Permalänk
Medlem

Ny världsmästarmatch. Magnus hoppade denna sväng spelar poker istället.

De fortsätter fjanta sig på samma sätt som i fjol. Det verkar va mer än 75 % väntrumsschack som liras. Måste ju gå att skriva ett reglemente här som begränsar tiden från brädet. De ska inte kunna fly pressen. 10 min toalettrast räcker mer än väl de kan ta närhelst de önskar.

I övrigt mer underhållande då det blundras mer med två instabila spelare vid brädet. Vete gudarna vad det barkar. Ian borde ta hem det men han spelar ju blitz emellanåt och gör sjuka blunders därav.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fascinerande match serie. Game 7 var om möjligt galnast av dem alla.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Här var det sömnigt. Ännu en galen match. Ding spelade briljant men trycket verkar bli för mycket för honom i slutet av matcherna nu gav han verkligen bort en match flera gånger om men lyckades ju rädda upp en del trots allt. Ian gör oövertänkta drag men han spar ju energi samtidigt.

Mest besviken över att han erkände hans geniala bluff var en seniblunder. Förvisso mycket kalkylera de under kort tid.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fördriver tiden med blixtschack. Brukar försöka nå upp till 1400 iaf men huvet är degigt på sistone så det blir väldans ofokuserat. Men det brukar ge roligare partier när båda parter blundrar friskt. Lyckades rädda detta parti med en osannolik matt med 1 sekund kvar. Jag brukar oftast åka på dem själv.

https://lichess.org/0anOfy5w/white#69

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Schackmatch

Här är min bästa seger mot Arturion67 med en ranking av 1831, samt nådde jag min
högsta ranking samtidigt i rapid (1742).

Schackmatch 2

Här är min senaste match.

Är ganska långsam spelare, så därför är min ranking inte den bästa i dom andra grenarna.

Det jag skulle behöva öva på är schacköppningar nog, och kanske teori.

Men annars gillar jag schack fortfarande, har spelat "on and off" i typ 20 år.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lemon3:

Schackmatch

Här är min bästa seger mot Arturion67 med en ranking av 1831, samt nådde jag min
högsta ranking samtidigt i rapid (1742).

Schackmatch 2

Här är min senaste match.

Är ganska långsam spelare, så därför är min ranking inte den bästa i dom andra grenarna.

Det jag skulle behöva öva på är schacköppningar nog, och kanske teori.

Men annars gillar jag schack fortfarande, har spelat "on and off" i typ 20 år.

Är främst de med fotografiskt minne som tjänar på att studera öppningar och positioner. Vi andra mår nog bättre av att carpe diem schack.

Finns väl inga grandmasters som inte är minnesmästare? De flesta är rätt bra på blindschack

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är främst de med fotografiskt minne som tjänar på att studera öppningar och positioner. Vi andra mår nog bättre av att carpe diem schack.

Finns väl inga grandmasters som inte är minnesmästare? De flesta är rätt bra på blindschack

Ja det tycker jag med, dumt att oroa sig över något man ser som en hobby.

Fast jag brukar låta chess.com analysera mina matcher som jag går igenom och ser
om jag gjort några misstag. Det är ganska givande när man spelat ett längre parti.
Samt gillar jag pussel.

Men jag oroar mig inte för mycket över mitt spel, ser det mest som
en hobby.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Nu äntligen har jag börjat se lite ökningar igen. Jag trodde att jag hade fastnat för gott. Denna gången blev det pussel rating men det ger iaf tillbaka hoppet tillbaka om att det kanske går det att bli lite bättre på vanligt schack också.

Senaste året har jag spelat främst orankat på Lichess för att slippa tänka på rating och bara ha kul. Dock har det blivit lite rankade dagliga matcher på chess.com främst pga gamla turneringar jag gick med i sedan långt tillbaka. Vissa turneringar pågår ju under flera år så det är väldigt utdraget.

Permalänk
Medlem

Vad roligt att det börjar lossna för dig Elektron.
Jag kanske ska gå med i en turnering, det låter skoj med dagliga matcher.

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lemon3:

Vad roligt att det börjar lossna för dig Elektron.
Jag kanske ska gå med i en turnering, det låter skoj med dagliga matcher.

Tack :).
Ja det tycker jag att du ska testa om du är nyfiken. Du får skicka en daglig match utmaning till mig också om du vill spela. https://www.chess.com/member/jimemy