När riskokare blev nationell (nörd)angelägenhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Är i Thailand och funderar på att köpa en Zojirushi att ta med hem, finns en DSQ 1,8-litersmodell som kostar runt 1800 kr. Frågan är om det är ett bättre köp än en Tum Asia Bamboo där hemma. Zojirushin är billigare här, men är inte induktion. Vad tror ni?

Själv gillar jag ju energieffektivitet så föredrar induktion för värmeplatta. Med det sagt så kan man aldrig gå fel med en Zojirushi.

Du skulle ju eventuellt kunna kolla om du kan hitta en Yum Asia Bamboo i Thailand med, kanske också är billigare än i Sverige?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Ni som har deltagit i tråden: Brukar Yum Asia köra någon form av BF rea på sina produkter?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Ni som har deltagit i tråden: Brukar Yum Asia köra någon form av BF rea på sina produkter?

Mvh

Enkla svaret är ja. Dels på egna sidan, dels via Amazon.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Verkar vara lite rea på Yum Asia men inget direkt.
Men frakten på 12 euro så hamnar man på ungefär samma pris som på amazon typ. Vilket det inte verkar vara någon rea på just nu
https://yum-asia.com/eu/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Verkar vara lite rea på Yum Asia men inget direkt.
Men frakten på 12 euro så hamnar man på ungefär samma pris som på amazon typ. Vilket det inte verkar vara någon rea på just nu
https://yum-asia.com/eu/

Bamboo är nedsatt 23€. Plockar man ihop den i en bundle med risslev och spatel samt sköljskål så sparar man mer. Fast där står fel pris/beparing på sidan under riskokaren. Här blir det rätt: https://yum-asia.com/eu/product/bamboo-umai-ih-rice-cooker-sa...
Det roliga är att omräknat till SEK är Amazons pris på en Bamboo en hundring lägre än hos Yum Asia och man slipper frakt. Däremot är rostfria sköljskålen 60kr billigare från Yum Asia, så ha en EUR to SEK omvandlare öppen om du handlar och jämför.

Dock, hoppas på rea via Amazon och lägre frakt. Dom skeppar ju till EU från Nederländerna, så det är inte direkt långväga flygfrakt med businessklassbiljetter på ett A380 vi talar om.

Är man ett litet hushåll hittar man ju en Tsuki med keramisk skål, induktion och små mått för 1074,35 och Amazon Primefrakt. Den perfekta riskokaren att börja med, du är ensamstående, student, trångbodd eller bara nyfiken.

Tsuki tilllagd.
Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Jo får väl se om Amazon har någon rea nästa vecka eller nått.
Annars till jul, måste inte ha en just nu. Men varit sugen länge, samt att jag har plats för en nu

Har väl kikat på yum asia Kumo samt yum asia sakura.
Är väl fördel med den senare att det är för fler koppar om man är många någon gång.
Annars kommer nog mest 1 potions användas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Jo får väl se om Amazon har någon rea nästa vecka eller nått.
Annars till jul, måste inte ha en just nu. Men varit sugen länge, samt att jag har plats för en nu

Har väl kikat på yum asia Kumo samt yum asia sakura.
Är väl fördel med den senare att det är för fler koppar om man är många någon gång.
Annars kommer nog mest 1 potions användas.

Amazon har sänkta Black Fridaypriser på YumAsia nu. Sakura är nedsatt 80:- och Kumo samt Panda nån 60-lapp. Bamboo 130:- rea. Alltid nått.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

Slog till på en Tefal (vit) 1,8 l nu under Black Friday. Den verkar bra. Någon som har erfarenhet av den?

Permalänk
Medlem

Bra eller anus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Bra eller anus?

Ser ut som en vanlig standardkokare av enkel standard, dvs en sådan där gärna lite av riset bränner fast.
Har extra tillbehöret kokinsats som extra men känns inte prisvärd för vad man får.

Undvik och köp en av de bättre varianterna istället om man vill ha en riskokare.

Hade en liknande och inte nöjd i synnerhet om man inte gör jättemängder a la asiatisk restaurang , man gör i princip bättre ris i vanlig kastrull även om det är lite mer meck med det om det ska bli bra.

Ska man köpa riskokare så satsa på en bra även om de är dyrare för det är stor skillnad i användning och resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Bra eller anus?

Tanke på att insatsen är av aluminium så lär det fastna rätt bra när riset bränns, jag har en panda 🐼 från yum Asia med keramik skål och även med den bräns riset lite i botten men är lätt att få bort

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Har rockat en Panasonic riskokare i +20år. Den är äldre än något av mina förhållande, men det är dags att skaffa en ny.

Vad tror ni om den här? https://yum-asia.com/eu/product/kumo-yumcarb-advanced-fuzzy-l...
Runt tusenlappen. Pandan känns lite för stor då vi bara är 4 i familjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Har rockat en Panasonic riskokare i +20år. Den är äldre än något av mina förhållande, men det är dags att skaffa en ny.

Vad tror ni om den här? https://yum-asia.com/eu/product/kumo-yumcarb-advanced-fuzzy-l...
Runt tusenlappen. Pandan känns lite för stor då vi bara är 4 i familjen.

Men Panda har ju lite mindre kapacitet än Kumo. Jag skulle köpa en Panda. Har själv en 21 år gammal Zojirushi med 3,5 cups kapacitet och det har fungerat fint i alla år för en familj på fem. Enstaka gånger har vi kokat en sats till men bara då vi haft gäster och alltså varit fler än bara familjen.
I o f s säger de (YumAsia) att Kumo klarar ris för 1-5 pers och Panda för 1-3 pers men vi äter inte ris riktigt på samma sätt som man gör i Korea, Japan, Kina m.fl. länder. Som sagt har en 3,5 cups kokare räckt bra för min familj på fem pers. Och då vi varit hos släkten i Japan har deras 3,5 cups kokare räckt till utan problem.

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av OBH Nordicas Versatile? Finns det något bättre för under 1000 kr?

Permalänk

Hej,
Jag sitter just nu och väljer mellan Yum Asia Sakura och Cuckoo CR0631f som båda rekommenderas på: https://kokare.se/riskokare-bast-i-test/

Enligt dem så verkar modellerna vara väldigt lika i prestanda och att det snarare är storleken och designen som skiljer sig åt. Då båda är stora nog, utseendet inte är så viktigt för mig och priset inte skiljer mer ett par hundra så är jag öppen för båda modellerna.
Men skulle gärna ta emot tips från någon som faktiskt använt någon av dem för att se om ni som köpt dem varit nöjda.

Visa signatur

Diplomaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diplomaten_91:

Hej,
Jag sitter just nu och väljer mellan Yum Asia Sakura och Cuckoo CR0631f som båda rekommenderas på: https://kokare.se/riskokare-bast-i-test/

Enligt dem så verkar modellerna vara väldigt lika i prestanda och att det snarare är storleken och designen som skiljer sig åt. Då båda är stora nog, utseendet inte är så viktigt för mig och priset inte skiljer mer ett par hundra så är jag öppen för båda modellerna.
Men skulle gärna ta emot tips från någon som faktiskt använt någon av dem för att se om ni som köpt dem varit nöjda.

För egen del skulle jag säga att Cuckoo har Teflon och Yum Asia inte har det.

Over and out.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

För egen del skulle jag säga att Cuckoo har Teflon och Yum Asia inte har det.

Over and out.

Ja, nasty skit som Teflon (innehåller fluor) som sakta flagar av sig i det man äter vill man inte ha! Klor- och fluororganiska föreningar kommer förr eller senare att segla upp som ett problem och bör hållas så långt ifrån kroppen som möjligt.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diplomaten_91:

Hej,
Jag sitter just nu och väljer mellan Yum Asia Sakura och Cuckoo CR0631f som båda rekommenderas på: https://kokare.se/riskokare-bast-i-test/

Enligt dem så verkar modellerna vara väldigt lika i prestanda och att det snarare är storleken och designen som skiljer sig åt. Då båda är stora nog, utseendet inte är så viktigt för mig och priset inte skiljer mer ett par hundra så är jag öppen för båda modellerna.
Men skulle gärna ta emot tips från någon som faktiskt använt någon av dem för att se om ni som köpt dem varit nöjda.

Hade lätt valt Sakura, Yum Asia var UK återförsäljare till Zojirushi innan de började göra egna riskokare och sälja i EU, UK och USA. De gör bra skit. Du kan ju kika på Panda om du tycker Sakura är för stor. Jag ska själv köpa en Sakura inom någon månad är planen.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hade lätt valt Sakura, Yum Asia var UK återförsäljare till Zojirushi innan de började göra egna riskokare och sälja i EU, UK och USA. De gör bra skit. Du kan ju kika på Panda om du tycker Sakura är för stor. Jag ska själv köpa en Sakura inom någon månad är planen.

Håller med dig. Har en polare som precis köpt en Sakura och förstår nu varför asiater äger en riskokare. Har en gammal Panasonic som har teflon. Skulle ALDRIG köpa en ny riskokare som har teflonbeläggning. Vill man inte ha en superfancy med massa funktioner så har ju YesAsia en mer traditionell (Kumo) tror jag att det heter. Kostar en 1000-lapp.

Permalänk

Drömde inatt att jag körde boil-in-bag i en riskokare och startade värsta branden här hemma.
Har inte, och har aldrig haft en riskokare så jag tror att denna tråd börjar ge mig mardrömmar!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

Ja, nasty skit som Teflon (innehåller fluor) som sakta flagar av sig i det man äter vill man inte ha! Klor- och fluororganiska föreningar kommer förr eller senare att segla upp som ett problem och bör hållas så långt ifrån kroppen som möjligt.

Teflon innehåller en av de starkaste kemiska bindningarna som finns, och ingen biologisk process kan bryta den bindningen. Teflon är helt omöjligt för levande varelser att bryta ner. Det krävs hög värme, över ca 260 grader, för att nån form av nedbrytning ska påbörjas.

Så det är helt ofarligt. Trots allt trams och skrämselpropaganda som sprids.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Teflon innehåller en av de starkaste kemiska bindningarna som finns, och ingen biologisk process kan bryta den bindningen. Teflon är helt omöjligt för levande varelser att bryta ner. Det krävs hög värme, över ca 260 grader, för att nån form av nedbrytning ska påbörjas.

Så det är helt ofarligt. Trots allt trams och skrämselpropaganda som sprids.

Bindningen i Teclon är stark tills det upphettas. Sen ska det tillverkas och så småningom slängas också. Varför tror du man har förbjudit fluorvalla inom skidåkningen? Detta är inte trams, så länge Teflonet är stabilt är det lugnt, men utsläpp har redan skett i och med tillverkning. Det forskas vidare på detta - kan man sin kemi vet man att klor-, fluor- och bromföreningar är dåliga nyheter.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

Bindningen i Teclon är stark tills det upphettas. Sen ska det tillverkas och så småningom slängas också. Varför tror du man har förbjudit fluorvalla inom skidåkningen? Detta är inte trams, så länge Teflonet är stabilt är det lugnt, men utsläpp har redan skett i och med tillverkning. Det forskas vidare på detta - kan man sin kemi vet man att klor-, fluor- och bromföreningar är dåliga nyheter.

Men den upphettas inte till nedbrytningstemperaturer vid matlagning. Och nedbrytningsprodukten är en gas, så det är inget som stannar kvar i teflonet även om så skulle ske.

Fluorvalla är en helt annan sak. Man kan inte klumpa ihop saker bara för att de råkar ha liknande ämnen i sig. Detta handlar om teflon, ytbeläggningen som används i matlagningskärl, inget annat.

Utsläpp i samband med tillverkning är ett problem, ja, men det är inte teflon som släpps ut, utan ämnen som används under tillverkningsprocessen. Man kan blanda saltsyra och natriumhydroxid, som var för sig är väldigt besvärliga ämnen, och få rent saltvatten, som är helt ofarligt.

"Kan man sin kemi" är ett illa valt sätt att uttrycka sig i sammanhanget...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulfuß:

Bindningen i Teclon är stark tills det upphettas. Sen ska det tillverkas och så småningom slängas också. Varför tror du man har förbjudit fluorvalla inom skidåkningen? Detta är inte trams, så länge Teflonet är stabilt är det lugnt, men utsläpp har redan skett i och med tillverkning. Det forskas vidare på detta - kan man sin kemi vet man att klor-, fluor- och bromföreningar är dåliga nyheter.

Borstar du tänderna? Med fluortandkräm?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men den upphettas inte till nedbrytningstemperaturer vid matlagning. Och nedbrytningsprodukten är en gas, så det är inget som stannar kvar i teflonet även om så skulle ske.

Fluorvalla är en helt annan sak. Man kan inte klumpa ihop saker bara för att de råkar ha liknande ämnen i sig. Detta handlar om teflon, ytbeläggningen som används i matlagningskärl, inget annat.

Utsläpp i samband med tillverkning är ett problem, ja, men det är inte teflon som släpps ut, utan ämnen som används under tillverkningsprocessen. Man kan blanda saltsyra och natriumhydroxid, som var för sig är väldigt besvärliga ämnen, och få rent saltvatten, som är helt ofarligt.

"Kan man sin kemi" är ett illa valt sätt att uttrycka sig i sammanhanget...

Undviker så långt som möjligt klor, brom och fluor. Vill inte ha det till tänderna, inte i produkter jag använder. Kan man sin kemi - du kan göra dig lustig över att man blandar något giftigt, t.ex hydrazin med nått annat så blir det ofarligt. Saken är den att det blir restprodukter, hanteringen i sig är farlig så obundna ämnen släpps ut, binder sig med annat och bildar nya föreningar. Bättre att låta försiktighet råda…

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men den upphettas inte till nedbrytningstemperaturer vid matlagning. Och nedbrytningsprodukten är en gas, så det är inget som stannar kvar i teflonet även om så skulle ske.

Fluorvalla är en helt annan sak. Man kan inte klumpa ihop saker bara för att de råkar ha liknande ämnen i sig. Detta handlar om teflon, ytbeläggningen som används i matlagningskärl, inget annat.

Utsläpp i samband med tillverkning är ett problem, ja, men det är inte teflon som släpps ut, utan ämnen som används under tillverkningsprocessen. Man kan blanda saltsyra och natriumhydroxid, som var för sig är väldigt besvärliga ämnen, och få rent saltvatten, som är helt ofarligt.

"Kan man sin kemi" är ett illa valt sätt att uttrycka sig i sammanhanget...

Om jag minns rätt använder man en del fluorsyror (minns inte formlerna för dem, tror att man förkortar till PFOA, "perfluor-<nånting>-acid") vid tillverkningen av teflon och att man runt 2018/19/20 hade ett antal skandaler dels kring utsläpp i USA och dels kring utsläpp i Italien dit amerikanerna skeppade avfallsprodukter från tillverkningen av teflon för hantering. Tror till och med att det italienska företaget tvingades i konkurs på grund kostnaderna för att ta hand om eländet man ställt till med (kanske var det andra faktorer som sänkte företaget men det hade med deras hantering av avfallsprodukter från användningen av PFOA att göra). Ett par filmer kommer till minnet, "Den bittra smaken av Teflon" (2018, orginaltitel "The Devil We Know"), och "Dark Waters" (2019).
Så även om teflonet i sig är ofarligt för oss människor så bidrar det till mängden svårnedbrytbara mikroplaster och tillverkningen är långt ifrån ofarlig för animaliskt liv. En bieffekt jag tror man kunnat konstatera på folk som hanterat PFOA är minskad förmåga hos vita blodkroppar att kunna angripa smittoämnen (men här kan minnet svika)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Jag tror vår är för stor för 1-2 portioner, för det blir bra om vi är 3 eller 4 men inte när vi kokar 1-1,5 dl ris till oss 2...

Jag har använt riskokare i hela mitt liv faktiskt och det bör gå bra att att koka 1,5 dl ris men du kanske får anpassa vattenmängden?
Det är nog inte riktigt samma förhållanden som när du gör större portioner. Vill du använda relativt lite vatten som jag faktiskt gör så kan du låta riset suga åt sig det kalla vattnet i ca 20-30 min innan du sätter på kokaren.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Om jag minns rätt använder man en del fluorsyror (minns inte formlerna för dem, tror att man förkortar till PFOA, "perfluor-<nånting>-acid") vid tillverkningen av teflon och att man runt 2018/19/20 hade ett antal skandaler dels kring utsläpp i USA och dels kring utsläpp i Italien dit amerikanerna skeppade avfallsprodukter från tillverkningen av teflon för hantering. Tror till och med att det italienska företaget tvingades i konkurs på grund kostnaderna för att ta hand om eländet man ställt till med (kanske var det andra faktorer som sänkte företaget men det hade med deras hantering av avfallsprodukter från användningen av PFOA att göra). Ett par filmer kommer till minnet, "Den bittra smaken av Teflon" (2018, orginaltitel "The Devil We Know"), och "Dark Waters" (2019).
Så även om teflonet i sig är ofarligt för oss människor så bidrar det till mängden svårnedbrytbara mikroplaster och tillverkningen är långt ifrån ofarlig för animaliskt liv. En bieffekt jag tror man kunnat konstatera på folk som hanterat PFOA är minskad förmåga hos vita blodkroppar att kunna angripa smittoämnen (men här kan minnet svika)

Ja, jag försvarar inte slarv vid tillverkningen. Men det var inte det frågan gällde. Många tror att teflon, som färdig produkt i ett kärl, är farlig. Så är det inte.

Naturligtvis kan man tillverka utan skadliga utsläpp eller exponeringar för personalen. Men där har vi kapitalismen och giriga affärsmän som ställer till det. Inte produktens fel.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Diplomaten_91:

Hej,
Jag sitter just nu och väljer mellan Yum Asia Sakura och Cuckoo CR0631f som båda rekommenderas på: https://kokare.se/riskokare-bast-i-test/

Enligt dem så verkar modellerna vara väldigt lika i prestanda och att det snarare är storleken och designen som skiljer sig åt. Då båda är stora nog, utseendet inte är så viktigt för mig och priset inte skiljer mer ett par hundra så är jag öppen för båda modellerna.
Men skulle gärna ta emot tips från någon som faktiskt använt någon av dem för att se om ni som köpt dem varit nöjda.

Tack för många svar. Alla verkar vara överens om att Yum Asia Sakura är det bästa alternativet, så en sådan får det bli!

Visa signatur

Diplomaten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Japansk frukost är nog det godaste jag vet i frukostväg. Åt det varje dag när vi reste runt i Japan och blev helt frälst. Händer inte så ofta att vi gör det hemma tyvärr.

Nog för att du är göteborgare, men det är något allvarligt fel på dig, efter 8 resor till japan så kan jag med gott samvete säga att den som går igång på japansk frukost behöver ett romantiskt möte med en spikklubba eller kommer från västkusten

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end