cs: source beta snart

Permalänk
Medlem

cs: source beta snart

CS: source beta

Kanske man kan få nån användning av det där CZ som man köpte och inte spelar
Hoppas de kör i Europa och inte bara i USA. Beta 1.6an var riktigt rolig, så det är bara att hoppas att man kommer med.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

Betatestningen börjar Late this summer

skall inte source komma samtidigt som hl2 ?

jamenar det tar väl ganska lång tid att beta testa och göra klart ett spel ?

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem

Inte säkert att CS: Source släpps samtidigt heller.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Men vadå? Om man har cz så är det 100% säkert att man får beta testa? Sikka jävlar då måste man ju köpa skiten =(

Visa signatur

d:D Antec180pB, Hiper Type-R Modular 580W...
| AMD 64 3000+ Venice Thermalright 120ultra, asus 7800gtx DFI sli-dr, 1GB TwinMOS |
Pumpar på BBB 15/14Mbit...

Permalänk
Medlem

Spelet är väl klart, betatestning är väl bara för att reda ut buggar.

betatestningen av 1.6an tog väl ett halvår typ. Borde ta längre tid med cs: source eftersom det är en mer omfattande uppdatering, men man vet aldrig. Vid närmare eftertanke så kanske inte. Mycket av testningen med 1.6 var ju Steam och det verkar ju funka bra nu. Så det borde kanske inte ta så lång tid. Bara stora buggar, småbuggar kan ju fixas eftersom via steam, tror nog de vill ha ut det så snart som möjligt.

Valva har väl sagt att alla source portningar skall släppas samtidigt som HL2. Fast sen sa de att HL2 skulle släppas 030930 också

edit: tror inte att det är 100% säkert att man får vara med på betan om man har cz, men man kan ju alltid hoppas. Verkar som det är det. soft.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Spelet är väl klart, betatestning är väl bara för att reda ut buggar.

Ett spel är inte klart förens det har betatestats...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Ett spel är inte klart förens det har betatestats...

Märk inte ord nu. Det är ju inte så att spelet är halvfärdigt. Alla banor och allt innehåll finns, betatestning är väl mest buggtestning. Rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Märk inte ord nu. Det är ju inte så att spelet är halvfärdigt. Alla banor och allt innehåll finns, betatestning är väl mest buggtestning. Rätta mig om jag har fel.

Stämmer bra det

Typiskt Valve att börja skylta med sånt här redan nu..

Permalänk

http://www.steampowered.com/?area=css_b1#q1

FAQ om betan, säger inte så mycket, men intressant nog ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Märk inte ord nu. Det är ju inte så att spelet är halvfärdigt. Alla banor och allt innehåll finns, betatestning är väl mest buggtestning. Rätta mig om jag har fel.

Vad vet du om hur mycket som är klart? Du spekulerar bara, nog för att jag tror att mycket är klart men knappast allt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Vad vet du om hur mycket som är klart? Du spekulerar bara, nog för att jag tror att mycket är klart men knappast allt.

Nu var det mer allmänt jag menade, inte specifikt CS: s och HL2. Att ett spel som betatestas är i stort sett klart, bara småbuggar ska redas ut.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem

jag fattar nada nu`?? är CS: Source det nya cs alla pratar om??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
jag fattar nada nu`?? är CS: Source det nya cs alla pratar om??

CS: Source är en konvertering utav vanliga CS 1.6 till Source motorn, med lite små förbättringar förståss.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

okej! men det är ingen skillnad i sjävla spelet typ som grafik vapen etc. Source motorn?? va fan är det igentligen=??=

Permalänk

Har redan sett tecken på att även CS: SOURCE kommer förstöras av massa jobbiga småungar som varken kan skriva eller prata normalt. Oh Please god no.. Why?! WHYYY! *lägger sig i sin säng och gråter*

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

liberty_aa det finns hopp, småungarna kanske inte har råd med nya datorer/delar för att kunna spela det flytande utan hack så dom håller sig till gamla 1.6 ett tag till

Permalänk
Medlem

haha, tror nya CS kommer bli lika hatat/älskat som deet nuvarande. Älskat av alla 14isar som säger att det är det bästa spelet någonsin bara för att det är det enda de spelat, och hatat av alla som just avskyr det sunkiga community som CS verkligen är uppbyggt på :S tyvärr...

Permalänk

How can I get Counter-Strike: Source beta 1?

The beta will first be open to subscribers of the Valve Cyber Café Program, and then extended to owners of Counter-Strike: Condition Zero.

wee jag kommer att få den jag är med i valves cyber cafe program

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen? Nån slags internetcafé grej eller?

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keen
Vad är det egentligen? Nån slags internetcafé grej eller?

Vilket då? CS: Source?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
[...]Typiskt Valve att börja skylta med sånt här redan nu..

Alla verkar villja ta upp just det här, exakt vad gör det DIG att Valve visar upp vad de håller på med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Har redan sett tecken på att även CS: SOURCE kommer förstöras av massa jobbiga småungar som varken kan skriva eller prata normalt. Oh Please god no.. Why?! WHYYY! *lägger sig i sin säng och gråter*

Sant, men vi har även sett att dessa "jobbiga småungar" är väldigt rädda för uppdateringar, detta kanske rent av blir för mycket för dem.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimBow
liberty_aa det finns hopp, småungarna kanske inte har råd med nya datorer/delar för att kunna spela det flytande utan hack så dom håller sig till gamla 1.6 ett tag till

Bah... De FÅR nya datorer/delar istället!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Vilket då? CS: Source?

Tror nog att han syftade på det här "Valve Cyber Café Program" som HackeR_54 nämnde...

För övrigt undrar jag varför just de som äger cs:cz får beta'n bland de första? Och lär det inte bli rätt mycket att ladda ned då det (som jag förståt det) är en helt ny motor att tanka?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Kommer man med om han har hl2 kupong?

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk

@ amKo
nope, kolla FAQ som jag postade ovan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teletubbie
Alla verkar villja ta upp just det här, exakt vad gör det DIG att Valve visar upp vad de håller på med?

Jag vill inte höra om en massa nya produkter när de redan har ett spel att göra klart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheMole
Jag vill inte höra om en massa nya produkter när de redan har ett spel att göra klart.

Jag tror knappast alla på Valve jobbar med samma sak. Finns hur många spelföretag som helst som har igång flera projekt samtidigt.

Permalänk
Avstängd

alltså sluta spela public så slipper ni allt vad småungar heter..

lärde ju man sej redan i början av 1.0 typ.

och folk som säger att man inte kan spela ett spel för att ett stort antal småungar också spelar det hittar bara på ursäkter för att slippa spela. kanske för att dom inte är bra på spelet i fråga och/eller är rädda för att få smek av dessa småungar.

Visa signatur

p4 3.0 ghz 800 mhz fsb | 2048 mb dual 400 mhz ddr | ati radeon 9800 pro 128 mb | 21" trinitron | wd 200 gb | creative audigy 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psyke
alltså sluta spela public så slipper ni allt vad småungar heter..

lärde ju man sej redan i början av 1.0 typ.

och folk som säger att man inte kan spela ett spel för att ett stort antal småungar också spelar det hittar bara på ursäkter för att slippa spela. kanske för att dom inte är bra på spelet i fråga och/eller är rädda för att få smek av dessa småungar.

Instämmer helt. Jag e snart 24år o har spelat CS i 3-4år och har fortfarande inte tröttnat. Visst public är ju inte speciellt roligt med allt whine med spelar man pcw etc så slippar man det oftast.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk

Håller INTE med! Det finns alltid "whine" i CS, alltid! Även från dom som är äldre! Buuhuu jag tänker inte spela på en listen! Jag bara MÅSTE ha en 10 mbits dedicated server för att kunna spela! Jag spelar inte för att jag tycker det är kul nej! Detta är JÄTTE seriöst! Jag ska bli PRO Gamer SOm HEATON miit liv hänger på det så nu skriker jag AAAHHHH! FÖR FAN DOM FUSKAR! Nej nu droppar jag om jag inte får en bättre server! ÄGGDD! LOTTTOOO HS! TROOLIGT! Han måste fuska så KAN man inte göra!! SKAFFA EN SERVER SÅ MAN KAN SPELA! NEJ JAG DROPPAR!...

Förlåt för så mycket caps men jag var bara tvungen att demonstrera. Detta gäller alltså INTE bara småungarna. (Även om det är dom som hörs mest)

EDIT: Är själv 16 och spelade i ca 2 år! La av för ½ år sen..
Psyke: Smaken är som baken men jag skulle nog inte tycka om att bli smekt av småungar. Har aldrig varit med om något sådant (vill inte heller för den delen) men det kanske du har?

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

För er som vill veta hur era graffekort kommer prestera med Sourcemotorn.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/04/19/8075607
Jag som sitter på ett GF3 kommer inte få det kul :/ Men det är klart... dom har kört på högsta upplösningen.. jag får väl ställa in allt på Minimum de lux

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Avstängd

handlar nog knappast så hemsk mycket om grafikkortet, tror det mesta gäller på minnet... så är det på dom flesta nyare spel.
men ett bra grafikkort skadar ju inte...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk