Permalänk
Medlem

Cooler Master CM Stacker

Är det någon som har erfarenhet av detta chassie?
Tycker det verkar bra i kylningssynpunkt plus att det har en hel del inovativa egenskaper.

Länk:Lådan

Butiker: Inet Data

Overclockers

Datorfixarna

Ok att det kostar lite grand, men man får förhoppningsvis vad man betalar för.

*EDIT: Ändrade topic.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Fick min i går och den var riktigt trevlig att jobba kan varmt rekomenderas
plus att de va grymt snygg me men 3 st 120mm stämmer iofs men som den levereas så kan du bara ha en 120 mm för fläkten fäster du i HD racket då får man beställa extra hd rack om man vill ha 2 st 120mm till

Permalänk
Medlem

Ah, trodde det följde med så man kunde sätta hårddiskar i hela fronten...

(Du måste lära dig använda komman och punkter. Det tog en stund innan jag förstod ditt meddelande helt kan jag säga. )

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

HAr docl ett annat problem de finns ju 6 usb i fronten var av 2 st går till samma kontakt men har bara plats för en kontakt på moderkortet......

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på detta chassi men jag undrar en sak, är hela fronten aluminium eller är det plastdelar med? skruvas fronten fast eller trycker man fast den med plast clips saker (vet inte vad det kallas)?

Permalänk
Medlem

hela fronten e aluminium men 5.25 plats skydden eller va fan man kallar do e plast ditt knäppta bara..

Men hur fan ska ja lösa det me dom andra 2 usb sladdarna............

Kontakterna ser ut så här ::::.

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid köra med förlängningssladdar från bakstycket...
Många moderkort som har 4 USB-kontakter inbyggt, använder man inte dem så kan man ju förlänga dem till fronten istället.
Alternativt köpa en hub o lägga i lådan...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk

The Rock: Bilder!

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Då är frågan var man kan få tag på crossflow-släkten samt extra hdd-hållare? Verkar tunt ...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
The Rock: Bilder!

Tillhör dom som inte har nån digi kamera men ska se om ja kan låna en :O(

Nä skulle me vilja ha tag på cross flown plus ett hd rack till men de kommer nog lådan e ju relativt ny släppt i sverige

Permalänk

Hdd-Module

Har brist på HDD utrymme i mitt chassi men har flera 5,25 platser lediga
och när jag titta lite på detta chassit så såg jag HDD modulen
är mk intresserad av att köpa det men vet inte om det passar
någon som vet??

länk till hdd-modulen: http://www.coolermaster.com/product_common_images/cc16e31ab59...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Rock
HAr docl ett annat problem de finns ju 6 usb i fronten var av 2 st går till samma kontakt men har bara plats för en kontakt på moderkortet......

Mitt och en del andra moderkort har 2 eller 3 extra kontakter. Föresten vad ska du ha 6+2 alt 4 USB-portar till?

Permalänk
Medlem

Hmm det verkar ju hyffsat trevligt, men det blir nog Ett lian-li pc6070b istället ändå.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett Cm Stacker som jag får i slutet av veckan!Ser verkligen fram imot de chassit.Är gudomligt:D

Permalänk
Medlem

Jag frågade GTek om modulerna och dom andra tillbehören till Stacker. Dom sa att dom troligen kommer ta in dom så fort dom kan.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

Låter mycket bra, leather!
Väntar med att eventuellt köpa ett tills man kan få hela kittet.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Jag har fundera på att göra nått åt min dvd-rom och dvd-brännare när jag köper ett stacker.För det har ju ingen lucka.Nån som vet om Coolermasters egna fronter är bra?

Permalänk
Medlem

Har kollat med Cooler Master ang tillbehör till Stacker....

Dom skall komma till Sverige i mitten av augusti.

Både hdd rack och Crossflow fan...

hdd racket skulle ungefär kosta 300 spänn.

Fronterna till cd och DVD från Cooler Master är snygga...
Helt i Aluminium och man klistrar fast dom.....

Det ända som jag tappade var att line out och volymratten inte gick att använda.... eftersom det blev övertäckt....

Men i övrigt så sitter dom bra

// Jobo

Permalänk
Medlem

SHG.biz har nu crossflow-fläkten i lager medan lagerstatusen på 4-in-3-modulen är gul:
http://www.shg.biz/produkter/infobox.asp?varenr=320640&kat=
http://www.shg.biz/produkter/infobox.asp?varenr=810605&kat=

Någon som vet om det finns något 5.25"->3.5"-monteringssats som kan tänkas passa för att montera en diskettstation i stackern eller blir man tvungen att tillverka en själv? Jag vill inte sätta den i en 4-in-3-modul för då kan man ju inte använda en 12 cm fläkt i den. Dessutom vill jag sätta 4-in-3-modulerna längre ner i lådan och diskettstationen överst. Tycker gott de kunde skickat med något sådant...

Permalänk
Medlem

Stämmer verkligen dimensionen som man läser överallt?

"Dimensioner (BxDxH) 22.7 cm x 58.4 cm x 53.6 cm "

Känns nästan som att D och H har bytt plats med varandra

Är rätt vitkigt att jag får reda på det, tack på förhand!
/Daniel

Permalänk
Medlem

Mitt är iaf ca 22.5 x 57 x 55 (BxDxH)
Dom flesta (alla) borde ju ha samma mått..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

Ja man tycker det, det är nog på håret att jag får in den hemma, får mäta när jag kommer hem.

Vad följer med när man köper den?

Går det att montera hdd's i alla facken eller måste man köpa till en sådan där "4 in 3" modul för antalet hdd's man vill kunna proppa in?

Mvh, Daniel

Permalänk
Medlem

ehm, kolla på datorbutiken.com, d har HDD racken inne redan... ska beställa mitt stacker snart med 2 extra hdd rack.
annars har overclockers.com hdd rack och crossflowfan

edit: såg att d va en gammal tråd

Permalänk
Medlem

Jepp det är det, inga som gnäller om sökfunktionen nu iaf

Hade 61cm i frihöjd här vid datorn så den får plats, men kommer se helt mongo ut då den sticker ut 1dm utanför skrivbordet (i djupled)...men skitsamma ska snart flytta iaf

Men alltså min fråga löd, måste man köpa hdd-rack för att kunna montera hdd's i den? Det borde ju följa med standard tycker man...

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så medföljer det ett rack. Ska man ha fler hårddiskar så får man köpa fler moduler.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Alright, tack det jag ville veta, blir nog lite hdd's denna lön och nyt chassi på nästa

Nån som e sugen på ett Chieftec Dragon Aluminium i silverutförande?