nöja mig med en Corsair Scimitar.

Visa signatur

Death is... whimsical... today
-------------------------------------
AMD Ryzen 5 5600X | MSI B550-A PRO | HyperX Fury 32GB 3600Mhz | ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix | Sound Blaster ZxR | Corsair RM750

Permalänk
Medlem

Hur små tummar har folk egentligen? Skulle jag använda den där och försöka trycka på en av knapparna så kommer jag åt minst tre med min tumme.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vad är knappsatsen till? Så att man ska kunna spela Hugo när man ringer in till TV? Har den T9 om så att man kan SMSa lättare?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad är knappsatsen till? Så att man ska kunna spela Hugo när man ringer in till TV? Har den T9 om så att man kan SMSa lättare?

Detta förklarade man i första stycket i texten:

"Naga-seriens fördel har varit den stora mängd knappar som finns tillgängliga i tumhöjd och som går att konfigurera fritt. Speciellt användbara är knapparna i MMO-titlar, där användare fritt kan programmera musens knappar till makron i spelet för att slippa febrilt leta runt på tangentbordet för att aktivera kombinationerna."

Nu spelar jag aldrig MMO men jag förstår att det är bra med dessa knappar.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Oändlig batteritid med kabel? Satan! Skämt o sido, imponerande batteritid med tanke på att min Razer Basilisk bara håller i typ 12 timmar

Permalänk
Medlem

Haft min Razer Deathadder sen 2009, otrolig kvalitet på Razer! Efter senaste rengörningen blev den i princip som ny, bytt glides 5-6 gånger dock.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Helt sjuka priser på allt nu känns de som…

Skall nog byta hobby. 🙈

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

En platsboll med sladd, innehållande en optiskavläsare och lite elektronik för 2200 pix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Helt sjuka priser på allt nu känns de som…

Skall nog byta hobby. 🙈

hehe lite inne på samma spår. börja plocka kottar eller nåt. hört att det är billigt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o