Användare får betalt för sina Reddit-inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

iofs, i somras fick jag ca 5000:- som totalt.

Yougov
Panelist
Din åsikt
M3 panel
Ipsos
MOBROG
Attapoll

Dessa är dem jag använder.

Måste testa. Då har jag nåt att göra på lunchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Inläggskvaliteten kommer absolut skjuta i höjden och bottfarmerna inte alls visa intresse för detta (:

Många har sagt motsatsen genom åren men jag upplever Reddit som den vänligaste mötesplatsen över hela internet pga hur den fungerar med sin trådade upp- och nedtumme funktion. Allt har ju ett undantag, även Reddit.

Gillar inte tilltaget, för tycker det är bra som den är och vill inte att den ska bli förstörd på samma sätt som andra liknande media när man går och petar på ett fungerande koncept. Nu när även pengar är involverat kan man lika gärna köra alla kommentarer över ChatGPT för den perfekta kommentaren vilket kan bli dödsstöten för att hålla diskussionerna intressanta.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare så skulle mitt reddit-användande gå ner 99% när Apollo slutade fungera som app och kan med glädje säga att mitt användande nog gått ner 99.9%. Kanske dags att sälja sitt konto med 250k+ karma nu då

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Allt kommer bli som en enda neutral tråkig gemensam nämnar-gegga, fast i klickbeteform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

öppen astroturfing?

När det ändå sker kan de likaväl tjäna pengar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Allt kommer bli som en enda neutral tråkig gemensam nämnar-gegga, fast i klickbeteform.

Som nu fast värre, med andra ord.

Permalänk
Medlem

När får vi betalt då? Jag tänker 10 kronor per uppdutt. 😃

Permalänk
Skrivet av k4rst3n:

Som jag skrev tidigare så skulle mitt reddit-användande gå ner 99% när Apollo slutade fungera som app och kan med glädje säga att mitt användande nog gått ner 99.9%. Kanske dags att sälja sitt konto med 250k+ karma nu då

Kommer ihåg din toalett perfect fit post så väl
Ruined!

Permalänk
Skrivet av kelthar:

Jag ser inte hur detta kommer ge kvalité. Poster som bekräftar av populära åsikter kommer väl få mest guld?

Always has been.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Som nu fast värre, med andra ord.

Yup. Snart arbetar alla med att skriva inlägg på reddit med hjälp av ChatGPT.

Permalänk
Sötast
Skrivet av trudelutt:

Kanske man inom kort kan skicka en faktura till Sweclockers för inläggen man skrivit här?

Blir nog swec som får fakturera dig istället 😇

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pirum:

Är det så att Reddit också hotas av "forumdöden"? Inget jag själv har koll på alltså, men jag funderade tidigare idag på alla de forum man häckade på fram till ca 2010 varav nästan alla sedan dött sotdöden. Trist. Sweclockers är väl ett undantag, Flashback också, även om en del gamla ärrade forumkämpar hävdar att det var bättre förr såklart.

Tillägg: Jag skyller på Facebook. Och mobiler. Folk slösurfar väl mest via mobiler numera och det orkar ju inte tusan skriva på forum med mobiler eller surfplattor...

Flashback vill ju nästan alla partier i riksdagen stoppa, säger allt om hur odemokratiska dom är. Flashback är det många som besöker och skriver på, det är ju största forumet. Man skall få tycka vad man vill utan förbud, ingen skall vara helig, men det har ju redan skapats en lag att en folkgrupp är helig och får inte kritiseras, sjukt.

Visa signatur

The more I get to know people, the more I love my dog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Är det så att Reddit också hotas av "forumdöden"? Inget jag själv har koll på alltså, men jag funderade tidigare idag på alla de forum man häckade på fram till ca 2010 varav nästan alla sedan dött sotdöden. Trist. Sweclockers är väl ett undantag, Flashback också, även om en del gamla ärrade forumkämpar hävdar att det var bättre förr såklart.

Tillägg: Jag skyller på Facebook. Och mobiler. Folk slösurfar väl mest via mobiler numera och det orkar ju inte tusan skriva på forum med mobiler eller surfplattor...

Hjälper inte att reddit är hopplöst föråldrat med sitt flertrådade upplägg, särskilt som man inte ens kan "öppna" alla undertrådar utan att navigera dit automatiskt. Om de hade bytt till nåt modernare, som t ex platta forum som funnits sen mitten av 90-talet, hade det varit mycket bättre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Skitforum, hoppas det dör snabbt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Reddit för humor är helt ok. Finns ganska många roliga subreddits om man är ute efter sånt.

Reddit för information och att lära sig saker om olika ämnen blir lätt väldigt fel. Typ 1% av användarna, ofta dom som skapat subredditen, vet något om ämnet, de andra 99% är där för att lära sig. Efter ett tag när dessa 99% har lärt sig lite, vill de kanske ge tillbaks lite till communityt och börjar "hjälpa" nya användare. Efter ett tag blir det nån slags konstig sekt, där användarna sitter och upprepar samma saker till alla nya som ställer frågor, utan att ha någon djupare kunskap, och råden kan bli helt fel. Har sett detta fenomen i flera olika subreddits.

Visa signatur

Jag gillar att försöka odla tropiska växter från frön, i ett nordiskt klimat.
🌱 Min YouTube-kanal: https://www.youtube.com/c/NordicPlantLover 🌱

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiliman:

Kommer ihåg din toalett perfect fit post så väl
Ruined!

Haha classic!

På tal om den, gfycat har ju stängt ner nu man hann precis få ner alla mina gamla gifs, inkl toalett-fiten

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Ännu ett företag i mängden utav stagnerande sociala plattformar som kopierar Elon Musk.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

Always has been.

Sant

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Fantastiskt detta kommer givetvis inte att bidra ytterligare till de ekokammare som redan existerar och att det aldrig sker några meningsfulla utbyten mellan olika perspektiv för att skapa förståelse för varandra och motverka polarisering.

Permalänk
Skrivet av dodie:

Reddit för humor är helt ok. Finns ganska många roliga subreddits om man är ute efter sånt.

Reddit för information och att lära sig saker om olika ämnen blir lätt väldigt fel. Typ 1% av användarna, ofta dom som skapat subredditen, vet något om ämnet, de andra 99% är där för att lära sig. Efter ett tag när dessa 99% har lärt sig lite, vill de kanske ge tillbaks lite till communityt och börjar "hjälpa" nya användare. Efter ett tag blir det nån slags konstig sekt, där användarna sitter och upprepar samma saker till alla nya som ställer frågor, utan att ha någon djupare kunskap, och råden kan bli helt fel. Har sett detta fenomen i flera olika subreddits.

r/LoveForLandchads är guld i alla fall.

Inte påstår jag dock att de skulle vara en skämtsub.

Permalänk
Medlem

Och jag som har över 122 000 i karma. Jag tycker ändå det låter som gjort för att missbrukas av bottar och liknande.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodie:

Reddit för humor är helt ok. Finns ganska många roliga subreddits om man är ute efter sånt.

Reddit för information och att lära sig saker om olika ämnen blir lätt väldigt fel. Typ 1% av användarna, ofta dom som skapat subredditen, vet något om ämnet, de andra 99% är där för att lära sig. Efter ett tag när dessa 99% har lärt sig lite, vill de kanske ge tillbaks lite till communityt och börjar "hjälpa" nya användare. Efter ett tag blir det nån slags konstig sekt, där användarna sitter och upprepar samma saker till alla nya som ställer frågor, utan att ha någon djupare kunskap, och råden kan bli helt fel. Har sett detta fenomen i flera olika subreddits.

När man sedan, som vän av ordning, kliver in för att ställa saker till rätta tar det hus i helvete och nedrösterna haglar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodie:

Reddit för humor är helt ok. Finns ganska många roliga subreddits om man är ute efter sånt.

Reddit för information och att lära sig saker om olika ämnen blir lätt väldigt fel. Typ 1% av användarna, ofta dom som skapat subredditen, vet något om ämnet, de andra 99% är där för att lära sig. Efter ett tag när dessa 99% har lärt sig lite, vill de kanske ge tillbaks lite till communityt och börjar "hjälpa" nya användare. Efter ett tag blir det nån slags konstig sekt, där användarna sitter och upprepar samma saker till alla nya som ställer frågor, utan att ha någon djupare kunskap, och råden kan bli helt fel. Har sett detta fenomen i flera olika subreddits.

Bra observation. Orubbliga sanningar etableras efter en tid och blir som en religion. Även här på Sweclockers fungerar det så.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Bra observation. Orubbliga sanningar etableras efter en tid och blir som en religion. Även här på Sweclockers fungerar det så.

Skillnaden här är det går att debattera.

Permalänk
Medlem

jahapp, dags att fixa ett par katter då, kattbilder går hett på reddit och garanterar upvotes

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Som jag skrev tidigare så skulle mitt reddit-användande gå ner 99% när Apollo slutade fungera som app och kan med glädje säga att mitt användande nog gått ner 99.9%. Kanske dags att sälja sitt konto med 250k+ karma nu då

Yeah samma här. Infinity slutade fungera för några veckor sedan. Saknade doom scrolla i några dagar men nu är det rätt skönt att slippa skiten. 🤣

Permalänk
Medlem

Reddit är bra på mycket, fantastiskt forum för tips kring ljudböcker/spel/tips osv. Scrollar nog där varje dag.

Men jag undrar hur de tänkte när de byggde forumet. Det är som en person som blev utfryst ur sin grupp eftersom hen sa något fel kom på "Det här konceptet blir bästa forumet juh!".

Ekot lär bli ännu högre nu på siten. Åsikter som går emot dagens narrativ fryses ut medan de som går medströms förstärks. Ingen kommer våga riskera sin karma.

Tvek alltså på att den här förändringen lär göra situationen bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Skitforum, hoppas det dör snabbt.

Måste vara jobbigt att tvingas använda det man inte gillar 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMuztek:

Måste vara jobbigt att tvingas använda det man inte gillar 🤣

Snäppet jobbigare att tro att reddit existerar i ett vakuum? Är väl heller inte så att man måste använda en produkt för att ogilla en dålig affärsidé?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodie:

Reddit för information och att lära sig saker om olika ämnen blir lätt väldigt fel. Typ 1% av användarna, ofta dom som skapat subredditen, vet något om ämnet, de andra 99% är där för att lära sig. Efter ett tag när dessa 99% har lärt sig lite, vill de kanske ge tillbaks lite till communityt och börjar "hjälpa" nya användare. Efter ett tag blir det nån slags konstig sekt, där användarna sitter och upprepar samma saker till alla nya som ställer frågor, utan att ha någon djupare kunskap, och råden kan bli helt fel. Har sett detta fenomen i flera olika subreddits.

Så kan det ju vara på SweClockers också när det gäller vissa ämnen, och det är väl ofrånkomligt när ett forum nått litet bredare publik. De forum där denna situation uppstår kan ju å andra sidan vara litet fientliga mot okunniga användare.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607