Asus Geforce RTX 4080 Super TUF – marginellt bättre men märkbart billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Ja. det ser lite frågande ut. Tycker du ska ha mer. Jag ser att du kör minnena lite lågt. Jag kör med XMP 5600 MHz. Men det behöver inte vara på grund av det. Men en då. om vi säger det så.

Du har ju lite klenare CUP en mig. Men ska inte vara det. jag bara tycker att du ska ha lite mer än mig. Bara för du har ju super.
En då om Super. Visar sig inte mycket snabbare än bara 4080. Men lägre ??? hm....

Gå in och kolla på denna sida vad andra har. Bra att kunna jämföra ibland.
https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/

”men ändå” - ”mer än mig, mindre än dig” - ”en enda hjärncell”

Stor skillnad på ändå, än och en Det var inte helt enkelt att hänga med i din text.

Angående TimeSpy-resultatet så vägs CPU store in i total store orimligt mycket. För att utvärdera grafikkortet enskilt och utesluta ev fel äf det mer lönt att kolla på FPSen i de två delmomenten och jämföra.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Ja. det ser lite frågande ut. Tycker du ska ha mer. Jag ser att du kör minnena lite lågt. Jag kör med XMP 5600 MHz. Men det behöver inte vara på grund av det. Men en då. om vi säger det så.

Du har ju lite klenare CUP en mig. Men ska inte vara det. jag bara tycker att du ska ha lite mer än mig. Bara för du har ju super.
En då om Super. Visar sig inte mycket snabbare än bara 4080. Men lägre ??? hm....

Gå in och kolla på denna sida vad andra har. Bra att kunna jämföra ibland.
https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/

@Perdonotknow

Jag kör DDR4

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Okej. Då vet jag det.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Har du kollat på detta. Det är detta jag pratar om.

https://www.3dmark.com/search#advanced?test=spy%20P&cpuId=319...

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Har du kollat på detta. Det är detta jag pratar om.

https://www.3dmark.com/search#advanced?test=spy%20P&cpuId=319...

@Perdonotknow

Jag ligger lågt trots ominstallation.
Jag får kolla upp detta vad det kan vara 🙂

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Pauls711

Jag kommer köra med Asus 4080S tuf kortet då det är så gott som helt tyst samt inget coilwhine, endast lite surr kan man höra om man har huvudet vid front fläktarna under full belastning.

Kanske blir mer tryck i kortet framöver när det kommer nyare drivrutiner
Jag måste göra en nyinstallation ochså.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Kul att du köpte TUF, det var ju inget bra, dåliga komponenter med Coilwhine och inte prisvärt sa du ju

Med det sagt tycker jag du ligger lite lågt i ditt resultat. Nedan ser du mitt resultat med Asus 4070 Ti Super TUF i Quiet Bios med fläkthastighet på max 1100rpm (knäpptyst) och 13600K.

Sen rekommenderar jag skarpt att du använder Speedway för att testa istället för de väldigt föråldrade TimeSpy. Speedway testar kraften fullt ut, kör det och jämför med referenstabellen nedan istället. (Bifogar mitt resultat på samma Asus 4070 Ti Super TUF med Quiet Bios som referens också )

TimeSpy ersätts om ca två veckor av 3DMarks nya test Steel Nomad eftersom TimeSpy inte är riktigt relevant längre.

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Fick tag på mitt vanliga 4080 i oktober för 13500kr - haft lite ångest inför 4080 Super lanseringen om man gick på världens nit men skönt att se att det knappt skiljer i prestanda och att jag kunnat ha glädje av mitt vanliga 4080 i några månader istället för att jag väntade i onödan.

Hoppas priserna håller sig på 12000kr nu, men misstänker att priserna kommer smita upp mot 13-14 istället vid nästa batch.

Du har flera Asus modeller som redan nu ligger runt 16-17 000 kr. Det är knappt någon skillnad mot vanliga 4080 eller ingen skillnad alls för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du har flera Asus modeller som redan nu ligger runt 16-17 000 kr. Det är knappt någon skillnad mot vanliga 4080 eller ingen skillnad alls för den delen.

@Dinkefing
Den största skillnaden kommer nog vara andrahandsvärdet mellan Super och vanliga 4080.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Satte just in mitt PNY 4080S, riktigt fint kort. Valde det över 4070S Founders edition som också kom idag pga att jag spelar på lite högre upplösning men jävlar vad fint founders edition är alltså, till och med den bruna kartongen kändes jävligt premium och då öppnade jag inte ens den svarta kartongen. Gjorde ont att jag inte fick ett 4080S FE. Blir synd att behöva skicka tillbaka Founders edition men är lite för dyrt för att bara kolla på

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

@Dinkefing
Den största skillnaden kommer nog vara andrahandsvärdet mellan Super och vanliga 4080.

Varför skulle det vara en skillnad? Det är knappt någon skillnad i prestanda. Finns inget på 4080 Super som gör någon skillnad mot den vanliga.

Om folk tror det är mer värt för att det står Super så har de ingen koll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför skulle det vara en skillnad? Det är knappt någon skillnad i prestanda. Finns inget på 4080 Super som gör någon skillnad mot den vanliga.

Om folk tror det är mer värt för att det står Super så har de ingen koll.

Ett nyare kort kommer fortfarande ha högre andrahandsvärde. Och kollar du snittet av alla stora tester på 4080 Super så är det fortfarande 2% snabbare i 1080P, 3% snabbare i 1440P och 4% snabbare i 4K.

Det är väldigt lite, dock en mätbar skillnad vilket fortfarande gör att även jag tror 4080 Super kommer stå sig bättre på andrahandsmarknaden.

Permalänk
Medlem

För dom som letar så verkar Proshop ha fått ett leveransdatum nästa måndag för Inno3D kort för 12999 kr nu.
https://www.proshop.se/Grafikkort/Inno3D-GeForce-RTX-4080-SUP...

Är dock med den mindre kylaren om man är rädd för lite fläktljud.

Skrivet av Dinkefing:

Varför skulle det vara en skillnad? Det är knappt någon skillnad i prestanda. Finns inget på 4080 Super som gör någon skillnad mot den vanliga.

Om folk tror det är mer värt för att det står Super så har de ingen koll.

Jadu, för det första så har ju 4080S korten redan nu gjort att andrahandsvärdet på 4080 sjönk snabbt på grund av det lägre priset.

Utöver det så är det ju ett nyare kort och lite bättre, varför skulle någon välja ett 4080 över ett 4080s på andrahandsmarknaden? När nästa generation släpps så kommer du få ett bättre pris och ha det lättare att sälja ett 4080S än det äldre och sämre 4080.

Tror du på riktigt att det äldre, sämre och dyrare kortet kommer hålla värdet bättre än det nyare, snabbare och billigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Kul att du köpte TUF, det var ju inget bra, dåliga komponenter med Coilwhine och inte prisvärt sa du ju

Med det sagt tycker jag du ligger lite lågt i ditt resultat. Nedan ser du mitt resultat med Asus 4070 Ti Super TUF i Quiet Bios med fläkthastighet på max 1100rpm (knäpptyst) och 13600K.

Sen rekommenderar jag skarpt att du använder Speedway för att testa istället för de väldigt föråldrade TimeSpy. Speedway testar kraften fullt ut, kör det och jämför med referenstabellen nedan istället. (Bifogar mitt resultat på samma Asus 4070 Ti Super TUF med Quiet Bios som referens också )

TimeSpy ersätts om ca två veckor av 3DMarks nya test Steel Nomad eftersom TimeSpy inte är riktigt relevant längre.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Undervoltad i9 14900 kf får detta, bra eller dåligt?

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför skulle det vara en skillnad? Det är knappt någon skillnad i prestanda. Finns inget på 4080 Super som gör någon skillnad mot den vanliga.

Om folk tror det är mer värt för att det står Super så har de ingen koll.

@Dinkefing

Låter som om att du inte har så mycket koll.
Du har fått bra svar från andra på frågan samt att Super är lite mer framtidssäkert.

Du ser även vad som skiljer de båda korten här
https://www.sweclockers.com/test/38082-asus-geforce-rtx-4080-...

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Undervoltad i9 14900 kf får detta, bra eller dåligt?<Uppladdad bildlänk>

Bra, men kör Speedway istället. Ett betydligt bättre (och mycket tyngre) test hur det faktiskt presterar i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Bra, men kör Speedway istället. Ett betydligt bättre (och mycket tyngre) test hur det faktiskt presterar i spel.

Då måste man ju köpa programmet

Visa signatur

I9 14900KF
MSI MEG Z790 ACE MAX
Asus Rog Strix 4080 Super OC,GSKILL DDR5 6000 MHZ 64 GB,EK 360 AIO,Lian Li Sl inf 120 7x,WD SN850x 4x 1tb,Lian Li Dynamic Evo
Acer Predator 34GS Ultrawide

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

@Dinkefing

Låter som om att du inte har så mycket koll.
Du har fått bra svar från andra på frågan samt att Super är lite mer framtidssäkert.

Du ser även vad som skiljer de båda korten här
https://www.sweclockers.com/test/38082-asus-geforce-rtx-4080-...

Kallar du 3% ökad prestanda lite mer framtidssäkert?

Borttagen mening pga §1
Permalänk
Medlem
Skrivet av gbgjocke:

Då måste man ju köpa programmet

Köp nästa Steam-rea, 50 spänn du har det livet ut och de är generösa med att man får nya tester. T ex får man nya Steel Nomad gratis som ersätter TimeSpy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Köp nästa Steam-rea, 50 spänn du har det livet ut och de är generösa med att man får nya tester. T ex får man nya Steel Nomad gratis som ersätter TimeSpy.

@SpaceAce

Jag ska slå till på det testet, kan vara bra med lite nytt
🙂

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceAce:

Kul att du köpte TUF, det var ju inget bra, dåliga komponenter med Coilwhine och inte prisvärt sa du ju

Med det sagt tycker jag du ligger lite lågt i ditt resultat. Nedan ser du mitt resultat med Asus 4070 Ti Super TUF i Quiet Bios med fläkthastighet på max 1100rpm (knäpptyst) och 13600K.

Sen rekommenderar jag skarpt att du använder Speedway för att testa istället för de väldigt föråldrade TimeSpy. Speedway testar kraften fullt ut, kör det och jämför med referenstabellen nedan istället. (Bifogar mitt resultat på samma Asus 4070 Ti Super TUF med Quiet Bios som referens också )

TimeSpy ersätts om ca två veckor av 3DMarks nya test Steel Nomad eftersom TimeSpy inte är riktigt relevant längre.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

@SpaceAce
Tjenare.

Jag vet inte vad som drar ner mitt resultat men om du kollar graphics Score så ligger det bra om vi jämför med en annan användare här.
Jag får väldigt låg cpu score av någon anledning vad det nu kan vara?

Ska ta bort min undervolt om det är den som spökar då jag har bra mycket lägre cpu score än dig och jag har 14700k cpu och du 13600k 😂

gbgjocke får 29150
#20363861

Och jag får 28960 så allt verkar ju stämma med grafiken iallafall?
Jag ska köra det nya testet du rekommenderar framöver

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag tror jag hittat problemet med min låga cpu score i Time Spy men jag hinner inte testa idag då jag måste dra till jobbet.

Såg i bios att när jag ställer mina minnen "ddr4 4600MHz cl20" i xmp så ställer sig Gear inställningen på 2, ändrar jag till 1 så det ska köras i 1:1 så startar ej datorn och det kommer upp att minnes överklockning misslyckades.

Men jag kan starta med 4000MHz cl18 och gear 1 så de körs i 1:1.

Jag såg även att jag hade en nyare bios där det står de har utökat minnes kompabiliteten så får ta hem den med.

Så jag har kört med halva minnes bandbredden 😂

Jag postar i morgon hur detta går.

Men jag

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

Jag tror jag hittat problemet med min låga cpu score i Time Spy men jag hinner inte testa idag då jag måste dra till jobbet.

Såg i bios att när jag ställer mina minnen "ddr4 4600MHz cl20" i xmp så ställer sig Gear inställningen på 2, ändrar jag till 1 så det ska köras i 1:1 så startar ej datorn och det kommer upp att minnes överklockning misslyckades.

Men jag kan starta med 4000MHz cl18 och gear 1 så de körs i 1:1.

Jag såg även att jag hade en nyare bios där det står de har utökat minnes kompabiliteten så får ta hem den med.

Så jag har kört med halva minnes bandbredden 😂

Jag postar i morgon hur detta går.

Men jag

Det var det jag var inne på. 😊

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Dinkefing

Låter som om att du inte har så mycket koll.
Du har fått bra svar från andra på frågan samt att Super är lite mer framtidssäkert.

Du ser även vad som skiljer de båda korten här
https://www.sweclockers.com/test/38082-asus-geforce-rtx-4080-...

På vilket sätt var "knappt någon skillnad" en felaktig beskrivning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Det var det jag var inne på. 😊

@Perdonotknow

Nu har jag fått upp cpu score samt att graphics score ökade ochså till ca 29115 med nya bioset.

Bara kolla vidare då cpu score fortfarande är lågt tycker jag.

Mvh

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@Perdonotknow

Nu har jag fått upp cpu score samt att graphics score ökade ochså till ca 29115 med nya bioset.

Bara kolla vidare då cpu score fortfarande är lågt tycker jag.

Mvh

<Uppladdad bildlänk>

Se jag hade rätt. lol 😒😒👍👍👍Tyckte det så fel ut. Men nu rätt. nu kan jag sova lugnt i natt.

Visa signatur

Intel Core i9-13900KF. ASUS ROG STRIX Z790-F GAMING WIFI. GIGABYTE AORUS RTX 4080 WATERFORCE. Creative Sound BlasterX AE-5 Plus. Corsair 32GB DDR5 5600MHz Dominator Platinum. 2 st Samsung 990 PRO M.2 2TB. 1 st Samsung 990 PRO M.2 1TB. Corsair HX1000i ATX 3.0. EK-Quantum Surface P360M. EK-Quantum Surface P240M. EK-Quantum Volume FLT 240. EK-Quantum Inertia D5 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Se jag hade rätt. lol 😒😒👍👍👍Tyckte det så fel ut. Men nu rätt. nu kan jag sova lugnt i natt.

@Perdonotknow

🥴😂

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Msi 4080S Suprim X - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Jag får sämre Time Spy-score än Sweclockers

Hej!

Fick hem mitt TUF RTX 4080 SUPER för en och en halv vecka sedan och har sedan dess testat det en hel del.

Dessvärre får jag en sämre score (24 573) än Sweclockers med en grafik-score på 25 858. Jag vill ju självklart få ut max av kortet så det känns inte bra att det underpresterar.

Jag har enbart kört med en skärm under testerna samt stängt av de flesta andra programmen (enbart rgb-program mm är på i bakgrunden). Har även låtit alla fläktar snurra på max under testerna. Testet är Time Spy standard (gratisversionen).

Värt att nämna är att kortet väldigt sällan överskrider mer än 300 watt under testet samt enbart under GPU-testerna används 99% av GPUn.

Detta är mina specs:

Asus TUF RTX 4080 SUPER (Drivrutin: 551.31)
Intel Core i7 13700kf
Corsair Vengeance DDR5 6000 Mhz Cl36 (Körs i XMP)
Gigabyte z790 ud ax (Resizable Bar är aktiverat)
NZXT h5 Flow
Cooler Master Core 240l ARGB
Crucial P3 Plus 2 Tb M.2 SSD
Seagate 2 TB SSHD
Corsair RM850x Shift (Grafikkortet är kopplat med den inkluderade 12vhpwr-kabeln från corsair som splittar sig i två 8-pinskontakter av typen type 5)
Windows 11 Pro

Vore jättesnällt om någon svarar!

Permalänk
Skrivet av Axhog:

Hej!

Fick hem mitt TUF RTX 4080 SUPER för en och en halv vecka sedan och har sedan dess testat det en hel del.

Dessvärre får jag en sämre score (24 573) än Sweclockers med en grafik-score på 25 858. Jag vill ju självklart få ut max av kortet så det känns inte bra att det underpresterar.

Jag har enbart kört med en skärm under testerna samt stängt av de flesta andra programmen (enbart rgb-program mm är på i bakgrunden). Har även låtit alla fläktar snurra på max under testerna. Testet är Time Spy standard (gratisversionen).

Värt att nämna är att kortet väldigt sällan överskrider mer än 300 watt under testet samt enbart under GPU-testerna används 99% av GPUn.

Detta är mina specs:

Asus TUF RTX 4080 SUPER (Drivrutin: 551.31)
Intel Core i7 13700kf
Corsair Vengeance DDR5 6000 Mhz Cl36 (Körs i XMP)
Gigabyte z790 ud ax (Resizable Bar är aktiverat)
NZXT h5 Flow
Cooler Master Core 240l ARGB
Crucial P3 Plus 2 Tb M.2 SSD
Seagate 2 TB SSHD
Corsair RM850x Shift (Grafikkortet är kopplat med den inkluderade 12vhpwr-kabeln från corsair som splittar sig i två 8-pinskontakter av typen type 5)
Windows 11 Pro

Vore jättesnällt om någon svarar!

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Låter lågt. Jag får 27435 med ett 7900xt i samma test.
Har du en nyinstallation eller gammal Windows?
Jag hade nämligen problem innan jag installerade om Windows och fick upp till 15% bättre prestanda efter clean install.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Låter lågt. Jag får 27435 med ett 7900xt i samma test.
Har du en nyinstallation eller gammal Windows?
Jag hade nämligen problem innan jag installerade om Windows och fick upp till 15% bättre prestanda efter clean install.

Installerade i december så inte sen nya grafikkortet. Ska nog göra det när tid finns! Tack!

Permalänk
Skrivet av Axhog:

Installerade i december så inte sen nya grafikkortet. Ska nog göra det när tid finns! Tack!

Kan skicka länk i dm till min 3dmark score sen så kan du kolla om det är några stora skillnader på våra resultat. Något som sticker ut.
Men en clean install gjorde susen. Från lowest 36% till top 30% i benchmark score. Man kan också se folk som har samma problem som sitter med below average score med samma kort.

Själv har jag lyckats nå Great score nu och ett resultat över snittet för mitt system, så jag är nöjd.
Hoppas det ordnar sig för dig 🤞